Buvau radęs šito faino tekstuko rusišką variantą (įtariu, kad verstas iš kokio nors angliško), bet va nusifirfinau ir lietuviškai iš 8_aukstas
Politkorektiškumas yra Vakaruose siautėjanti proto liga, pasireiškianti savanorišku laisvo žodžio apribojimu, t.y. iš esmės savicenzūra. Kol mus cenzūruoja – viskas tvarkoje, mes esame laisvi viduje. Bet va savicenzūra reiškia vidinę nelaisvę.
Tiesa, politikos nėra, vien idiotizmai. parodantys, kaip ta pati situacija buvo traktuojama 1960aisiais ir kaip dabar, 2010aisiais.
DŽEKAS MEDŽIOJA ANTIS ŠALIA MOKYKLOS IR ATEINA Į MOKYKLOS TERITORIJĄ SU ŠAUTUVU.
1960 metai – mokyklos direktorius apžiūri Džeko šautuvą, eina į savo mašiną, pasiima saviškį medžioklinį ir rodo jį Džekui.
2010 metai – totali mokyklos evakuacija. Atvyksta FTB ir įgrūda Džeką į kalėjimą. Džekui daugiau niekad nebebus galima turėti ginklų. Minia psichologų ramina dar didesnę minią psichiškai traumuotų dėstytojų ir mokinių.
DŽONAS IR MARKAS PO PAMOKŲ SUSIMUŠA MOKYKLOS KIEME
1960 metai – susirenka minia, Markas nugalėjo, Džonis ir Markas paspaudžia vienas kitam rankas ir lieka geriausiais draugais.
2010 metai – kažkas iškviečia policiją. Džonį ir Marką areštuoja. Abu įgrūdami keliems metams į vaikų pataisos namus ir, suprantama, išmetami iš mokyklos.
DŽEFRIS TRIUKŠMAUJA KLASĖJE, TRUKDO KITIEMS MOKINIAMS.
1960 metai – Džefris gauna pastabą ir keliauja pas direktorių, kur išklauso rimtą pamokslą. Po to grįžta į klasę ir daugiau niekam nebetrukdo.
2010 metai – Džefris gauna arklišką dozę Ritalino, paverčiamas zombiu, testai konstatuoja Dėmesio Deficito sindromą. Mokykla gauna papildomų pinigų, kadangi Džefris yra nebeįgalus.
BILIS IŠDAUŽO LANGĄ KAIMYNO MAŠINAI IR JO TĖVAS LUPA JĮ DIRŽU
1960 metai – gavęs subinėn, Bilis nebedaužo langų, išauga normalus jaunuolis, baigia koledžą ir tampa klestinčiu verslininku.
2010 metai – Bilio tėvas areštuojamas už žiaurų elgesį su vaikais. Bilis išsiunčiamas į internatą ir netrukus prisijungia prie gatvės gaujos. Psichologas įtikina Bilio seserį, kad ją vaikystėje irgi pėrė ir tėvas pasodinamas į kalėjimą. Bilio mama susimeta skudurus su tuo psichologu.
PEDRAS NEIŠLAIKO ANGLŲ KALBOS EGZAMINO.
1960 metai – Pedras lanko vasaros mokyklą, pasipildo žinias, išlaiko egzaminą ir įstoja į koledžą.
2010 metai – Pedro byla pasiunčiama valstijos Aukščiausiam teismui. Žiniasklaida klykia, kad reikalavimai mokėti anglų kalbą – tai rasizmo apraiškos. Pilietinių teisių organizacijos paduoda į teismą visą švietimo sistemą apskritai ir anglų kalbos mokytoją konkrečiai. Anglų kalba pašalinama iš privalomų dalykų sąrašo. Pedras gauna savo diplomą, bet po koledžo vis tiek dirba šiukšlininku, kadangi nesusikalba angliškai.
DŽONIS ĮGRŪDA NAUJAMETINĮ FEJERVERKĄ Į SKARDINĘ SU BENZINU IR SUSPROGDINA SKRUZDĖLYNĄ MOKYKLOS KIEME.
1960 metai – skruzdėlės žūsta.
2010 metai – Iškviečiami Alkoholio, Tabako ir Ginklų kontrolės biuro atstovai, FTB agentai ir žmonės iš Tėvynės Gynimo Departamento. Džonis areštuojamas už bandymą padaryti teroro aktą. FTB tardo tėvus, užveda jiems bylas. Broliai ir seserys išsiunčiamos į internatus. Kompiuteriai konfiskuojami. Džonio tėvas patenka į potencialių teroristų sąrašus ir niekad nebegalės skraidyti lėktuvais.
DŽONIS MOKYKLOJE PER PERTRAUKĄ SUKLUMPA IR NUSIBROZDINA KELIĄ. JĮ VERKIANTĮ PASTEBI MOKYTOJA MERI. JI APKABINA DŽONĮ IR GLOSTO JAM GALVĄ.
1960 metai – netrukus Džonis nusiramina, nustoja verkti ir bėga toliau žaisti.
2010 metai – Meri apkaltinama seksualiniu priekabiavimu ir išvejama iš darbo. Jai gresia 3 metai valstijos kalėjime. Džoniui gresia 5 metai tampymo po visokiausias psichologines terapijas.








Linksmai pasiskaičiau, dėkui 🙂
Štai kodėl aš nekenčiu politkorektiškumo ir tolerastijos
„Amerika turi daug pinigų ir nežino kur dėti … demokratijos“ – maždaug toks buvo vienas iš BBC transliuotų serijos „Warszawskie anegtody“ . Taiklus hipių laikų pastebėjimas.
Maždaug tuo metų tarybinėj spaudoj (per kažkokį liapsusą cenzūros praleistas) šmėkštelėjo ir pranešimas apie baltąjį studentą, padavusį savo valstiją teisman dėl „diskriminacijos atvirkščiai“. Jis įrodinėjo, kad jo šansai nemokamai studijuoti lyginant su indėnu pernelyg menki.
muahaha, turbo pasakojimas 🙂
Sėdžiu dabar nuobodžiame posėdyje, tai labai pakėlė nuotaiką 🙂
Esu kelis tokius tekstukus ksaitęs, ir visi smagūs bei taiklūs. Tik kažkuris dar buvo ne tik 60-ieji ir 2010-ieji, bet dar ir tarpiniai laikai, irgi gerai išsišaipyta.
Bet kokiu atveju tai, ką čia parašei yra satyra, o ne realybė. Realybė gerokai painesnė ir įdomesnė ir galų gale geresnė (bent jau JAV geriau negu Lietuvoje). Ar, grumlinai, turi kitokią nuomonę apie televizijose anonsuose (laiko žiūrėti televiziją neturiu, tai tik anonsus ir pamatau) nuolat eskaluojamą paauglių smurto problemą? Ar tau atrodo viskas OK, kai neatlaikę patyčių paaugliai žudosi arba iššaudo visą mokyklą (gerai, kad pas mus ginklą sunku gauti, bet būtų tas pats, jei nebūtų sunku)?
@Dalius – dabartinių paauglių problemos iš tos pačios tolerastijos.
Dėl muštynių tai teisingai 😀
-> Adis – apie tarpinius laikus būtų fain paskaityti
-> Dalius – šiaip čia ne satyra, o pakankamai tipiškas modelis, kaip išsivysto tokios situacijos. Dėl tv-anonsų – nelabai įsikertu, apie ką eina kalba, nes lietuviškai (kaip ir rusiškai) durnadėžės iš esmės nežiūriu, tad įtariu, kad sugebu išvengti anbės manęs nedominančių dalykų (ir nereikia aiškinti, koks aš abuojas kitų skausmui – savo dukrą aš išauginau be narkotikų ir savižudybių, tad būtų gerai, kad kiekvienas daugiau užsiimtų savo vaikais, o ne mokinų kitus, kaip auklėti). Dėl požiūrio į paauglių smurtą ar savižudybes – nelabai pagavau mintį, kur esu rašęs apie savo požiūrį į tai.
Mano asmeninis požiūris į tai, kodėl visa taip kreivai vyksta – paaugliai dėl visuotinės tolerastijos turi per daug teisių ir per daug jas „pumpuoja“, visiškai pamiršdami apie pareigas. O būtent tik nuolat prižiūrimas teisių ir pareigų balansas ugdo atsakingą asmenybę. Atsakingą prieš save, prieš kiemo ir klasės draugus, prieš tėvus ir mokytojus, prieš visuomenę. O kai lieka tik teisės be pareigų – ateina metas, kai asmenybė pastato save virš aplinkos, nusikalsta (prieš save ar kitus) ir jai vykdoma bausmė. Viskas būtų čiki, bet šis modelis automatiškai perkeliamas visiems paaugliams, tad ir gaunasi, kad už nušautą žvirblį sodinama į kalėjimą.
-> scania – bėda ta, kad yra visa krūva ŽINANČIŲ, KAIP TURI FUNKCIONUOTI PASAULIS. Deja, pasaulis apie tai nežino, todėl ir gaunasi, kad gerais norais kelias į pragarą grįstas gaunasi.
@Grumlinas – o dar didesnė bėda, kai žinantys, kaip turi funkcionuoti pasaulis – prieina prie valdžios 😀 Tada vat ir prifunkcionuoja 😀
Perskaičiau keletą rašinio skyrių žmonai. Reagavo taip pat, kaip ir aš – kaip ir norėtųsi juoktis, bet baisu.
Eilinį kartą galvoju – cui bono? Per daug kryptingai einame ta kryptimi, kad tai būtų atsitiktiniai dalykai.
Brač, marsiečiai žlugdo žmoniją. Vykdo homo nebesapiens genocidą 😀
@scania – neturiu tau ką pasakyti 🙂 Aš nesuprantu tavo žodyno. O kol šnekame skirtingomis kalbomis tol nesusišnekėsime. Gal gali apibrėžti kas yra „tolerastija“ ?
@grumlinas – Taip, sutinku, kad laisvė turi eiti kartu su atsakomybe. Dėl to, kur nesupratai, tai visi tavo pavyzdžiai yra apie mokinius/paauglius ir jų teises. Bet tu tikrai nesi dirbęs su problematiniais (t.y. ne savo) vaikais, ar ne? Nes dabar tu tik labai gudriai pasakei „ne, aš nesu paauglių psichologas“.
-> Dalius – galiu tą pasakyti išreikštai: ne, aš nesu nei profesionalus, neu mėgėjiškas paauglių psichologas, tačiau savo vaiką sugebėjau užauginti be visokių psichologų pagalbos, ir dukra užaugo puikiu žmogumi. Taip pat aš nedirbu su problematiniais paaugliais, nes vėlgi tai nėra nei mano darbas, nei mano hobis. Tačiau iš gyvenimiškos patirties tave galiu užtikrinti, kad gyvenime teisės+pareigos=const turi būti suteikamos jau vaikystėje ir tas procesas turi trukti visą gyvenimą. O visa problematika atsiranda būtent dėl disbalanso tarp teisių ir pareigų, ir nesvarbu, ar yra per daug teisių (vaikų lepinimas), ar perdaug pareigų (vaikų skriaudimas). Tiesą pasakius, ilgiems ir tuštiems ginčams, kai kabinėjamasi prie žodžių, neturiui nei noro, nei laiko.
O kaslink tolerastjos – jei turi sveiką jumoro jausmą – http://pipedija.laikas.lt/index.php/Tolerastija
Dėl pipedijos: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/alelkaitis-tabore-nemaciau-ne-vienos-knygos.d?id=25653417 (kontra-argumentuojant vieną tipišką stereotipą pipedijos straipsnyje – o kitų net nesivarginsiu kontraargumentuoti)
Neturiu aš sveiko humoro jausmo matyt 🙂 Na aišku kol mes neturėsime savo George Carlin’o tol sveikas humoras taip ir bus suprantamas.
O dėl kabinėjimosi prie žodžių, tai žinai kaip sakoma „kiekviena intelektuali diskusija baigiasi žodžių reikšmių aiškinimusi“. Ir deja tu esi žongliravimu žodžiais meistras, todėl man gaila, kad tu nenori ieškoti tiesos, kai diskusija pereina į tau nepatogią poziciją. Kaip nori 🙂
Dėl teisės+pareigos=const aš su tavimi sutinku. Aš su tavimi nesutinku dėl visai kitų dalykų, t.y. kiek, kur, kaip ir kodėl tos teisės turi būti ir kaip tai turi atsispindėti pareigose.
-> Dalius – nu net nesiūliau kontr-argumentuoti Pipedijos – ne tam ir ne žmonėms be jumoro jausmo ji juk skirta.
„man gaila, kad tu nenori ieškoti tiesos“ – patikėk, man tikrai gaila savo laiko tuštiems rašinėjimams, nes aš aiškiai atsakiau į tavo klausimą ir išdėsčiau savo požiūrį į problemą (t.y. aš turiu savo tiesą), tuo tarpu apie paties požiūrį žinau ne daugiau, kaip apie gyvenimą Marse. Pats nediskutuoji, pats tenori, kad kiti teisintųsi prieš tave dėl savo pažiūrų.
Dėl to ko aš noriu tu klysti. Aš noriu, kad žmonės turėtų šiek tiek platesni suvokimą apie tai, kas vyksta aplink juos.
Niekur nematau TAVO minčių sklaidos. Vien norų neužtenka, reikia skleisti mintis, nes kitaip daraisi panašus į tą poną stiklinėje spintoje, kuris taip mokėsi kalvystės. Kaip ir diskusijoje pas buržujų, taip ir čia pats teklausinėji, kaip koks policijos tardytojas. Maksimum (atvejis su Modestu) tai tėra piktas komentaras, kuris neįneša į diskusiją pozityvo, o vien sugeneruoja priešiškumą reiškiniui, kurį tu lyg ir bandai ginti.
Pabandyk pats suformuluoti atsakymus į tuos klausimus, kuriuos man uždavei – tada gal ir turėsim pagrindą tolimesnei diskusijai. Nes aš šiuo metu užsiėmęs tikrai daug įdomesniu dalyku, rinkdamas medžiagą įrašui apie mano matytą tarpmiestinį transportą – temą, kuri man įdomi, skirtingai nuo probėgšmai užkabinamų temų apie kitų žmonių auklėjimą. Nors savo laiku pakankamai dirbau, keisdamas virš 100 žmonių supratimą ne tik apie technologijas, bet ir apie jų veiklos tikslą apskritai. Tiesiog kai kada reikia nustoti rūpintis globaliniu geriamo vandens trūkumu Afrikoje, o tiesiog savo buityje nenaudoti be reikalo geriamo vandens Lietuvoje.
Sėkmės rašant įrašą.
Apie Modestą nieko nežinau.
Na, jei tai ne tavo įrašas
Modestai, aš nenoriu, kad tu irgi savo eiseną darytum, t.y. net nesirodyk gatvėje, nevairuok automobilio ir išvis nesirodyk. Nes kaip sakei:
1) Yra riziką, kad aš tave pamatysiu, o aš to nenoriu;
2) Man vien tavo veido išraiška sukelia “aštresnių jausmų proveržį”;
3) Ir žinoma negarantuoju dėl tavo saugumo;
Galų gale, aš tavęs išvis nepažįstu, bet gavai ko norėjai 🙂
tai atsiprašau 😉
Tai kaip supratau, į savo paties klausimus atsakyti kaip ir nesugebi?
Aš jau padariau, tai ką norėjau. Kas per daug tas nesveika.
-> Dalius – „todėl man gaila, kad tu nenori ieškoti tiesos, kai diskusija pereina į tau nepatogią poziciją. Kaip nori 🙂 “ Ania? 😉
@Grumlinas – o tolerastija kartais ne objektyvumo anūkė?! 😀 Kažkaip primečiau – kai visi turi teises, tai juk gerai! Objektyviai gerai! Lygybė demokratija valio valio! 😀 Objektyviai partijos daugiau gali padaryti gero; bet dabar kas vyksta? Partijos – tik pėdsakams slėpti 😀
Bet kokia objektyvi mintis per tam tikrą laiką (spėju – viena karta, vaikai jau daro priešingai) tampa griežtai priešinga pradinei prasmei 😀
Psichologai objektyviais metodais irgi susivarė iki apgavikų 😀
Vat ir Dalius – objektyviai žiūrint, kalba teisingai. Pagal kažkokius dėsnius. Tik kad kažkaip paskui nesigauna kalba su juo.
Gaila, aišku, bet ką padarysi 🙂
Tai kad su tuo objektuvymu viskas yra tvarkoje IMHO. Ta prasme, būtų gerai, jei jis būtų. Nes kol kas mes esame apsupti deklaratyvumo. Mums deklaruoja, kad viskas bus čiki, jei mes pasitikėsime tuo ar anuo. Pasitikime, išrenkame, viskas baigiasi deklaracijomis, nes išrinktasai tvarko savo biznelius. Kaip ir visa valdžia, kuri deklaruoja mums tarnaujanti, o iš tikrųjų tetrokštanti mus valdyti. Ar biznis, deklaruojantis rūpinimąsi mmumis, o viskas juk baigiais pelnų didinimu mūsų sąskaita. Deklaratyvumas mus žudo.
Na, aš kiek alergiškas objektyvumui – kažkodėl visas brudas dengiasi po šiuo žodžiu 🙂
Na, bet tai tik žodis, kurį naudoja deklaratyvumas.
Bet esu prieš objektyvumą, nes esu už subjektyvumą – kai žmonės yra žmonės, o ne statistiniai vienetai, viskas tampa daug žmoniškiau 😉
Vat ir polikoketiškumas (ar kaip ten minėjai) – jie visada veikia vardan KILNIŲ ir GERŲ tikslų! Ir dar negalima jų nemėgti jų be priežasties – nes tai bus nepolitkorektiška… Mlia, nebegaliu būti subjektyvus ir nemėgti jų nuoširdžiai ir be pasiaiškinimų?!
Kodėl moteriškuose kolektyvuose daugiau intrigų, nei vyriškuose? Todėl, kad vyriškuose kolektyvuose gali greitai gauti į nosį – tenka kažkaip būti geru, visuomenišku žmogumi 😉
Va būtent – vyriški kolektyvai optimizuoja tarpusavio santykius pagal 1960ųjų modelį – greit ir efektyviai – tiesiog vyrai, jei jie nėra kokie politikai ar panašūs sukčiai, o VYRAI – mėgsta aiškią situaciją be intrigų – jei pykstamės – tai pykstamės, jei draugaujam – tai draugaujam, o jie rezgi kažką už nugaros – pyz*ink iš čia ir psio.
3,14z2kas- taip paprasčiau kartais mandrai išsireikšti. Čia – ne šiam konkrečiam atvejui, šiaip – mano noras sublizgėt 🙂
Pagauta laikų nuostatos. Čia grynai iš mokymo srities panašiai: http://miscellanea.wellingtongrey.net/2007/06/10/the-new-physics/
-> toks (tadas) – piesiesc totalus 😀 Ypač patiko kompromiso ieškojimas tarp geocentrinės ir heliocentrinės sistemų – taip primena tolerastiškus pasaulio problemų „sprendimus“ 😀