Pasibaigus Pirmajam pasaulinam karui, per keturis mėnesius nuo karo pabaigos atlikta Quay de Javel gamyklos rekonstrukcija, pereinant nuo artilerijos sviedinių prie automobilių gamybos. Nutarta gaminti masinės gamybos (100 automobilių kasdien – didžiausia gamyba Europoje) palyginti nebrangų automobilį, skirtą plačiam naudojimui.
1919 gegužės 28 dieną pradėta 10CV Type A, pirmojo Europos masinės gamybos automobilio, gamyba. Automobilis aprūpintas 1327cc benzininiu varikliu (18AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėže, išvysto 67km/h greitį ir sunaudoja 6.2ltr/100km. Kaip standartinę įrangą, turi elektrinį starterį, elektros šviesas, atsarginį ratą ir minkštą stogą. Automobilio kaina – 7.950FF. Iki 1921ųjų birželio pagaminti 24.093 Type A.
1921 balandį pasirodo Type A Sport, de luxe atviras turistinis automobilis, gamintas mažomis serijomis. Elegantiškas, žemai pakabintas keturvietis kėbulas, aprūpintas 1452cc benzininiu varikliu su lengvo lydinio stūmokliais (22AG/2100apm) ir 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 75 km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Tarp 1921ųjų balandžio ir 1921ųjų gruodžio pagamintas 671 Type A Sport.
Type A modelį pakeitė Type B.

UPD. Kolegos Galvydo dėka – dar pora „gyvo“ Type A nuotraukų iš Elizejaus laukų

Wikipedija straipsnis


Nuotraukos surinktos iš laisvų interneto šaltinių

Categories: autocitro

6 Comments

scania · 2009/10/24 at 19:35

1327cc sunaudodavo 6.2ltr/100km dar 1919 metais. Per 90 metų skaičiai pasikeitė … Na, jie pasikeitė 🙂
Bet kiekvienas naujas automobilis giriamas kaip vis taupesnis. Dabartiniai turėtų „valgyti“ kokias minus dvi litras šimtui. Na, pravažiavai du km – keturi litrai bake atsirado 😀

grumlinas · 2009/10/24 at 19:58

Visas šitas briedas apie vis taupesnius awto IMHO yra viso labo reklaminis triukas. Jei paimsi (sąlyginai) tos pačios klasės awto – kažin, kaip čia gausis, nes dabartiniai awto vis dramblėja, prikimšti komfortui skirtos įrangos, kuri gi be jelektraus neveikia. O jelektras reikalauja kuro. Mačiau gyvai TA įrangą – keli laidai, jokio parazitinio naudotojo ir viskas – awto rieda

scania · 2009/10/24 at 20:40

Esu kažkur seniai skaitęs – kilovatas=200 gr benzino.
Aišku, progresas, komfortas ir visa kita yra gerai. Tik kažin, ar dabartiniai automobiliai suteikia tiek emocijų dabartiniam vairuotojui, kiek tada Type A tų laikų vairuotojui? 🙂
Man, aišku neteko nieko tokio nė panašaus pavairuoti. Bet 85 BX lenkia 94 XM 😉

grumlinas · 2009/10/24 at 21:05

va-va – ilgiuos savo ’89ųjų rawdono ByXeliuko gruzoviko 😉 Sėdynių patogumas, pakabos minkštumas, [puiki ergonomkika, kai niekas nesikankino dėl mistinio saugumo – žmonės labiau su protu važinėjo tuomet

scania · 2009/10/24 at 21:41

Pavadinimas labai intriguoja: „savaitės citroenas“ 😉
Čia apie tai, kad bus ir kitų savaičių? 😉

grumlinas · 2009/10/24 at 21:54

Atspėjai iš pirmo karto 😉 bandau po truputį permigruoti iš GRUMLT šičionais, kad viskas būtų vienoje vietoje, bet kadangi ten buvo labai užleista, teks daug panaujinimų daryti

Comments are closed.

Related Posts

citro

Amazonė

Antras mano turėtas Citroën’as buvo ribota serija (2000 vnt.) išleistas modelis CitroënXantia Prestige, spalva žalia Amazonie métallisé, todėl ir gavo Amazonės vardą. Detaliau apie šį modelį – prancūziškai, o ir rekomenduoju visą ribotų serijų modelių Read more…

citro

Permatomi Citroenai

Vienas iš man įdomiausių dalykų apie automobilius – jų „permatomos“ schemos, kur atskleistos įdomios techninės detalės.

citro

Citroen BX Break

Mano Citro-istorija prasidėjo 1999 m. nuo 1989 m. gamybos BX Break TRD Technic. Tai sumąsčiau papostinti kelias fotkes – ne savojo, bet šiaip BXų 🙂