Feed on
Posts
Comments

Pilna Flickr galerija su melejonu fotkių, toliau trumpi komentarai. Fotkyta be blykstės, tai jau prabočykit kokybę, jei kur 🙁

Grįždami namo, važiavome pro Ēdolę. Buvau apsižiūrėjęs internetuose, kad ten graži pilis, tai planavome ją plankyti. Apart pilies, Ēdolėje yra ir graži bažnyčia, bet ją tik nufotkinome pakeliui.
IMGP8437

Į pilį yra aiški nuoroda, keliuku privažiuojame parkingiuką, kur paliekame awto. Prie parkingo stovi kažkoks buvęs ūkinis raudonų plytų pastatas, gana gražus.
IMGP8443

Nors pati pilis matoma iš parkingo, tačiau iki jos įėjimo reikia paeiti keliuku palei pilies ŠV sieną, užsukti už kampo ir po pagrindiniu bokštu yra buvę vartai, dabar gal greičiau didžiulės dvivėrės durys.
IMGP8440 Stitch
IMGP8603 Stitch

Įėjus pro vartus/duris, einame kairiau, laipteliais lipame į II a. galeriją, jos gale yra durys į priemenę. Priemenėje apsibilietuojame (bilietas 5 EUR, fotografavimas 3 EUR) ir galime pradėti ekskursiją. Lankyti galima dalį II a. kambarių, porą III a. kambarių ir pilies bokštą, t.p. pilies kiemą.
Įspūdingiausias dalykas priemenėje yra laiptai į III a., deja, ten užlipti negalima.
IMGP8543 Stitch

Pro kairėje esančias duris einame į holą, kur toliau galime eiti 3 kryptimis: į Baltąją salę, į apvaliojo pietinio bokšto kambarį ir į biblioteką.
IMGP8449

Sukame kairėn, į Baltąją salę.
IMGP8453

Iš jos einame į Raudonąją salę.
IMGP8458

Iš Raudonosios salės kairėje yra laipteliai į valgomąjį.
IMGP8463

Grįžtame iš valgomojo į Raudonąją salę, iš ten toliau į Rudąją salę, nors ji išdažyta žaliai. Taip ir likau nesupratęs latviškojo humoro, na bet lai būnie taip.
IMGP8468

Iš Rudosiois salės įeiname į nedidelį barono darbo kambarį.
IMGP8469

Barono darbo kambarys prisišliejęs prie pagrindinio bokšto, tad į bokšto II a. tenka palypėti laipteliais (bokšto kambario grindys pakeltos dėl įėjimo į pilį arkos). Bokšto kamabariuke yra duys į laiptinę, kuria galima užlipti į bokšto III a. ir viršų.
IMGP8474

Tačiau pakolkas nulipame iš bokšto II a. kambariuko į sekantį II a. kambarį. Aš jį sąlyginai pavadinau Kolekcijų kambariu Nr.1, jame sukaupti visokie mineralai ir šiaip įdomybės. Kas tas kolekcijas surinko – neaišku, nes paaiškinimų nėra – tiesiog aibė įdomių daiktų-daiktelių.
IMGP8476

Iš Kolekcijų kambario Nr.1 pereiname į Kolekcijų kambadrį Nr.2, ten irgi visokios kolekcijos, t.t. daugybė laikrodžių.
IMGP8479

Kolekcijų kambarys Nr.2 – paskutinis, kurį čia galiem aplankyti, tad grįžtame atgal į bokšto kambarį ir laiptais lipame į bokšto III a. kambarį. Ten nedidelė ekspozicija.
IMGP8485

Iš bokšto III a. kambario einame į kambarį, kuriame yra šiokia tokia ekspozicija apie pilies istoriją. Įdomiausias dalykas – II a. schema, kuri leidžia susigaudyti, ką aplankei, o ko – ne.
IMGP8488
IMGP8496

Iš istorijos kambario patenkame į mano sąlygintai pavadintą Žaislių kambariu dėl didžiulės visokių žaislų-žaislelių kolekcijos. Žaislai visokio senumo, yra ir labai senų, ir naujesnių, ttemos irgi – yra ir lėlių, ir mašinyčių.
IMGP8489 Stitch

Žaislų kambarys vėlgi paskutinis, kurį čia galima aplankyti, tad grįžtame į bokšto kambarį. Ten yra uždarytos durys į bokštą, kurias reikia atsidaryti ir lipti laipteliais viršun. Užrašas ant durų nelabai informatyvus, tas būkite budrūs.
IMGP8487
IMGP8500

Laipteliais užlipame į bokšto IV a., o ten prasideda medinių laiptų epopėja į viršų. Mano geresnioji pusė atsisakė tos avantiūros, aš gi pasirašiau. Labai sunku nebuvo, bet lengva irgi ne.
IMGP8502

Lipimo vargus atperka vaizdai iš viršaus ir jausmas: „Aš TAI padariau!“ 😉
IMGP8513 Stitch
IMGP8515

Nusikeberiojus atgal į bokšto II a., grįžtame į holą.
Viename jo kampe yra praėjimas į apvaliojo pietinio bokšto kambarį.
IMGP8522 Stitch

Kitame holo kampe – praėjimas į biblioteką. Tarp kitko, bibliotekoje moderni (tarpukariui) barono darbo vieta – rašomihi mašinėlė, telefonas.
IMGP8529 Stitch
IMGP8541

Iš bibliotekos durys veda į miegamąjį, kur ant sienos kabo barono odiniai drabužiai.
IMGP8535 Stitch
IMGP8540

Miegamasis yra paskutinis kambarys, kurį galima aplankyti, per biblioteklą, holą ir priemenę išeiname lauk pasivaikščioti po kiemą.
IMGP8549 Stitch
IMGP8567 Stitch

Šulinys negyvas, ten tik primesta monetų.
IMGP8576

Mane labai sudomino erdvė prie įėjimo – pastatas paremtas viso labo keliomis kolonomis. Nors – virš kolonų didžiulis tuščias valgomasis, tad gal ir nesunku tai laikyti.
IMGP8561 Stitch
IMGP8597 Stitch

Yra pora nusileidimų į rūsius, bet jie tamsūs ir trenkia pelėsiais bei drėgme, tad ten nelindome.
IMGP8577
IMGP8580

Užėjome ir į viešbučio registratūrą. Kavinė, deja, dar nedirbo, tai ten nepatekome.
IMGP8594

Išėję laukan, biškį pafotkinome aplink.
IMGP8608 Stitch
IMGP8621

Parkinge mūsų laukė sargybinis, bet neturėjome nieko, kas jį galėtų sudominti 🙁
IMGP8624

Prieš išvažiuodami link Kuldygos, dar nufotkinome pilį ir porą šspūdingų akmeninių ūkinų pastatų.
IMGP8626
IMGP8627
IMGP8628

14 Responses to “2016-08-02, Edolės pilis”

1. scania parašė:

Tas mokestis už fotografavimą… Jie tau turėtų mokėti, ir net ne 3 eurus 😀
    P. S. Palangoj meninkai, tikri menininkai, nes pardavinėja paveikslus, neleido nufotkyt katino, tai dabar sunkiau internete atrast tą piešinį, kurį jie (menininkai) nukopijavo. Vat šituo atveju suprantu, kodėl nenori fotografavimo 😀
    O muziejai? Stengiasi išvengti populiarumo?

• grumlinas parašė:

Nzn. Nori kažkiek papildomai uždirbti. Skirtingai nuo Vatikano, kur žymiai didesnes vertybes gali fotkinti laisvai 😉

• scania parašė:

Ok, dabar už jų populiarinimą moki tu asmeniškai. Logikos – jokios, nebent tik sovietinių kooperatyvų kietoji logika 😀

• grumlinas parašė:

Sakykim taip: paaukojau 3EUR, kad mano draugai galėtų pasigrožėti tuo, kuo aš grožėjausi 😉

• scania parašė:

Nu jo. Ale vis tiek pardavinėja be fantazijos 😀
            Reikėtų parašyt ką turiu maumeny, kai sakau be fantazijos, čia maždaug iš pajūrio tirų pasaulio: 10 šūvių – 3 € į blešines…
            Latvijoj bent jau kažkokia tvarka yra. Bet tas nenustelbiamas jausmas, kad viskas, iki paskutinės plytos, daryta dėl pinigų ir dėl to, kad liepė 🙁

2. Taškas parašė:

Kas tai per akmenys prie Kolkasrags ? Na, kur foto – du tokie suaugę beveik tarp savęs…

Turiu tokį naują/seną giminaitį ( 35 metų), jis antiKatalikas, tiki senobės kažkokiu lietuvišku tikėjimu dar nuo … Indijos laikų, tai kažkur ant latvių/lietuvių sienos rado šventus akmenis, ant jų paprašė dievų šeimos ir jau kitais metais gavo – žmoną Eglę, po to dukrą Ievą ir dar po to – Ąžuolą.