Feed on
Posts
Comments


Nevalstybine kalba, tačiau gana detalus pasakojimas apie Flaminio Bertoni:
1 dalis
2 dalis
Ir dar vienas straipsnis

Tiesiog be žodžių 🙁
oklDS
oldDS2
oldID
oldAmi
oldTA
old2CV
oldCX
oldSM

Vasario 16


100 metų šitam pageltusiam popieriaus lapui. JAU šimtas metų.

Labiausiai man patinkantis šitame dokumente žodis – „atstatanti“. Atstatome nepriklausomą Lietuvos valstybę, nesukdami galvos, kada anos nepriklausomos Lietuvos nebeliko – ar po Liublino unijos, ar po trečio ATR padalijimo. Po to sekė pora metų Nepriklausomybės kovų, kai priešai ir sąjungininkai keitė vietomis, tačiau atstatyta Lietuva išliko. Nežiūrint okupacijų ir boševizmo jungo.
Vasario 16 mums tapo kažkuo savaime suprantamu, žinomu, netgi nebereikia kažkokio ypatingo šventimo. Ji yrA ir tiek. Ir, tikiuosi, bus visąlaik.

Morė’2018

Šiandien sudeginome Morę. Prieš jos smerčių padariau porą kadrų. Mūsų dizainerė pasistengė, net selfį pavariau 😉
20180213_125526
20180213_125755

Tags:

Tas retas atvejis, kai LEGO Technic sprendimai mane užkabina 😉
Video:

Ir trumpas straipsnis apie sukūrimą.


To paties kūrėjo dar vienas 2CV modelis

„Artilerija“

Betyrinėdamas savo senų žemėlapių skanus, viename iš jų radau įdomų vaizdą.
Artilerija 100K PL
Tagi, kas čia galėtų būti? Žemėlapis lenkiškas, o jame matome tiek lietuvišką užrašą „Artilerija“ prie geležinkelioo stoties, tiek lenkišką „Dawne obozy wojskowe“. Prie geležinkelio stoties matosi visa gyvenvietė.
Šioje vietoje šiandien geležinkelio bėgių netgi žymių nėra, nors buvusia geležinkelio trasa pėsčiomis/dviračiu/džipu galima pakeliauti (kuo puikiausiai atsekiau trasą maps.lt nuo pat Alytaus iki Varėnos, jei kas susigundytų 😉
Taigi čia buvusi carinės Rusijos karinio poligono geležinkelio stotis, aprašyta Wikipedijoje ir OlitaOrany.
Iš geležinkelio stoties dabar beliko tik pastatas ir vandens bokštas, na ir šalia stoties kažkas panašaus į buvusį rūsį. Esu apie tai rašęs kažkada.
IMGP0772
IMGP0771
IMGP0773


Vieta carinės Rusijos ženėlapyje atrodo gana įspūdingai – pasirodo, buvo dvi stovyklos: artilerijos ir pionierių/inžinierių, ir keli parako sandėliai.
Artilerija 084K RU


Lietuviškame žemėlapyje vaizdas po 100 metų visiškai kitoks.
Artilerija TOP50LT


Na o ortofoto rodo, kad „viskas praeina, o gamta lieka…“
Artilerija ORT10LT

Tags:

Pamarys 2018 vasaris

Mass-medijos pilnos info apie baisų potvynį Pamaryje, tad šį savaitgalį su brangiausiąja nutarėme patikrinti, kas gi ten iš tikrųjų vyksta. Tiesą pasakius, ten blogiau, nei rėkia mass-media.
Nuvažiavome pas giminaičius Žemaitijoje ir kartu išvykome link Ventės rago. Pernai rudenį beveik užlietas kelias dabar jau nebe tokiame pavojuje, nors pievos ir apledijusios, o pats kelio pylimas gerokai pažeistas.
Ventės rage daugybė žmonių. Marios apledijusios, tačiau yra protakų, properšų, įtrūkimų, tad ant ledo lipti rizikinga. Pats Nemunas užšalęs.
Apžiūrėję Ventę, pasukome link Rusnės. Pakeliui dar pasižiūrėjome Šilutės polderius, pilnai užlietus vandens.
Iki Rusnės privažiuoti be šansų – kilometrą nuo Šilutės, prieš Kazio Griniaus tiltą pastatyti draudžiantys ženklai. Pilna smalsių lietuvių, fotografuojančių užlietas pievas. Matėme ir eGzpertą, išdidžiai aiškinantį, kad čia jau išsiliejęs Nemunas. Tiesą pasakius, vasarą po tuo tiltu teka keli poros metrų pločio griovai, o iki Nemuno dar pielyti 5 km. Nu bet eGzpertai žino, ką sako 😉
Kitą dieną sumąstėme nuvažiuoti iki Šyšos kaimo priešais Uostadvarį (Rusnės saloje). Jooo, dorai neišvažiavus iš Šilutės, atsirėmėme į vandenį.
Na ką gi – tada pavažiavome iki Juknaičių ir iš ten pasukome į Sausgalvius – gal ten privažiuosime iki Nemuno. Mjooo, nujooo, nifigooo… Šiaip keliu galima būtų rizikuoti važiuoti džipu, be jei paslysi ir nersi šalikelės griovin – teks ieškotis vikšrinio traktoriaus 😀 Tad beliko grįžti iki Kazio Griniaus tilto ir padaryti užsemtų pievų panoramą.
Grįždami namolio, užšokome ant Rambyno kalno. Nemunas nėra tragiškai ištvinęs, daugiau kliuvo Rusijai. O va ties Skirsnemune vanduo praktiškai skalauja Panemunių kelio pylimą.
Tai va tokie įspūdžiai iš Pamario potvynio…

Tags:

Sunkoka atpažinti, kurioje vietoje galėtų susitikti Epidemija ir Leninas 😉
84K RU'15


O susitiko jie 1915 m. Rusijos žemėlapyje. Šiandien ta vietovė į šiaurę nuo Liubavo jau sunkiai beatpažįstama. Dingo ir Epidemija, ir Lenino, ir dviejų palivarkų nebeliko – Trempinių (Trempinų) ir Makauskų (Makovščiznos)
TOP50LKS'96

Daugelis iš mūsų žino Vištyčio ežerą, tyvuliuojantį ant Lietuvos ir Rusijos sienos. Vieta labai graži, užkampis baisus, bo važiuoti reikia kažin kur. Ten buvę prisimena ežere plūduriuojančius plūdurus, žyminčius ribą tarp Europos ir ne-Europos 😉 Žemėlapyje ta riba nurodyta gana aiškiai, ir matosi, kad Lietuvai priklauso nemaža dalis ežero.
TOP50LKS


Gali kilti klausimas – o kodėl gi ežeras nepadalintas perpus? Tarp kitko, toks padalinimas buvo pažymėtas viename iš lietuvių išleistų žemėlapių, tačiau biznis nenuskilo.
O situacija yra gana įdomi. Pažiūrėkime seną carinės Rusijos žemėlapį, išleistą dar iki 1PK.
RU 84K
Įdomiai atrodo, ania? Gabaliukas ežero palei Vištyčio miestelio pakrantę, o paskui siena eina ežero krantu.
Pabandykime nusibraižyti dabartinę LT-RU sieną ežere…
TOP50LKS+riba
…ir perkelkime ją ant senojo žemėlapio.
RU 84K+riba
Taigi, galima lengvai pamatyti, kaip Lietuva mūsų derybininkų dėl LT-RU sienos nustatymo dėka tapo nemažos Vištyčio ežero dalis savininke. Juk tiek „prie caro“, tiek „prie Smetonos“ į didžiąją dalį ežero nebuvo galima net įbristi – užsienis, kaip ne kaip. Prūsijai, kuri kažkada užgrobė ežerą, vėliau Vokietijai, tai buvo strateginis gėlo vandens telkinys, ir ji nesiruošė juo dalintis. Rytinė ežero dalis taip ir liko iš esmės neapgyvendinta, nes ežeras buvo neprieinamas.
Tarp kitko, netgi sovietmečiu ežeras Lietuvai nebuvo perduotas. Tad išėjus iš SSSRo būtume likę be ežero, bet mūsų derybininkų atkaklumo ir tuometinio Rusijos prezidento Jelcino geranoriškumo dėka tas gabaliukas buvo mums perduotas.
SU 100K+riba


Vienžo, kartogarfija kai kada parodo įdomių dalykų kaip ir tuščioje vietoje 😉

Lepesininiai Citroenai

Oranžinė spalva Citroenams tinka 😉
2CV orange
Hvan
DS
citroen-dyane
1969_Citroën_AMI_6
Citroen_GS_Break_Club_ar
SM
mehari

Older Posts »