Kažkada rašiau apie Citroën 2CV Sahara – „bjaurųjį ančiuką“ su dviem varikliais. Tai vienas iš rečiausių ir neįprastų visureigių pasaulyje. Kadangi prisikaupė įdomių fotkių, tai nutariau dar parašyti.
Išleisdama paprastą ir pigų automobilį, Citroën pagalvojo apie keturiais ratais varomą „ančiuko“ versiją, reikalingą visų pirma Prancūzijos kolonijoms Afrikoje, tačiau ir pačioje Prancūzijoje užteko bekelės.

2CV_Sahara_8
2CV Sahara

Gautas techninis stebuklas turi tokį įdomų dizainą, kad neįmanoma jo neaprašyti.

2CV_Sahara_1
2CV Sahara

Mažas dviejų cilindrų 0,4 l 12 AG variklis nebuvo tinkamiausia jėgainė visureigiui, tad Citroën inžinieriai tiesiog įstatė antrą tokį patį variklį užpakalyje.

2CV_Sahara_brez
2CV Sahara anatomija
2CV_Sahara_2
2CV Sahara iš galo
2CV_Sahara_motor
Galinis 2CV Sahara motoras

Priekinis variklis varė priekinius ratus, o užpakalinis – galinius. 7/90

2CV_Sahara_vidus
2CV Sahara vidus

Variklio ir transmisijos valdymas sinchronizuotas. Automobilis turėjo vieną sankabos pedalą, vieną akseleratoriaus pedalą ir vieną pavarų perjungimo svirtį, tačiau varikliai veikė atskirai vienas nuo kito ir buvo užvedami atskirai. Beje, yra ir du kuro bakai, po vieną kiekvienam varikliui.

2CV_Sahara_start
Du užvedimo rakteliai

Didžiausias greitis su vienu varikliu ~64 km/h, su abiem – ~100 km/h.

Deja, Sachara paklausi nebuvo dėl palyginti didelės kainos, todėl per 10 metų pagamintos tik 694 mašinos, iš jų iki šiol išliko apie šimtą.

2CV_Sahara_6
2CV Sahara veiksme
2CV_Sahara_5
2Cv Sahara veiksme
2CV_Sahara_4
2CV Sahara veiksme