Dar 1930aisiais Pierre-Jules Boulanger’is, architektas pagal išsilavinimą, sukūrė radikalią žemos kainos paprastos ir atsparios konstrukcijos automobilio koncepciją, pavadintą „skėtis ant ketuirių ratų“. Šis automobilis turėjo vežti du valstiečius ir 100kg krovinio į turgų 60km/val greičiu prastais Prancūzijos kaimo keliais ar netgi bekelėmis. Kuro sąnaudos numatytos ne daugiau kaip 3ltr/100km, pakaba turėjo užtikrinti, kad būtų galima vežti krepšį su kiaušiniais suartu lauku, nesudaužant kiaušinių. Kiek vėliau gana aukšto ūgio Boulanger’is liepė paaukštinti automobilio stogą taip, kad būtų galima nenusiimti skrybėlės važiuojant.

Ši koncepcija buvo pradėta realizuoti, kai Michelin perėmė subankrutavusio Auitomobiles Citroën valdymą. Projektą, pavadinto TPV (Toute Petite Voiture – „Labai Mažas Automobilis“), realizavo André Lefèbvre, Traction Avant kūrėjas. 1936 suformuluota idėja apie žemos kainos automobilį su labai mažu varikliu, ateityje pavadintą 2CV. Projekto pranešimas skamba: „Keturi ratai po skėčiu, saugus ir ekonomiškas automobilis, kuriame komfortabiliai tilptų 4 žmonės ir 50kg bagažo“. Iki 1939ųjų TPV buvo paruoštas ir pagaminti keli prototipai. Prototipuose panaudotas aliuminis ir magnio lydiniai svoriui sumažinti. Varikliai buvo aušinami skysčiu. Vietoje sėdynių į rengti prie lubų virvėmis prikabinti hamakai

1939 planuotas 2CV išleidimas nutrauktas karo. Iki gegužės buvo pagaminta 250 prototipų TPV, paruoštų Paryžiaus Autosalonui, kuris neįvyko dėl karo. Siekiant išlaikyti paslaptį, beveik visi jie sunaikinti.
Vokiečių okupacijos metu keli prototipai buvo paslėpti įvairiose vietose, vienas važinėjo po Paryžių užmaskuotas kaip tarnybinis pikapas, o Boulanger’is ir Lefèbvre turėjo kelis metus laiko toliau tobulinti idėją.

Po karo, jau sukonstravus 2CV, Citroën vadovybė davė nurodymą sunaikinti visus išlikusius TPV. Tačiau darbininkai, kurie turėjo tą padaryti, paslėpė tris TPV kaimo kluone, kur jie ir buvo atrasti 1994 metais.

Citroënët puslapis apie TPV ir kitus 2CV prototipus

Citroën TPV galerija

Categories: autocitro

3 Comments

Voldemaras · 2010/01/23 at 12:59

Ačių, labai lakoniškas bet išsamus straipsnis. Nuo savęs pridėsiu: dizainas- Flaminio Bertoni ; ankstyvoji 2CV versija
liaudyje(prancūzų) dėl vienos faros buvo pravardžiuojama ciklopu…

grumlinas · 2010/01/23 at 13:24

Taip, tikslas daryti kuo pigiau ir iššaukė tokius ekstrymus kaip viena lempa ar užvedimas rankena, kaip automobilizmo aušroje. O dizainas didžiąja dalimi persikėlė į 2CV

Vienaakis TPV buvo nuostabus… « Grumlino palėpė · 2012/01/17 at 08:45

[…] Garsiojo Citroen 2CV prieškarinis prototipas TPV pigumo sumetimais teturėjo vieną priekinį žibintą. Įdomiomias nuotraukomis iliustruotas straipsnis, ir šisbeitas apie TPV pas mane. […]

Comments are closed.

Related Posts

auto

Sakydamas „Reno“, visuomet turiu galvoje…

…“gavno“. Priežastis – Renault yra sąžinės neturintys plagiatoriai, savo laiku pavogę iš Citroen aibę idėjų, kurdami savo Renault 4CV. Kitas jų „žygdarbis“ – iš Citroen pavogta ir užpatentuota stogo ir durų rėmų suvirinimo technologija (Citroen Read more…

citro

Šeštadienio Citro-ilgakojės

Kadangi praėjusį savaitgalį turėjau svarbalų, tai Citro-tema nebuvo išvystyta. Ką gi, senokai matėme Citro-ilgakojes miargynaz, tai laikas naujai jų partijai 🙂 Šįkart jos greta/ant/viduje DSų.

citro

Amazonė

Antras mano turėtas Citroën’as buvo ribota serija (2000 vnt.) išleistas modelis CitroënXantia Prestige, spalva žalia Amazonie métallisé, todėl ir gavo Amazonės vardą. Detaliau apie šį modelį – prancūziškai, o ir rekomenduoju visą ribotų serijų modelių Read more…