Feed on
Posts
Comments

Diskusijoje dėl A.Užkalnio knygos apie Angliją metu mudu su Aidu Puklevičium mažumą sudiskutavome apie tankus, ir aš paminėjau Pirmojo pasaulinio karo laikų vokiečių tanką A7V, kuris man yra simpatiškiausias. Šiaip jis nėra geriausias Pirmojo pasaulinio karo (1PK) laikų tankas, greičiau atvirkščiai – jį turbūt derėtų priskirti prie nelabai pavykusių kūrinių – aukštas, didžiulis, sunkus, žemo klirenso, ribotos apšaudymo zonos. Na bet ką padarysi – ką jau sukūrė teutonų inžinieriai – tą jau sukūrė. Čia situacija man panašį su automobiliais ar lėktuvais: vokiečiai sukūrė pirmąjį automobilį, bet būtent prancūzai jį padarė iš žaisliuko transporto priemone; amerikiečiai išrado lėktuvą, bet prieš 1PK pasauline aviacijos Meka tapo Paryžius. Kažkiek panašiai gavosi ir su tanku – britai sukūrė tanką, bet vėlgi prancūzai jį modifilkavo iki klasikinio pavidalo, kuris gyvuoja jau virš 90 metų.
Grįžkim prie A7V. Kuo jis man simpatiškas? Turbūt tuo, kad kaip retas kuris atitinka sąvokos „tank“ kaip „bakas“ tikrąją reikšmę – milžiniškas geležinis kampuotas bakas ant vikšriukų, per skyles iškišta patranka ir kulkosvaidžiai, ant viršaus vado ir vairuotojo bokštelis. Ilgai aš ieškojau informacijos, kodėl jis vadinasi A7V. Paauglystėje kažkodėl maniua, kad iki jo buvo dar 6 modeliai, kol pagaliau išsiaiškinau, jog A7V reiškė atsakingo už šio tanko sukūrimą padalinio Allgemeines Kriegsdepartement, 7. Abteilung, Verkehrswesen sutrumpintą pavadinimą.
Tanko dydis buvo šokiruojantis, tačiau tai ir lėmė, kad dėl plieno stygiaus iš 100 užsakytų mašinų tepagaminta 20, kurių kiekvienas gavo vardą. Nes jie buvo tikri sausumos laivai – kiekviename – 18 žmonių įgula. Turbūt daugiau nė viena stankas istorijoje neturėjo tokio didžiulio ekipažo. O šiaip tai toks griozdiškas fainuolis, kai įsivaizduoji jį neskubiai riedantį mūšio lauku, pliekiantį š visas puses iš kulkosvaidžių ir retsykiais pabumpsintį iš pabūklo.

Kad nerašyti daug apie technines charakteristikas:
1) puikus straipsnis rusiškai
2) neblogas aprašymas Wikipedijoje angliškai
Taip pat A7V nuotraukų archyvas Flickr’yje

Na o čia kažkiek nuotraukų, surankiotų per ilgą laiką iš įvairių internetų su trumpais komentarais

A7V po „rentgenu“

A7V brėžiniai – su Röhling korpusu

A7V brėžiniai – su Krupp korpusu

A7V įgulos išsidėstymas

A7V gamyba Daimler-Benz gamykloje Berlyne, Marienfelde priemiestyje

A7V vienatonis kamufliažas

A7V daugiaspalvis kamufliažas

A7V Wotan

A7V nuotraukos iš Bundesarchiv

A7V su įgulomis

A7V No505 su įgula

Tankisto ženklas

Parvirtęs ant šono A7V, apžiūrimas prancūzų karių

Naujazelandiečių užgrobtas A7V

Trofėjinis A7V Mephisto, saugomas Queensland muziejuje Brisbaine, Australijoje

A7V modelis

Sturmpanzerwagen A7V – ndedidelis videoklipukas

9 Responses to “Sturmpanzerwagen A7V – teutonų inžinerijos šedevras”

  1. Juodulys parašė:

    Įspūdingas daiktas.

  2. Lapinas parašė:

    Fainas toksai 🙂 Būtų ką veikt tokį darant iš popieriaus 😀

    • grumlinas parašė:

      -> Lapinas – aha 😉 korpusas gal ir paprastas, bet važiuoklė gana sudėtinga

      • Lapinas parašė:

        Tai jau tikrai 🙂 O jeigu dar vikšrai būtų iš atskirų „narelių“ tai iš vis… 😀

  3. robertas parašė:

    Įgulos dydis nesvietiškas. Žinant „darbo sąlygas“ (triukšmas, dūmai nuo variklio ir ginklų) tokių tankų nereikėjo musėt ir naikinti – ekipažai retėjo ir be mūšio 🙂

  4. Li, Xin parašė:

    I’m a designer, interesting in the ergonomics.
    Is there any one, could do me a favor?
    First I’d like to know the details about the seat sit for the front main gunner of the A7V.
    The second, whether it is the original, or copied from some other places, eg. war ship or stronghold?
    My third question is, what is the earliest design like the seat in the world.
    I do think that one who invented a seat like that must be a talent. It worth to have my salution.
    Thank you for your attention. Waiting for your feedback.