Užėjus kalbai apie Prancūzijos prezidentus vežiojančius automobilius, kažkodėl dauguma teprisimena tik garsųjį DSą, kuris išgelbėjo gyvybę de Gaulle. Taip, jis buvo, tas Dsas, tačiau tiek prieš jį, tiek po jo buvo ir kiti prezidentiniai automobiliai.
Šiandien pašnekėsime apie vieną iš jų, 1972 m. išleistą Citroën SM Présidentielle. Šiaip tai jis tik pusiau Citroenas, nes standartinį Citroën SM kėbulą gerokai perdirbo kėbulininkas Henri Chapron.
Jei pradėti iš pat pradžių, tai iki 1970ųjų Citroën nekūrė specialių prabangių automobilių. Pirmas toks bandymas – liuksusinis kupe SM, kuris ne tik nustebino ir sužavėjo Europos automėgėjus, bet ir buvo vienas iš nedaugelio sėkmingai pardavinėjamų europietiškų (prancūziškų!) automobilių labai reiklioje JAV autorinkoje. Sukurtas kaip dviejų durų kupe, specializuotos kėbulininkų firmos Chapron jis greit buvo perdarytas į dviejų durelių kabrioletus Espace ir Mylord bei keturių durelių sedaną Opéra ir kabrioletą Présidentielle, skirtus vežioti ne tik turtuoliams, bet ir Prancūzijos prezidentui, tuo pratęsdamas Traction Avant 15 Six ir DS tradicijas.
Taigi, 1972 m. kėbulininkas Henri Chapron gavo užsakymą perdirbti 2 CM’us į oficialiems tuometinio Prancūzijos prezidento Georges Pompidou priėmimams skirtus kabrioletus (2PR75 ir 3PR75), kurie turėjo pakeisti nuo 1959 m. naudojamus kabrioletus Simca Vedette Présidence. Abu buvo gerokai prailginti, o vidus perdirbtas – gale įrengtos dvi patogios ir erdvios sėdimos vietos; priekinės sėdynės pastumtos į šonus taip, kad tarp jų būtų galima įsprausti vertėjo, sėdinčio veidu į keleivius, sulankstomą sėdynę; vairo kolonėlė pastumta ~60 cm, sustiprintos pakaba ir stabdymo sistema; pavarų dėžė modifikuota taip, kad automobilis galėtų važiuoti lėtai ilgą laika be problemų. Nežiūrint nemažų perdirbimų, automobilio svoris teišaugo 350 kg, jie buvo užbaigti 1972 m. balandžio – gegužės men.
Pirmas šių automobilių krikštas buvo 1972.05.15, dalyvaujant Didžiosiso Britanijos karalienės Elžbietos II vizite. Po to buvo dar daug oficialių ceremonijų, o paskutinis jų viešas pasirodymas buvo per prezidento Jacques Chirac inauguraciją 1995 m.


Citroën SM Présidentielle EII+Pompidou
Citroën SM Présidentielle Mitterand
Citroën SM Présidentielle JPII
Citroën SM Présidentielle Chirac
Citroën SM Présidentielle front
Citroën SM Présidentielle side
Citroën SM Présidentielle top
Citroën SM Présidentielle wheel
Citroën SM Présidentielle interior

Categories: citroistorija

2 Comments

Voldemaras · 2018/05/28 at 11:57

Anuo metu, bebūnant Prancūzijoje teko pasivažinėti CX prailgintu Citroën’u. Pasijutau beveik prezidentas…

    grumlinas · 2018/06/01 at 23:13

    CX, berods, irgi buvo prezidentinis modelis, reiks kada pastudijuoti.
    P.S. kažkodėl paties ir Scanios laiškus GMailas man meta į spamą, tai nevisad ant greičiaus sureaguoju 🙁

Comments are closed.

Related Posts

citro

Labai karingi ducyviai

Šiaip Citreon 2CV aka „bjaurusis ančiukas“ labai taikingas automobiliukas, tačiau ir jis buvo pritakomas (ir pritaikytas) karybai. Radau fotkę su perdarytu 2CV, ant kurio užrioglintas sunkusis kulkosvydis MG 151/20. Atrodo įdomiai. Paieškojau dar fotkių, šiaip Read more…

auto

Sakydamas „Reno“, visuomet turiu galvoje…

…“gavno“. Priežastis – Renault yra sąžinės neturintys plagiatoriai, savo laiku pavogę iš Citroen aibę idėjų, kurdami savo Renault 4CV. Kitas jų „žygdarbis“ – iš Citroen pavogta ir užpatentuota stogo ir durų rėmų suvirinimo technologija (Citroen Read more…

istorija

Индiя Lietuvoje

Sunku pasakyti, kas kai kada vyksta žmonių galvose, kai jie daro arba sako ką nors. Kai kada jie sugeneruoja tokių dalykų, kad belieka tik žioptelti: „O kas tai buvo?“ Tai nutinka netgi tada, kai jie Read more…