Pasaulinė ekonominė krizė stipriai paveikė Prancūzijos automobilių pramonę ir gamyba krito. Bet André Citroën laikėsi savo principų – didinti gamybą, kad sumažinti kaštus – ir numatė ateitį. Planuojama padidinti kasdieninę gamybą iki 1.000 automobilių ir pradėti gaminti naują automobilį priekiniais varomais ratais („traction avant“) – sukurtą André Lefebvre ir jo komandos projektavimo skyriuje.
Quai de Javel gamykla 1933 metais turi būti išgriauta ir rekonstruota naujo modelio gamybai per penkis mėnesius.

1934 balandį pradedamas gaminti 7A – pirmas iš Traction Avant modelių, kurie bus gaminami iki 1957ųjų. Jis nustulbina automobilizmo pasaulį savo stulbinančia specifikacija: aerodinamiškas kėbulas, vienos dalies plieninis kėbulas be pakojų, nepriklausoma pakaba su torsioninėmis juostomis priekyje ir užpakalyje, priekiniai ratai varomi ir vairuojami, todėl automobilis puikiai laikosi ant kelio, ir hidrauliniai stabdžiai. „Plaukiantis“ 4 cilindrų su viršuje išdėstytais vožtuvais 1303cc variklis (32AG/3200apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 7CV, jis važiuoja 95km/h greičiu ir naudoja 9ltr/100km. Jis gaminamas tik su sedano kėbulu.
Gegužę pasirodo 7S, didesnio galingumo 7 versija, kurioje įrengtas „plaukiantis“ 1911cc variklis (42AG).
Birželį pradėtas gaminti 7B su 1529cc varikliu.
Rugpjūtį vietoj 7B pradedamas gaminti 7C.
Tarp 1934ųjų balandžio ir 1941ųjų birželio pagaminti 88.066 7 modelio egzemplioriai.
Paryžiaus Autosalone buvo pristatytas 22CV, automobilis su V8 3822cc varikliu (100AG) ir 3 bėgių pavarų dėže. Jis važiavo 140km/h greičiu ir naudojo 16ltr/ 100km. Paskelbtas greičiausiu ir saugiausiu pasaulio serijiniu automobiliu, jis teliko prototipas.
Dar vienas naujas modelis, pristatytas Autosalone, buvo 11: iš esmės tas pats kėbulas, kaip ir 7, tačiau 14cm platesnis ir 40cm ilgesnis. 11 buvo gaminamas šešių versijų ir tarp 1934ųjų rugsėjo ir 1954ųjų liepos pagaminti 620.455 egzemplioriai.

1936 gegužę visi Traction Avant modeliai aprūpinti krumpliastiebiniu vairu.

1937 vasarį Traction Avant11 pervadintas 11B ir 11 Légère – 11BL.

1938 Paryžiaus Autosalone pristatomas 15-Six, Traction Avant su 6 cilindrų 2867cc varikliu (77AG/3800apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 16CV, automobilis naudoja 13ltr/100km. Erdvus, komfortabilus, greitas (135km/h) ir lengvas vairuoti, ypatingai geras laikymasis ant kelio – visa tai pelnė 15tam pavadinimą „Kelių karalienė“. Gamintas kaip sedanas ir šeimyninis automobilis, 15-Six nuo 1939ųjų rugsėjo iki 1956ųjų liepos tiražuotas 50.602 egzemplioriais, iš jų tik 2.000 prieš karą.
Traction Avant yra pats populiariausias savo laikmečio automobilis.

1939 vasarį pristatomas 7C Eco, kuris naudoja 10% mažiau kuro nei 7C.
Vietoje Traction Avant 11 pradedamas gaminti 11 Perfom su nauju patobulintu karbiuratioriumi. Galia išauga iki 56AG/3800apm ir maksimalus greitis yra 115km/h.

1940 iš sedanų tik Traction Avant gaminamas iki 1941ųjų.
Siekiant palengvinti degalų trūkumą karo metu, daug pramoninių automobilių pritaikomi naudoti dujas.

1946 Paryžiaus Autosalone spalį pristatomas atgimęs 11B, dabar vadinamas 11 Normale, 11BL, pervadintas 11 Légère, ir 15-6G.

1947 gegužę pradedamas gaminti 15-Six D su nauja pavarų dėže, karbiuratoriumi ir cilindrų galvute.

1950 Citroën Pirmininku-Generaliniu direktoriumi po Pierre Boulanger žūties autoavarijoje, vairuojant Traction Avant, tampa Robert Puiseux.

1952 birželį visi Traction Avant modeliai gauna užpakalinės bagažinės padidinimą, kuris padvigubina erdvę bagažui.

1954 gegužę 15-Six gauna pastovaus aukščio hidropneumatinę užpakalinę pakabą – techninis perversmas, kurio pradininkais buvo Citroën projektavimo ir vystymo skyrius. Hidropneumatinė sistema sujungia azoto dujas ir hidropneumatinį skystį, o tai leidžia pasiekti unikalius komforto ir eismo stabilumo standartus.

1957 pradėjus gaminti ID 19, liepą nutraukiama Traction Avant gamyba po nuostabios 23 metų karjeros be jokių didesnių modifikacijų.
Bendra Traction Avant gamyba tarp 1934 balandžio ir 1957 liepos pasiekė 759.123 egzempliorius.

Trumpas Vikipedjos straipsnis

Specialus Traction Avant puslapis (deja, prancūiškai)

Citroënët puslapis apie 7CV
Citroënët puslapis apie 11CV
Citroënët puslapis apie 15CV
Citroënët puslapis apie 22CV

Kolegos Voldemaro 1952 11BL pristatymo fotogalerija


P.S. Kadaise buvo kilusi diskusija apie tai, ką laikyti „paskutiniu tikru Citroën’u“. Jei žiūrėti objektyviai – „Traction Avant “ yra paskutinis modelis, kurio sukūrimą inicijavo André Citroën, tad būtent šis modelis pagal logiką kaip ir yra paskutinis „tikras“. Paskui buvo citro-michelinai, o dabartiniu metu gaminami citro-peugeotai. Tačiau derėtų neužmiršti, kad André Citroën buvo idėjų generatorius ir vadybininkas, kurio žinioje buvo fantastiška ir fanatiška inžinierių komanda. Šios komandos neišformavo nauja firmos vadovybė, išvariusi André Citroën, tad jo komandos inžinerinės tradicijos buvo pratęstos ir tęsiamos iki pat 1975, kai valdžią iš inžinirių perėmė Peugeot komerciniai vyrukai ledinėmis akimis ir begaliniu pinigų geiduliu. Tačiau, nežiūrint jų pastangų, inžinerinės Citroën tradicijos vėlgi buvo pratęstos ir tebėra tęsiamos su naujais modeliais. Šiaip ar taip, André Citroën buvo ne vien įdomių inžinerinių sprendimų entuziastas, jis buvo ir masinės gamybos fanatikas. O ji vyksta, ir vyksta gana sėkmingai. Tad ginčai apie „paskutinį tikrą“ ma mažumėlę primena ginčus apie tai, kas buvo pirma – višta ar kiaušinis? 😉

Categories: autocitro

5 Comments

Evaldas · 2009/12/05 at 10:16

Primena jis man senus prancūzų filmus apie žandarą, kur vienuolė važinėjosi 🙂

xminde · 2009/12/05 at 12:01

Sorry, bet vienuolės vėžinosi su 2CV 🙂

Natalija · 2009/12/05 at 15:57

Kalbant Citroen ir kino tema, siūlau pasižiūrėti seną gerą rusų filmą „Kaukazo belaisvė“ – ten kaip tik „vaidina“ puikus raudonas Citroen kabrioletas 🙂 Netikėtai malonus atradimas…

scania · 2009/12/05 at 18:01

Labai gaila, kad dabartinių citroenų motoras su dėže neišvažiuoja šitaip priekin… 😀
Labai gaila!

grumlinas · 2009/12/05 at 18:42

-› Natalija – hmmm, taip seniai tą filmą žiūrėjau, kad net ir pamiršęs buvau apie šitą faktą. O TA kabrioletai atrodo tikrai puikiai 🙂

-› scania – technologijų vystymas visiškai nereiškia technologijų patobulėjimo 😉

Comments are closed.

Related Posts

auto

Sakydamas „Reno“, visuomet turiu galvoje…

…“gavno“. Priežastis – Renault yra sąžinės neturintys plagiatoriai, savo laiku pavogę iš Citroen aibę idėjų, kurdami savo Renault 4CV. Kitas jų „žygdarbis“ – iš Citroen pavogta ir užpatentuota stogo ir durų rėmų suvirinimo technologija (Citroen Read more…

citro

Šeštadienio Citro-ilgakojės

Kadangi praėjusį savaitgalį turėjau svarbalų, tai Citro-tema nebuvo išvystyta. Ką gi, senokai matėme Citro-ilgakojes miargynaz, tai laikas naujai jų partijai 🙂 Šįkart jos greta/ant/viduje DSų.

citro

Amazonė

Antras mano turėtas Citroën’as buvo ribota serija (2000 vnt.) išleistas modelis CitroënXantia Prestige, spalva žalia Amazonie métallisé, todėl ir gavo Amazonės vardą. Detaliau apie šį modelį – prancūziškai, o ir rekomenduoju visą ribotų serijų modelių Read more…