Feed on
Posts
Comments

1934 – mirė Jonas Dobkevičius, Lietuvos ekonomistas, politinis ir visuomenės veikėjas (g. 1866)


Tiesą pasakius, užfiksvau tik Dobkevičiaus pavardę, ir pasirodo, kad tai buvo vieno iš pirmųjų Lietuvos karo lakūnų ir pirmojo lietuvių aviakonstruktoriaus Jurgio Dobkevičiaus tėvas. Gaila, kad Jurgis žuvo – ko gero, būtų sukūręs lietuviškų naikintuvų… Nes būtent jo sukurtas DOBI-1 paskatino Antaną Gustaitį pradėti konstruoti savo lėktuvus ANBO ir pasiekti puikių tam metui rezultatų.

3 Responses to “Liepos 23 istorinis įvykis ir trumpas komentaras”

  1. Andu parašė:

    … nu Dobi-3, su kuriuo skrisdamas žuvo Jurgis Dobkevičius, buvo labai „žalias“ ir nepatogus aparacc… Man, ko gero, labiausiai patiko Dobi-2.
    … O Gustaitis… kūrė patikimus, bet, iškart morališkai pasenusius lėktuvėlius. Net ir Anbo VIII buvo iškart morališkai pasenęs – ginkluotė silpna, greitis – ne itin, o dar ir neįtraukiama važiuoklė – na, toks „garažinis“ aparatas, kaip ir visa Lietuvos aviacija… Bet tai nenuostabu – savo variklių gamybos neturėjo, ginkluotės taip pat – už vieną „Devoitine“ patrankos šūvį mokėjo po 20 Lt. Turėjo tik gerų lakūnų – juk neveltui sugebėjo laimėti Europos skraidymo čempionatą.
    …Beje, kažkur mačiau kronikos gabaliuką, kur parodė šitą Gustaičio „šturmoviką“ skrendantį…

    • grumlinas parašė:

      NU matai, Gustaitis kūrė tai, ką realiai buvo galima pagaminti aviacijos dirbtuvėse ir tai, už ką Lietuvai tikrai nevertėjo mokėti baisių pinigų: mokomieji ir žvalgybiniai lėktuvai

  2. prowler parašė:

    Anbukai nebuvo moraliskai pasene,visada atitikdavo uzsieniniu analogu parametrus.Tik va neturejom pilnais apsisukimais dirbancios aviapramones,Gustaitis uz savo pinigus,net braizymo lenta nusipirkti turejo,kur jau ten variklius savus sukurti,tiesiog niekas nebuvo tuo suinteresuotas.