GoogleMail reklaminė eilutė išgeneravo:
Arthur Rimbaud – „Morality is the weakness of the brain.“
Hmmm, moralė yra proto silpnumas?
Gyvenimas – ne tai, ko tu nori, o tai, ką tu gali
Lap 6th, 2011 by grumlinas
GoogleMail reklaminė eilutė išgeneravo:
Arthur Rimbaud – „Morality is the weakness of the brain.“
Hmmm, moralė yra proto silpnumas?
Taip – protas kur kas stipresnis, kai veikia be moralės. Verslas be moralės stipresnis už moralųjį, mušeika su negarbingais veiksmais stipresnis už garbingą, nemorali „purvina“ bomba stipresnė už „švarią“.
Viskas tas yra tiesa; gal tik Rimbo formuluotė kiek taisytina 😉
Ajooo… moralė tik trukdo „efektyvumui“. Pavyzdžių turim…
Šią eilutę galima skaityti tik iš vienos pusės. Įdomu, ką poetas laikė siekiamybe industrializacijos aušroje?
hmmm… kas jį dabar bepaklaus? 😉
Tai kad kaži, ar klausytume, ką sako:
http://www.rasyk.lt/rasytojai/arturas-zanas-nikola-rembo.html
Pats baisėjosi savo žodžiais.
Keista – o juk mintis apie moralę ir protą atrodo logiška.
Protas turi būti moralus?
Neprivalo. Pataisykit, jei klystu, bet moralė dažniausiai stabdis, ne akceleratorius…
Na, jei gazas geras – stabdžius galimna prasukti 😉
Khem, gerą siūlų kamuolį šiandien narplioja protai 🙂
Manyč, kad kuo daugiau išplečiame proto (logika, racionalumas, apskaičiavimas, nauda) sferą, tuo labiau traukiasi moralumas kaipotoks, kas daugiau yra etinis ir emocinis reikalas, kol galiausiai absoliutaus proto šviesoje sutviska ir absoliuti moralė 😀
nu, iki proto galiūnų mums dar ilgokai augti, bet va pati mintis, kiek gi moralės galima atskirti nuo proto, yra įdomi
Žodžių neužtektų 😉
Logiška ir tinka visam kapitalizmui, valstrytui, politizmui, darvinizmui ir likusiam žvėrių pasauliui. Bet žmogus ko gero vienintelė būtybė iš gyvūnijos, kuri išsiugdė gebėjimą pralaimėti garbingai.
Nežinau nežinau… Ribas aišku kiekvienas nustato pats sau (arba visuomenė nustato; arba tramdomieji marškiniai), tačiau bet koks proto siautėjimas turi turėti ribas, ties kuriomis jis privalo sumažinti apsukas. Ne visiškai užgęstų; protas paprasčiausiai privalo neperžengti kažkokių moralinių/etinių ribų. Ir tap turi būti, nors kažkam tas gal ir nepatinka. Nes antraip vėl gausime Mengelę (neduok die, dar ir neišsivysčiųsį galutinai), gausime Nyčę, Openheimerį su Teleriu ir eilę kitų „smegeningų“ herojų, bet Einšteinas tarp jų vargu ar atsiras. Kita vertus, jei pradėsi stabdyti kiekvieną dar užuomazgoje- niekada nežinai, kas iš jo galėtų išsiristi… Gal iš kokio šnekoriaus gautųsį ne Gebelsas, o Niutonas?…
Taigi, mes prieiname prie to, kad visada būtini du dalykai: PAKANTUMAS ir KOMPROMISAS
Pakantumas svetimam protui, tačiau tas protas turi suvokti, jog jis irgi privalo daryti kompromisus
Pakantumas turėtų būti KAŽKAM, ir kompromisas turėtų būti su KAŽKUO, o ne pačiam su savimi ar su absoliučiai pritariančiu… Tokiu būdu grįžtame prie temos ištakų; ten irgi nėra nuorodų, kas tas KAŽKAS, su kuo reikia sutarti ar kompromisuotis. Nėra žinių, į kokį absoliutą lygintis; todėl kiekvienas ribas nusistato paC. O aplinkiniai tą „kiekvieną“ po to nugesina, arba ne… Drįsiu teigti, kad tosios ribos nustatomos tik bandymų/klaidų metodu, ir kiekvienam laikmečiui jos yra kitokios. Bendrinė RembO tezė mums irgi tinka, bet jis nesutiktų su galutinėmis mūsų klausimo išvadomis, kaip ir mes su jo.
Na, bet visdėlto grįžtame prie pradinio teiginio: “Morality is the weakness of the brain.”
Tik gal reikia suvokti, kad silpnumas nėra blogai? Kad tai yra saugiklis?
Na, jau, na jau. Pakantumas ir kompromisas KAŽKAM ne taip ir kvaila, kaip norėtum kad atrodytų 🙂 Labai paprasta. Jei rūkai, visiškai nesunku surasti KAŽKĄ su kuriuo „kalbiesi“ derindamas ribas.
O va jei negirdi ir nematai KAŽKO vidinio („stabdžio“), tai neabejotinai bus nukreipta į aplinką (pvz., kodėl rūkantieji dideli spjaudaliai??). 😉
Anot batkos Nyčės, jei tu pajutai silpnumą,- tu jau pralaimėjai… 🙂 Kiek suprantu, šioje tezėje eskaluojamas tas pats 19a gale populiarus požiūris, „jei stabtelsi pasidomėti morale- tave sutryps, per tavo galvą bebėgdami pirmyn“. Būtent taip atsirado Laukiniai Vakarai. Iš vienos pusės, efektyvumo požiūriu, tokie stabčiojimai- taip; totali degeneracija ir progreso stabdis. Bet matome ir kitą pusę?…
Kitą pusę galis sau leisti varguoliai tarpusavyje 😀
O ekonomika kitaip stovi:
http://mantas.popo.lt/2011/11/07/kuo-serga-lietuviskas-verslas/