Feed on
Posts
Comments

Taigi, keletas atsakymų į klausimus, kurių gal ir neuždavėte, bet knieti:
a) „ar dabartinėje Lietuvoje egzistuoja kokia nors nepageidautinų vaizdų cenzūra (MariukasM)“ – savo laiku, 9ame dešimtmetyje, kai buvo formuojami Lietuvos kartografijos principai, slaptumo/apribojimų klausimas buvo kiek galima minimizuotas. Pora blaivių užsieniečių minčių, kurias savo laiku propagavau tarp šios srities decision-maker’ių: 1) buvusio Švedijos kariuomenės GIS tarnybos vado: „Ar yra prasmė nerodyti objektų, kai jie matomi iš kosmoso? paslaptį sudaro objektų paskirtis, kurią ir reikia paslėpti“; 2) mano gero draugo iš Šveicarijos: „Kai važiuoji automobiliu ir naudojiesi topografiniu žemėlapiu, staiga gali pamatyti vietovėje aibę senų niūrių pastatų, o žemėlapyje ten tuščia. Be abejo, tai karinis objektas“
Lietuvoje iš esmės neskelbtina yra infomacija apie kai kuriuos objektus, o ne patys objektai, kaip vaizdas – vistiek mūsų potencialus priešas apie juos puikiai žino tiek iš kosmoso, tiek iš penktosios kolonos.

b) „ar Lietuva turi savo aerofotografavimo pajėgumus (kol kas neužduotas)“ – ne, neturi, skirtingai nuo Latvijos ir Estijos. Kodel? Aerofotogrfaija – dideles investicijos, kurios turi atsipirkti. Latvijoje yra privati firma, turinti vienmotorį lėktuvą, skaitmeninį aerofotoaparatą ir vietovės lazerinio skenavimo įrenginį (LIDAR technologija), Estijoje lygiai tokį patį komplektą turi valstybinė žemės tarnyba. Kodėl? Latvijoje tai privačios firmos iniciatyva, bet kol kas viskas eina į nuostolį – Europoje pasiūla viršija paklausą, kas ir sudaro Lietuvos argumentaciją šitokios įrangos nepirkimui. Estai gi yra turinti savo išimtinį kelią nacija, nusivylusi komerciniais šios srities vykdytojais iš Europos, ir todėl įsigijusi savo techniką. Tiesa, Lietuvoje 9tame dešimtmetyje buvo perdirbtas lėktuvas An-2 su tarybine kamera, bet darbai neišsivystė dėl kokybės problemų ir lėšų stygiaus. Paskui buvo idėjos kurti bendrą centrą visoms Baltijos sesėms, bet kolchozas nesigavo 😉

c)… (čia galėjo būti jūsų klausimas)

2 Responses to “Paslaptys aerofoto-vaizduose (vietoje pabaigos)”

  1. MariukasM parašė:

    Tačiau kažkokiu būdu kartografavimas vyksta, nes GIS panaudojimas plinta, o ir GPS navigaciniai Lietuvos žemėlapiai ne tokia jau retenybė.

  2. grumlinas parašė:

    Vyksta, vyksta 😉 Tiesiog Lietuva 2005/06 metais gavo visos Lietuvos aerofotonuotrauką dar už PHARE bapkes, atliktą tarptautinio konsorciumo, ir yra planų, sutvarkius finansavimą tą daryti kas 3 metai. O dėl navigacinių GPS sistemų – čia privačios firmos dirba, panaudodamos, ką Lietuva turi valstybinio. Na bet apie kartografiją aš galiu ilgai pasakas sekti… 😉