Feed on
Posts
Comments

Diskusijoje apie taip mėgstamą senų awto vertinimą pagal TÜV suvestines kaip tiesą paskutinėje instancijoje, kolega Proffanas viename iš komentarų sudėstė gana įdomius pasamprotavimus, vertus LT-tautos dėmesio:
Toji „tiesa“ smarkiai, labai smarkiai pritempta… Žiūrim ką turim. Paeiliui taip 🙂
1. Turime naują mašiną. Gamykliškai jos visos patikrintos, taigi, visos idealios- jokie TUV neprisiknis. Teisingai mąstau? 🙂
2. Turime metus laiko jodytą apynauję mašiną. Dauguma jų servisuose lankėsi tik tepalų pasikeisti, mažuma išvis nesilankė, dar viena mažuma lankėsi atlikti garantiniam remontui. Tai kokį vis stringantį troselį pasikeisti, tai vis krentantį veidrodėlį prišriūbuoti, tai šiaip kokį gamyklinį broką pašalinti. Izderžki proizvodstva, tsakant, bet TUV prie tokių mašinų neturi ko prisiknisti. Teisingai mąstau? 🙂
3. Turime seną, jau trejus metus jodytą laužą, pralėkusį palei (ir daugiau) nei 100000kkm. Daugumai baigiasi gamyklinė garantija. Žmonės bei įmonės, galintys leisti sau važinėti vien apynaujais automobiliais, tokių jau atsikrato, ir meta į antrinę rinką. Prieš pardavimą ir pasibaigus gamyklinei garantijai tokių jau niekas nebetvarko; barška kokia traukė- lai barška; tai pirkėjo rūpestis. Tuo metu mašinėlėms jau tenka praeiti ir TA; TUV fiksuoja staigų užfiksuotų gedimų šuolį nuo nulio procentų (žr. 1-2 punktus), ligi kiek tais procentų, ką matome ir jų ataskaitose. Teisingai mąstau? 🙂
4. Seniems laužams stukteli 5 metukai. Rida jau praktiškai pas visus >100000kkm, pas daugumą pasibaigusi gamyklinė garantija, ir pas visus pasibaigė lizingavimo terminas. Siūbteli antra pardavimų ir Tech.apžiūrų banga. TUV vėl fiksuoja gedimų padidėjimą, bet gedimai jau pasiskirstę kitaip, nei po trejų metų… Kodėl? Todėl, kad mašinas į antrinę rinką išmeta skirtingas kontingentas. Jei tris metus su nauju automobiliu važinėja pinigingi žmonės, galintys jį be problemų palaikyti idealiame stovyje aukščiausių grandžių vadovai bei „itin turtingos namų šeimininkės“, nepakenčiančios savo automobiliuose nė barkštelėjimo ir nė vieno neveikiančio mygtuko, tai su antrąja banga ateina visai kitas kontingentas. Šiems pagrindinis akstinas būna „pagaliau išsimokėjau“, o ne „važinėju su tvarkingu afto“. Todėl aftamabyliai dažniausiai metami į pardavimą jau kaip reikiant sudrožti. Pasitaiko prižiūrėtų, buvusių šeimose kaip antras automobilis, bet daugybė ir tokių, kurių kelias turėtų būti tiesiai šrotan. Tokius litovcai labai mielai perka, bo anie yr papigiaj, ir dažniausiai su nesunkiai užmaskuojamais gedimais.
Teisingai mąstau? 🙂
5. Aftamabyliai 7-8m nuo eksploatacijos pradžios, rinkon paprastai patenka arba jau iš antrų rankų (perpirkti po 3m eksploatacijos), arba nuoširdžiai puoselėti, iš pirmų rankų. Priklausomai nuo diferenciacija tarp „lavonų“ ir „nelavonų“ dar ryškesnė. TUVas duoda gedimų vidurkį, kurį „lavonai“ labai smarkiai tempia žemyn. Todėl darosi vis svarbiau, kuri kieravotojų rūšis labiau mėgo kurią markę. Teisingai mąstau? 🙂
6. >10m sulaukęs aftamibylis, vidutinio europiečio akimis, yra nevertas, kad juo važinėti ir prieš kaimynus raudonuoti. Automatiškai, nėra prasmės ir su juo cackintis; damušei- ir į metalo laužą. Jei damušei dar negalutinai, arba tavo valstybėje per dideli utilizacijos kaštai- parduok Rytų evropejcui! 🙂 Patikėkite, tose senesnių nei 10m apžiūrų TUV ataskaitose ir atsispindi šios dorų europiečių pastangos; jie tenori sužinoti, ar dar yra šansų savo lavoną, truputį aptvarkius, kaip važiuojantį įpiršti kokiam pirkėjui iš Rytų, ar reik varyti tiesiai į metalo laužą, kad neturėti didesnio minuso. Teisingai mąstau? 😀

Pakartosiu savo mintį: TUV ataskaitose atsispindi konkretaus automobilio/modelio naudotojų požiūris į jį per jo ilgą gyvenimą, o ne kažkokie automobilio „genetiniai defektai“. Visa genetika, kaip ir surinkimo defektai paprastai būna „patiesinama“ dar garantiniu laikotarpiu, ir vėliau atsispindi tik automobilio priežiūra. Todėl TUV ataskaitos- anaiptol ne tas dalykas, pagal kurį būtų galima spręsti apie markės techninį lygį.

33 Responses to “Kolega Proffanas apie TÜVų spindesį ir skurdą”

  1. scania parašė:

    Ne į temą – tiksliau, šalia temos. Kaži, ar mašinos gaminamos dešimčiai metų. Tiesiogiai iš gamintojo mašinas perka tie, kurie prieš tris metus jau pirko. Taigi – jei mašina tris metus važiuoja ir neerzina savininko, tai nemaža tikimybė, kad ir kitą pirks tos pačios markės.
    Taigi – jei būtų tiufo top 100 negendančių automobilių, kurių amžius 40 metų… 😀
    Čia kaip lygina MAZ su Vovlo fūromis – bet niekas nesako, kad MAZ skaičiuotas resursas buvo 300 000 km, ne milijonas! 😀 Ir savo numatytus kilometrus mazyla važiuodavo 🙂
    Bet čia ne tas faktas, kuris kam nors įdomus 😉
    Tai ir tiufo top dešimties metų senumo lupenos – tik lietuviams, rusams…

  2. liuka parašė:

    Visikai siuo klausymu sutinku su Proffanu: tik zmogiskas faktorius lemia technine automobilio bukle.bet gal greiciau veikia pragmatiskas :“apsimoka -nepasimoka“
    po savaites praleistos Vokietijos-Liuksembourgo pasieny galiu pasakyt- Plina ten senesniu nei 10metu automobiliu .ir ju savinikui visiskai dzin ka pasakys kaimynas .galiu susimoket automobilio,ekologini ir kitus priklausancius mokescius,servisas keites detales atsako uz ju kokybe ir jei paaiskes ,kad del ju keistos detales ivyko autoivykis – nuostolius mokes servisas. jei tas mano kisenei nelabai skausminga – vazuoju ir dainuoju.o be to autobhanuose ir keliuose vyksta TUV reidai su Policija.per savaite tokiu maciau 7.

  3. proffanas parašė:

    Scania, naujas lengvąsias dauguma perka 5-8m periodui. Kur kas mažiau perkančiųjų 3-ejiems metams, ir jau visai nedaug perkančiųjų dešimtmečiui. Faktiškai, iš TUVo duodamų, apie mašinos priežiūrą bylojančių kreivių galima išskaičiuoti, kokie modeliai buvo perkami ilgalaikei eksploatacijai su atitinkama priežiūra, o kurie- užjodymui. Bet tos TUVo ataskaitos praktiškai nieko nesako apie kažkokius modelio techninius defektus. Jau minėjau, kad ir pastoviai paskutinėje vietoje atsiduriantis Kia Carnival iš techninės pusės visiškai nėra beviltiškas automobilis; jo bėda tik ta, kad jis buvo pigus, ir biedniokai jį pirkosi užjodymui; kuo daugiau nudrožti, kuo mažiau sukišant į eksploataciją. Todėl jis, sulaukęs vos 7m, tvirtai įsitaiso TÜV ataskaitose kaip ‘turintis daugiausia defektų’. O nusipirk jį naują, normaliai prižiūrėk- ir per ateinančius 50 metų technikinę su juo praeisi be pastabų. Tačiau kadangi tuo pačiu metu bent 200 herojų modelį iš paskutiniųjų užmušinės, jis visvien atsidurs TUV ataskaitos dugne, nes vedamas yra gedimų VIDURKIS. Kuris, vėlgi, nieko nepasakys apie konkrečiai tavąją Kia… Доступно разъясняю? Ar šnekam apie skirtingus dalykus?

    • scania parašė:

      Visiškai sutinku! Tiesiog norėjau pasakyti, kad vargu ar mašinos skirtos važiuoti pusę milijono. Beveik įsitikinęs, kad skaičiuotas motoresursas – 200 000, na, 300 000 km. Tiesiog manau, kad jokiai firmai neapsimoka gaminti ilgai patikimo, jei ta firma – ne RR 😀
      Pagamink auto penkiems metams (na, mano minėti trys metai – dėl gražumo) – ir to pilnai pakanka.
      Vartojimo kultūroje ilgai naudoti daiktus nėra skatintina. Kas liks iš ekonomikos augimo, jei automobiliai riedės po 50 metų?!
      Net arbatinukai vargiai 5 metus gyvena, nebent vanduo distiliuotas iš krano bėga 😀

      • proffanas parašė:

        Vadinasi, šnekame bemaž apie tą patį 🙂 . Yra tik niuansų… Tinkamai prižiūrimi varikliai jau kelis dešimtmečius atlaiko ir po melejoną kilometrų (yra tokių ir 90-ųjų XMų, ir netgi 80-ųjų dyzelinių mersų), bet norint, kad grotų, prižiūrėti reikia VISKĄ automobilyje, ne vien variklį 🙂 . Su šituo pas daugumą juzerių yra problemų… Dėl to ir TÜV ataskaita tokia, o ne kitokia- nes groja žmogiškasis veiksnys.
        O tasai paralenino šūkis ‘vartoti, vartoti ir darsyk vartoti!’, nors aptariamu klausimu ir turi didelę įtaką, nemanau, kad yra esminis. Šiuo klausimu (apie pagyvenusių mašynkų TÜVus) kur kas didesnę reikšmę turi nesuvaldomas obyvatielių potraukis ‘bile pigEu!’ 🙂

  4. liuka parašė:

    bet pagal tavo teorija Biednioku iperkama Toyota Yaris turetu buti ir apcioje.?bet ji 4 vietoj.;-)

    • proffanas parašė:

      Yaris- anaiptol ne pusiau krovininis ‘mikroautobusas biedniokams’, kaip kad buvo pozicionuojamas Carnival. Naujas Yaris yra skirtas, iš esmės, anaiptol ne biedniausiems studentams ir damoms. Ir kitas kontingentas, išskyrus kaip į tarnybinę mašiną, į jį nė nežiūri: šis mobilis netinkamas nei reprezentacijai, nei krovinių ar didelės šeimos vežiojimui, nei kaip autobanų kreiseris. Atitinkama jo pirkėjų gama su atitinkamais poreikiais reiškia ir atitinkamą mašiniuko eksploataciją, atitinkamą priežiūrą ir atitinkamą vietą TÜV ataskaitose. Beje, šnekant apie ‘vietas’, visada reikia pažymėti, kurioje amžiaus grupėje, ir netgi kuriais metais atlikta apžiūra 😉 . Krūvą metų gaminamo automobilio pirkėjų kontingentas spėja pasikeisti; o ir gamintojas spėja paleisti restailintą versiją, kitą kėbulą etc.

  5. liuka parašė:

    pafilosofavimai 😉 …. na as labiau pasitikeciau profesianaliu ir ilga teorine ir praktine ,tarptautini pripazinima turinciu egzaminuotoju ir ekspertu nuomone.na bet pafilosofavimuose ir tiesos yra.;-)

    • proffanas parašė:

      Kokie dar ‘pafilosofavimai’, jei visi faktai guli kaip ant delno… Tosios Autobildo skelbiamos TÜV ataskaitos yra įdomios tik sociologiniu, o ne techniniu požiūriu. Iš techninės pusės, jei manyti, kad mobilai po pirmosios TA susidėliojo tam tikra tvarka, kuri priklauso tik nuo mašinos kokybės, tai su koreliacijomis vos per kelias vietas tą lygį jis turėtų užimti iki pat atsidūrimo metalo lauže. To nėra. Modelio užimama vieta šokinėja per kelias dešimtis. Bet užtat, kaip senai bestebintis rinką, pastebiu akivaizdžią užimamų vietų koreliaciją su reklaminėmis kampanijomis. Šneku apie opelių cinkavimą, škodos pajungimą bulksvagenui, hyundajaus 7m garantija, daevoo perėmimą, das auto ir pan. Dabar eina agresyvus teigimas, jog citroenų ds serija- tai premium segmentas. Po kokių 3-5m ds serijos reitingai TÜVe ryškiai šaus viršun. Ne todėl, kad ds4 ryškiai geriau už c4, o todėl, kad jų pirkėjai taip galvoja 🙂 .Panašiai prieš 20 metų galvojo Audi pirkėjai, kai audi paskelbė einanti į premium segmentą. Tiesioginė to pasekmė- žmonės, manantys, kad turi ‘gerą’ mašiną, ją labiau prižiūri, ir ji automatiškai užima aukštesnę vietą TÜV suvestinėse. O pvz. mano nuomone, ’84 Audi100 turėjo daugsyk patikimesnę ir ištvermingesnę važiuoklę, nei pernai gamintas jos klasiokas A6 😉 . Yra ten niuansų su automobilio valdymu bei mase, bet A100 vienareikšmiškai buvo PATIKIMESNĖ, tik mažiau išreklamuota. Todėl užimdavo žemesnes vietas, nei dabar A6.
      Čia ne viskas. TÜVo užfiksuoti ‘defektai’ nelabai ką sako apie automobilių patikimumą dar ir todėl, kad patikra ne tam skirta. Kaip ‘defektas’ skaitoma viskas, įskaitant sudilusias stabdžių kaladėles, kreivai paties juzerio įdėtą lemputę, žvyro suėstą faros plastiką ar oksiduotą priekabos apšvietimo lizdą. Sociologai, faktiškai, galėtų susikalti kelias disertacijas vien apie tikinčiuosius TÜV ataskaitomis! 😉

  6. liuka parašė:

    disertacijoms – puiki medziaga.sutinku.

    • proffanas parašė:

      …todėl ir tvirtinu (žr. temą ir jos ištakas), kad TÜV ATASKAITOS ATSPINDI NE AUTOMOBILIO PATIKIMUMĄ, O TIK AUTOMOBILIO NAUDOTOJO POŽIŪRĮ Į JĮ.
      Neskaičiau aš, kokios Tatą papiktinusios diskusijos virė tame pripliusuotame gūgle, bet tikiu, jog ir ten peno tebuvo sociologams, o ne technAriams 😉

  7. niex parašė:

    na tai taip išeina, kad jeigu nieko absoliučiai nenutuoki mašininiuose reikaluose, tiesiog jemi tą sąrašiuką ir žiūri reitingus su viltim kad pakliūsi ant labiausiai prižiūrėto automobilio…?

    • proffanas parašė:

      Tamsta lipate ant apibrėžimo, kas iš kieno klaidų mokosi… 🙂 Jei nieko nesigaudai mašinose, bet jos, kiek panaudotos, labai nori/reikia, tai paprasčiausiai pirma apsispręsk, kiek gali tam reikalui skirti pinigų. Paskui iš telpančių biudžetan modelių surask kelis, kurių parametrai (talpa, trauka, kuro sąnaudos etc.) Tau tinka. Jei esi moteris, tai išsirink kelias gražesnes, kurios Tau tinka. O paskui susirask žmogų, galintį įvertinti kokretaus mobilio techninę būklę, parodyk jam savąjį meniu, ir pirk griežtai pagal jo rekomendacijas. Perkant naudotą automobilį, minėtieji TÜV testai yra ne beverčiai, o netgi kenksmingi. Mašinas varantys perekūpai juos irgi skaito, todėl jie tiesiogiai suinteresuoti kuo pigiau nupirkti kuo aukščiau testuose stovintį mobilį, ir kuo brangiau jį iškišti Tau, nes jis- anava koks geras; testų viršūnėse stovi 🙂 . Praktika rodo, kad pas mus paprastai atitempiami pigiausi (t.y. damušti) automobiliai iš tų ‘viršūnių’, čia kiek aplopomi, ir parduodami, nuo ‘analizų’ prisiskaičiusių durnelių nulupant maksimalią maržą. Rekomenduoju nepasimauti ant tokio primityvaus marketingo ‘pagal TÜV testus’.

      • niex parašė:

        Ne nu, blondinė aš tik per pusę, mašinų apžiūrai vežuosi zonderkomandą 😉
        Kalbėjau taip iš esmės, nes kadangi niekad tokiais sąrašiukais nesidomėjau, bet dabar paskaičiau ir pagalvojau nu gi še tau kad nori, va kaip žmonės auto renkasi.
        Tai aš užsimaniau to „TUV ataskaitose atsispindi konkretaus automobilio/modelio naudotojų požiūris į jį per jo ilgą gyvenimą“ – buvusių naudotojų požiūrio nuspėjimo….

        • proffanas parašė:

          Teks nuliūdinti. Supergalių įvaldymas paprastai nuveda psichuškėn. Zonderkomanda (pažodžiui- ‘lavonų surinkimo komanda’; konclageriuose) paprastai irgi prie nieko gero nepriveda… O naudoto teisingo aftamabylio parinkimas pavedamas arba geram pažįstamam, kuris temoje, arba už pinigus; pvz., kiekvieną patikusį mobilį nuodugniai purtant servise. Bet servisų įkainiai, priklausomai nuo purtymo nuodugnumo, yra 40-120lt/vnt, todėl neišvengiamai po penkto purtymo iškyla klausimas, ar ne pigiau išsyk pasamdyti specą? 🙂 Bet kokiu atveju, perkant sekantį automobilį, rekomenduoju ir toliau nesivadovauti TÜV duomenimis.

          • niex parašė:

            Nea, pažodžiui tai yra specialusis būrys 🙂 galima būtų dar ir SOKO (SOnderKOmmission) pavadinti, jeigu jau zonderkomanda akis bado.
            Štai su tais specais problemos – kur jų ieškot, bet labai ačiū už patarimus. Gerai, kad nereiks nuobodžių sąrašų skaityt.

  8. liuka parašė:

    bet pripazinkim ,kad TUV isduoda sertifikatus ir deda kokybes lipdukus ant detaliu.o ne Proffanas ;-).
    kaip yra pasakes mano istorijos mokytojas vienam l.gudriam klasiokui.;“ egzamina laikysi tu o ne as.ir ne tu pazymi rasysi“. 😉
    anaiptol neabejoju ,Proffano kompetencija.kai ka jis ismano tikrai perfect.bet sertifikatus dalina ne jis.;-)

    • proffanas parašė:

      Prie ko čia, po galais, kažkokie sertifikatai, jei šneka eina apie konkrečias, ‘Autobild’ skelbiamas TÜV automobilių tech. apžiūrų ataskaitas, procentaliai nurodančias aptiktų defektų kiekį?… Ei; ar yra kas namie; arba bent į temą?

      • Voldemaras parašė:

        Bet vairuot Jums reikės automobilį o ne sertifikatą…

      • grumlinas parašė:

        Į temą, į temą 😉

        • proffanas parašė:

          A va šioje vietoje malonėkite išsiplėsti?… Manoji logika kažkodėl ‘pakimba’, kai bandoma susieti TÜV sertifikatus su automobilio pirkimu pagal kasmetines TÜVo aptiktų defektų ataskaitas. Manau, kad tai tas pats, lyg dauginti vieną briedį iš dviejų ‘Bloody Mary’, ištraukiant iš sandaugos kvadratinę šaknį… Ne diela.

  9. Taškas parašė:

    O ką kolega Proffanas mano apie tai – kokios pasekmės mūsiškiams perekūpams, o tuo pačiu ir mūsų ekonomikai (automobilių eksportas?) bus Putino tik ką priimtai „doktrinai“- už biudžetinius pinigus pirkti tik Rusijoje SURINKTUS auto?

    Kiek žinau, rusai pernai pagamino (surinko) milijoną, o artimiausiais metais ruošiasi – tris milijonus plačiausios gamos automobilių. Matyt, neužilgo pakeis mokesčius, kad rusams apsimokėtų pirkti naują LADA LARGUS už 34000 Lt , nei kokią padevėtą iš Europos.
    Kazachija – jau toj pačioj muitų sistemoj.

    • proffanas parašė:

      Nežinau temos tiksliai, todėl labai tiksliai ir nepasakysiu. Bet, mano supratimu, už BIUDŽETINIUS (žodis iš paties teksto) pinigus rusai su kazachais ir ligšiol iš mūsų perekūpų nelabai tas naudotas mašinas pirko… Todėl ir nemanau, kad pasekmės perekūpams bus kažkuo pastebimos. O turint omenyje rusų stojimą į PPO ir taisyklių suvienodinimą, tuo labiau jokios tragedijos nenumatau. Bet kaip tai susiję su aptariamomis TÜV ataskaitomis Vokietijoje?

      • Taškas parašė:

        Niekaip 🙂

        Nors pasaulyje viskas susiję.

        • proffanas parašė:

          Irgi prauda… Kaip ten bebūtų, mūsų ir gamintojai (sūrių, pvz.), ir perekūpai senai prisitaikę prie Rusijos psichavimų, manau, kad ir visi sekantys jos žingsniai nutekės nuo jų kaip nuo žąsies vanduo; su nedickais pasirypavimais.
          Man kol kas įdomiau, ar Tatos išmislas iškelti mano žalią komentarą kaip atskirą temą, turėjo nors kokį efektą? Ar tikrai nors vienas iš perskaičiusiųjų, sekantį kartą rinkdamasis mašiną, nesivadovaus tokiu juokingu kriterijumi, kaip ‘metinė TÜV ataskaita’? 🙂

  10. grumlinas parašė:

    mjooo… tik išvažiuok kur nors svarbalų tvarkyti – tauta faibau diskutuoja 😉
    A propos – mano pepelacas jau su TA lipdukais, nors šįbeitą dar reiks tvarkyti 🙂

    • proffanas parašė:

      Į šrotą tą pepelacą, jei jis ne pirmoje TUVų vietoje!
      Ui; aš tą pasakiau garsiai, kaip ir visi…? 😀

      Anyway, dingstu šiandien iš eterio (antradienis; niamniam protmūšis laukia), ir, jei kas ir norės grupiškai pasilazdavoti, visvien visiems ligi rytojaus teisėtai rodau „nosį“ 😛

  11. scania parašė:

    Turbūt iškilo sekantis tema – kaip rinktis automobilį?
    Jei tu imidžo žmogus – pirk pagal markę. Sakykim, nuvažiuosi savo firmai užsakymo su …nauja lada, ir ką nuvažiavęs darysi? 😀
    Jei tu žmogus-nemechanikas – pirk tą, kurią servisai mielai, greitai ir pigiai remontuoja.
    Jei manai, kad visos bėdos atsitiks arba neatsitiks pagal tavo karmą – tada pirk bet kokią – juk skirtumo nėra, o maži nemalonumai juk šiaip ar taip užprogramuoti.
    Jei manai, kad viską išmanai apie mašinas – tai jau turi pačią geriausią išsirinkęs.
    Bet šiaip tai jokio skirtumo, kas geriau. Vis tiek perkam jausmais 😀
    Taigi – bičiuliai, reikia aiškios instrukcijos mašinos pirkimui. Nors mašinų ir nuperkama tikrai daug, bet tik dalis pirkėjų patenkinta… Mokslo trūkumas matyt kad!

    • proffanas parašė:

      Scania, jei būtų įmanoma parengti kažkokį instruktažą, pagal kurį ir čiajnikas galėtų nusipirkti idealią naudotą mašiną- jis jau senai būtų parengtas ir eksploatuojamas… Jei gamtoje egzistuotų kažkokios aplamai idealios mašinos- visi vien tik jomis ir važinėtų… O turim kol kas tik tai, ką turim: iš blogiausio renkamės geriausia, kiekvienas pagal poreikius ir galimybes. Svarbu nedurnavoti su TÜVo vertinimais, ir gyvenimas galimai taps šviesesniu nei atrodo 😉

      • scania parašė:

        Tai tikrai…
        Beje – kas nors galėtų įkurti konsultavimo firmelę, susiderėti su gretimu servisu dėl nuolaidų tikrinimui, imtų babkes už čiainikų mobilinimą 😀 Ir dar iš turginių uždirbtų, jei tik tie nebandytų dūrą stumt su visiškom maklėm 😀

        • proffanas parašė:

          Mąsčiau tuo užsiimti, galimybes turiu, bet idėją teko atmesti: per daug niuansų. Esmė- atsakomybė už savo rekomenduotą mobilį; ne su mano charakteriui rietis su durniais, kuriems tai lemputės ‘per greitai’ perdega, tai kuro sąnaudos ‘per didelės’, tai ‘skydelio lemputės per ryškiai šviečia’, tai ‘užmiesty prastai radijas gaudo’ 😀

  12. mdz parašė:

    Ačiū. Labai skaniai suvartota su visais komentarais.

    • proffanas parašė:

      Skanaus; bile įtiko! 🙂 Pats, berods, su šiuo niku esi fiksuotas ir citrinų forume? Tai po kelių mėnesių, kai suvirškinsiu ir sukompresinsiu čia sudėliotas mintis, forume rasi ir atskirą, nuodugnesnį/išsamesnį straipsnį šia tema.