Feed on
Posts
Comments

2011: Šiandien prieš 50 metų
Trumpa frazė iš Wikipedijos:
1961 – Soviet submarine S-80 sinks with all hands lost.

Rusų povandlaivis „Kurskas“ toli gražu nebuvo vienintelis, žuvęs taikos metu, bet pirmasis, apie kurio žūtį buvo prabilta garsiai. Prieš daugelį metų žuvo S-80, tačiau apie tai tarybinė liaudis ničnieko apie tai nesužinojo, netgi atradus jo likučius. Perskaičiau apie jo tragediją, ir man susidarė negeras įspūdis, kad tai tradicinio „распиздяйство“ pavyzdys – atjungti šnorkelio avarinio klapano apšildymą, eant neigiamai temperatūrai – na tai reikia būti visišku… Ir už klaidą sumokėjo tiek tas, kas ją padarė, tiek visi su juo buvę.


2009: Šiandien prieš 127 metus
Trumpa frazė iš Wikipedijos:
1888 – The National Geographic Society is founded in Washington, D.C..

Kažkaip niekad nesusimąsčiau, kad National Geographic turėjo būti kažkada įkurta, nes ji buvo visada, netgi sovietiniais laikais ji nebūdavo minima blogai. Šiandien aš žvelgiu į jų nuveiktą darbą ir įvertinu, kiek reikėjo, reikia ir reikės pastangų, kad pasiektas lygis būtų išlaikytas. Man patinka panaršyti po jų puslapį taip sau, be aiškaus tikslo, kad „užsirauti“ ant kokio įdomaus straipsnio. Na, ir be baejo, dienos nuotraukos, nuorodas į kurias dedu savo puslapyje, kad būtų lengviau ir paprasčiau rasti. Jos leidžia virtualiai atsidurti įvairiausiose pasaulio vietose, kad dar kartą suvoktum – mūsų Žemė labai graži ir įdomi.

16 Responses to “Sausio 27 prieš NN metų”

  1. proffanas parašė:

    Su padvodke- jo… Razpizdiajstvo ar šiaip glušystė- dabar neatspėsi.
    Kadaise, 1976m esu ir pats užsirovęs ant sovetinio bajerio, vad. „soc.lenktyniavimu“. Kai skrendant į Simferopolį su pasipildymu Kijeve, JAK-40 pilotai, gerindami kuro sunaudojimo rodiklius, 9km aukštyje atjungė visus tris variklius, o paskui, kai jie užšalo, neįstengė nė vieno užvesti… Drėbėmės netoli Kijevo į užpelkėjusią senvagę. Laimei, aukų nebuvo. Tik keliems sumušimai, aišku stresai, o mano tėvukas, skridęs su sugipsuota koja, dar alkūnės sąnarį į iliuminatorių susiskaldė…
    Bet užtat kuro buvo sutaupyta atsakančiai 🙂 .

    • grumlinas parašė:

      -> proffanas – čia buvo bandomasis reisas iš Kauno. Mano bendradarbis irgi šituo reisu skrido. Lėkė galvos Kauno aerouoste po to…

      • proffanas parašė:

        Nežinau, bendomasis ar ne, bet kapitonas gavo daug, ar ne 15 metų 🙂 . Dalis išgelbėtų žmonių paskui atsisakė toliau skristi ir traukiniu grįžo į Lietuvą, o mes nuskridom Simferopolin su JAK-42. Mažas dar buvau, todėl įstrigo tik ryškiai žalios tojo JAKo sėdynės 🙂 . Karastrofos dvidešimtmečiui 1996m „Lietrytis“ ar „Laikinoji sostinė“ dar darė reportažą, surinko ir nufotkino bene pusę tuo reisu skridusių, bet kažkaip neatsimenu, kad ten kur nors būtų minėtas „bandomasis skrydis“… Minimas kaip pilotų klaida buvo būtent variklių atjungimas. Kaip ten viskas buvo iš tikrųjų, reikės pasiknaisioti- nepamenu.

        O pasikapstęs giliau povandeninėse glūpstvose, radau ir megaperliuką 🙂 http://submarine.id.ru/memory/K429.htm

        • grumlinas parašė:

          -> proffanas – mano bendradarbis skrido tik iki Kijevo. Paskui vyr.buhalteris jam tą aviabielitą padovanojo „na sčastyje“
          Bandomasis todėl, kad atidarinėjo naują avialiniją „Kaunas-Kijevas-Simferopolis“ ir tai buvo maiden-reisas. Kauno oro uosto direktorius irgi lėkė, paskui pas mus dirbo pavaduotoju ūkio reikalams

  2. proffanas parašė:

    Nežinau, bendomasis ar ne, bet kapitonas gavo ar ne 15 metų 🙂 . Dalis išgelbėtų žmonių paskui atsisakė toliau skristi ir traukiniu grįžo į Lietuvą, o mes nuskridom Simferopolin su JAK-42. Mažas dar buvau, todėl įstrigo tik ryškiai žalios tojo JAKo sėdynės 🙂 . Karastrofos dvidešimtmečiui „Lietrytis“ ar „Laikinoji sostinė“ dar darė reportažą, surinko ir nufotkino bene pusę tuo reisu skridusių, bet kažkaip neatsimenu, kad ten kur nors būtų minėtas „bandomasis skrydis“… Minimas kaip pilotų klaida buvo būtent variklių atjungimas. Kaip ten viskas buvo iš tikrųjų, reikės pasiknaisioti- nepamenu.

    O pasikapstęs giliau povandeninėse glūpstvose, radau ir megaperliuką 🙂 http://submarine.id.ru/memory/K429.htm

  3. proffanas parašė:

    Nežinau, bendomasis ar ne, bet kapitonas gavo ar ne 15 metų 🙂 . Dalis išgelbėtų žmonių paskui atsisakė toliau skristi ir traukiniu grįžo į Lietuvą, o mes nuskridom Simferopolin su JAK-42. Mažas dar buvau, todėl įstrigo tik ryškiai žalios tojo JAKo sėdynės 🙂 . Karastrofos dvidešimtmečiui 1996m „Lietrytis“ ar „Laikinoji sostinė“ dar darė reportažą, surinko ir nufotkino bene pusę tuo reisu skridusių, bet kažkaip neatsimenu, kad ten kur nors būtų minėtas „bandomasis skrydis“… Minimas kaip pilotų klaida buvo būtent variklių atjungimas. Kaip ten viskas buvo iš tikrųjų, reikės pasiknaisioti- nepamenu.

    O pasikapstęs giliau povandeninėse glūpstvose, radau ir megaperliuką 🙂 http://submarine.id.ru/memory/K429.htm

  4. Taškas parašė:

    Panašu, jog Gaspadorius vis dar neatsižaidžia naujuoju savo žaisliuku 🙂

    Dėl KURSKO – berods, tas nuskendo 100 m gylyje, o laivo ilgis labai panašus, net ilgesnis. Gal buvo galima jį po vandeniu pastatyti stačiai ? Durna idėja.

    • grumlinas parašė:

      -> Taškas – tarnybiniai svarbalai galvelę knisa, o ir namie netyčia kai į HDD archyvus įlindau, tai tokių įdomių dalykų randu 😀

  5. Taškas parašė:

    Dėl NG – pamenu, kaip brandaus socializmo laikais vartydavom žurnalą, kokia tai buvo atrakcija. Vienai poniai brolis atsiųsdavo iš Amerikos, vėluodavo, bet gaudavo – lygiai toks pats buvo – ant gero popieriaus, geltonas viršelis. Vienam numeryje net straipsnį iš Kazachijos TSR pamenu.

    • grumlinas parašė:

      -> scania – įdomu tai, kad didžioji dalis vėliavyčių raudona 😉

      • scania parašė:

        Taip 😀 Tą galima suprasti – bet kad ir žvaigždėtos skendo dėl broko 🙂 O ir susidūrimuose žvaigždučių daugiau – matyt tikrai tas įrašas apie nepasitraukimą kuo tikriausias.
        Raudoni turėjo bėdų su razgildiajais, anie – su verslinykais 🙂
        Įdomu buvo tai, kad žvaigždėti, pasirodo, anaiptol ne tokie jūrų dievai, kaip kad atrodė iš diskaverių 😀