1655 – Rusijos kariuomenė okupavo Vilnių, kuriame kilo 17 parų trukęs gaisras
Kažin, o jei taip ir už šitą reikalą Rusijai paskelbti ieškinį? 😉
Gyvenimas – ne tai, ko tu nori, o tai, ką tu gali
Rgp 8th, 2012 by grumlinas
1655 – Rusijos kariuomenė okupavo Vilnių, kuriame kilo 17 parų trukęs gaisras
O kokia mintis! Per rinkimus sužinosim, ar politikai skaito tavo tinklaraštį 😀
PolYtikai skaito savo priešininkų ir konkurentų tinklaraščius…;)
Įtariu, kad ne – kitaip mažiau glūpstvų būtų daroma 😉
Ten ne tik gaisras buvo 17 dienų, o žudynės, plėšimai, kankinimai, prievartavimai…. Rusai plėšė Vilnių pusę metų, kaip rašo to meto šaltiniuose, išsivežė netgi duris ir langų rėmus, likusius gyventojus išsivarė į vergiją. Vilnius buvo praktiškai sunaikintas.
Taip, tradicinis užkariautojų elgesys
Silva rerum apie tai pirmose skyriuose vaizdingai pasakojama.Rekomenduoju.
Ačiū, reiks bandyt pavartyt knygyne ir apsipręsti 😉
Dėl Silva rerum- turiu abi dalis, tačiau taip ir neprisiverčiu perskaityti… Viena, atmetimą sukelia „masiškumas“, antra- nelabai pasitikiu moterimis, rašančiomis istorinius romanus. Visgi, ne toks dėmesys detalėm, kaip man norėtųsi… Tai aišku labai subjektyvu ir nebūtinai tiesa, išimčių turi būti. Tačiau daugeliu atvejų man pateko skystoki tie moterų autorių rašyti istoriniai romanai, daugiau dėmesio emocijoms, o ne faktams… Tikiuosi, nebūsiu apšauktas male shovinist pig 🙂 arba diskriminuojančiu moteris… O dėl gerb. Sabaliauskaitės kol kas neturiu nuomonės 🙂
Tai tu bent jau turi, o aš, kaipo chauvinist pig, net nusipirkti dar nesiryžau 😀
Mama nusipirko 🙂
aaa… mjooo… tada nujooo… 😉
Chebra,man irgi beveik taip pat buvo.Kai prasidejo tos knygos piaras,tai irgi tokiu minciu buvo-na ka gali zurnaliste lietryciui rasanti apie madas ir Londona parasyti apie 17a. LDK.Bet mama parsinese,bet toliau 6 psl neiveike-naturalizmas ne jai,tai paemiau as-pirmi 15 psl skaitesi nuobodziai,bet paskui uzsikabinau ir…Laukiu nesulaukiu 3 dalies:)Tiesa tai viena tu knygu kuri uzkabina iskart arba atmeti iskart irgi-labai savitas sakinys,minciu destymas,metaforos ir sulyginimai,be to reikia bent mokyklini supratima turet kas ir pries ka kovojo tuo metu,bet siuzetas,heroju paveikslai nuostabus,kazkuo primena M.Valtari-kai laikmetis ir jo paprociai suvokiami ne is 21a. zmogaus perspektyvos ,o butent kaip maste zmones tada.
reklamščikas 😉
Reiks prisėsti prie tų knygų skaitymo visgi…. beje, nežinojau apie treči dalį. Na, o Mika Valtari- nesu tikras, kad „tada“ žmonės mąstė taip- Sinuhė egiptietis labai moderniškas man pasirodė 🙂
Nu jau,po “Egiptiecio“ kartele pakilo taip aukstai,kad atmeciau kruva knygu istorine tema,ka jau bekalbet apie Holivudo blokbasterius su krutines nusidepiliavusiais kryziuociais:)
O kas pasirode siuolaikiska “Egiptietyje“?Paties Sinuches charakteris?Cia toks niuansas yra,kad toks niekur nepritampantis zmogelis,bet labai reikalingas visiems kitiems,ir del to nebesizinantis kur pulti eina per visas Valtari knygas.Beje jos irgi puikios tik IMHO iki “Egiptiecio “itaigos nebeistraukia.Nesusilaikysiu neparekomendaves “Mikaelis klajunas“ ir jos tesinys Mikaelis-sultono tarnas“-perskaite pakeisite nuomone apie Renesanso epocha ir Osmanu imperijos iskilima 16a. kuria suformavo mokykloje.
Osmanų iškilimo tema paliečiama ir „Mirties angele“, bet ši Waltari knyga man nelabai patiko- atmūčinau šiaip taip ir tiek.
O Sinuhės egiptiečio šiuolaikiškumas- visų pirma jo medicininė praktika labai arti dabartinės o ir šiaip jo klajonėse pernelyg daug panašumo į dabartinius turistus, na, ir mąstymas jo man daugiau šiuolaikiškas pasirodė. Tiesa, seniai skaičiau, prieš kokį 10 metų, jau nelabai prisimineu detales, liko tik bendras įspūdis. Vėlgi- subjektyvu.
O ką suformavo mokykloje apie XVI a. Osmanų imperijos iškilimą? 🙂
negaliu žiūrėt į vieną savo spausdinimo klaidą, pasitaisau 🙂 – prisiminIAU, ne prisiminEU 🙂
Man isikirto lenktais kardais belekianti janycaru skeriu armija,kuri sutvere tipiska aziatiska despotija,o pasirodo buvo bene tolerantiskiausia salis 16a. Europoje ir palyginti su TO laikmecio religiniais karais Vakaruose…Gal nebent LDK buvo i turkus panasi etnine sudetimi ir religiju ivairove.
M. Waltari istoriniai romanai mano galva persiskiria i dvi dalis-istoriniai realistiniai ir filosofiniai istoriniai.“Mirties angelas“kazkoks hibridas tarp ju:)
Pvz. “Turmsas nemirtingasis“,“Dangaus karalyste“ beveik filosofija,egziztenciniai svarstymai ir pan.
Egiptietis,Mikaelio dilogija,“Zmonijos priesai“-istorines kronikos su idomiu pabandymu nuspeti kaip maste ir elgesi tu laiku zmones.
Na, nežinau kaip ten su tolerancija. Tolerantiškumas nesutrukdė tam pačiam XVI a., 1529 m., išskersti visa kas gyva apie 100 km spinduliu aplink Vieną jos apgulties metu (nepainioti su 1683 m. apgultim, kurios metu irgi dėjosi panašūs dalykai.).
O dėl Waltari- taip, jo istoriniai romanai tikrai gero lygio. Ką manote apie per pastaruosius kelis metus pasirodžiusius lietuviškus istorinius romanus? Pvz., Užurkos 🙂 Pavarčiau vieną jo knygą ir supratau, kad skaityti neverta.
Jo,as dar praeitam poste norejau pasakyti,kad Sabaliauskaites romanai galva auksciau nei kitu lietuviu autoriu.Skaitinejau ir Uzurkos ir Siksnelio,bet nieko gero-kalba medine,vyrauja moralizuojantis-atpasakojamasis stilius,Uzurkos romanai tai isvis-vadovelis tik su dialogais.Butu pries 100m. parases sakytumem.kad klasika,o dabar…