Feed on
Posts
Comments

Londonas, 2011-05-21

Antroji vizito Londone diena buvo pašvęsta dviems įvykiams: ikipietiniam apsiprekinimui šeštadienais dirbančiame turgelyje kažkur mūsų gatvės gale ir popietinei kelionei laivu į Grinvičą.

Nuėjome į turgelį pėsčioms, buvo proga pasmaksoti aplinkui ir pafotkyti. Turgelis tai visokių pramoninių prekių, daugiausiai drabužių, tipo mikro-Gariūnėliai. Visos trys moteriškės kažką nugriebė gražaus, pakankamai kokybiško ir nebrangaus. Kaip įvertino mano brangiausioji – Lietuvoje tokių dalykų nėra, o jei yra kažkas panašaus – bent dvigubai brangiau. Vienžo, grynas pelnas tipo 😉

Centrinė turgelio aikštelė
IMGP9513
Daugiau nuotraukų – Flickr galerijoje

Kad plaukti ilgesniu maršrutu, metro nuvažiavome iki Vestminsterio prieplaukos (Westminster Pier), kur ir startavome. Bilietai nepigūs, po 13GBP, bet pirmyn-atgal, tai kaip ir OK. Kelionė į vieną pusę trunka valandą. Plaukimo laivu schemą pridėjau prie pasivažinėjimo autobusu trasos, tad galima pasižiūrėti
maršrutą.

Esu buvęs Londone kelis kartus 1995-96 metais ir laivu plaukęs į Grinvičą, o kelionės metu labai didelį įspūdį paliko buvę prekių sandėliai Temzės pakrantėse (vadinamųjų wharf‘ų), perstatinėjami į gyvenamuosius namus. Tad nutariau plaukiant tiesiog pafotografuoti tų namų, kiek išeis. Plaukiant link Grinvičo, sumąsčiau fotografuoti dešinįjį Temzės krantą, grįžtant – kairįjį. Šiaip labai puikus vaizdas ir labai įdomūs namai, tad pripleškinau kadrų nemažai.

Gyvenamasis namas b.Brandrams’ Wharf
IMGP9602
Daugiau nuotraukų – Flickr galerijoje

Atplaukę į Grinvičą, neskubėdami nuėjome į Karališkąją Observatoriją, per kurią praeina Žemės nulinis merdianas. Kaip tikinčiajam reiktų nors kartą aplankyti Vatikaną ar Meką, taip kartografui irgi vertėtų aplankytį tą vietą 😉 Šiaip į observatoriją nueiti ne problema, visur rodyklės, svarbu nesugalvoti kur nors patrumpinti kelią 😀
Įėjimas į observatorijos kiemą kainuoja po 5GBP, jau ruošiausi fotosesijai, kai teko žioptelti iš nustebimo – fotografuotis ant meridiano stovėjo tokia minia kiniečių-japonų-ir-kitokių-turistų, kad švietėsi minimum bent valandos-pusantros laukimas. O mūsų paskutinis laivas turėjo išplaukti po nepilnos valandos… na ką, pasifotkinome šiap kieme, bet aš paskui pastebėjau, jog turistai yra palikę kokio pusantro-dviejų metrų laisvą meridiano atkarpą. Tad ant jos ir įamžinau savo sandalus – kairoji koja Vakaruose, dešinioji – Rytuose. Paskui, jau grįžtant, kilo mintis: vakariečiams mes tebesame šiek tiek kairieji iš Rytų, o va mūsų rytiniams kaimynams – jau beveik dešinieji iš Vakarų. Simbolizmas, tsakant…
Besilankantiems ten siūlau akreipti dėmesį į raudoną rutulį, pamautą ant observatorijos vėtrungės – 5 minutės iki vidurdienio jis pakeliamas viršun iki vėjų rožės, o lygiai vidurdienį krenta žemyn. Taip kad, pasiderinus laiką, galima pamatyti įdomų reginį.
Kitas dalykas – dėl laiko stokos neaplankėme visų ten esančių muziejų-muziejukų (bet esu juos aplankęs prieš -eliolika metų). Rekopmenduoju – yra įdomių dalykų, ypač besidomntiems astronomija ir pan.dalykais.

Apžergus visą pasaulį… 😉
IMGP9662
Daugiau nuotraukų – Flickr galerijoje

Sėkmingai atlikę ritualines apeigas nusileidome nuo Grinvičo kalvos, pakeliui pabe dar įkalėme po bokalą fantastiškai skanaus šalto sidro ir kaip sykis spėjome į savo laivą. Grįžimas atgal buvo ne mažiau malonus, kaip ir pirmyn, plius pamatėme pakeltą Tauerio tiltą.

Praplaukiant Tauerį
IMGP9776
Daugiau nuotraukų – Flickr galerijoje

Išlipus iš laivo, beliko grįžti namo, pakeliui pavalgant kiniečių užkandinėje. Maistas buvo nebrangus, skanus ir daug, tad mudu su brangiausiąja sekančias porą dienų ten ir maitinomės.

8 Responses to “Londonas, 2011-05-21”

1. troy parašė:

Aha, simbolizmas, kas mes – višta nei lupta, nei skusta.

2. scania parašė:

Na, mes esam rytiečiai pagal londoniečių skaičiavimą.
    O vat pagal mano asmeninę (dar nesukurtą) matavimo sistemą – britai yra Tolimieji Rytai. Kinija yra Artimosios Lentynos o Amerikė – na, o tai dar vietos neradau 😀
    Kam taip vaikiškai? Aišku, kuo geriausiai suprantu, kad kažkaip vienodai reikia skaičiuoti, ir britų sistema, visuotinai priimta, yra pagrindas. Betgi ta linija – galėjo būti BET KURI, jei ne SAVANAUDIŠKI BRITŲ KĖSLAI 😀 😆

• grumlinas parašė:

Kažkada buvo ir Paryžiaus meridianas, ir Antverpeno – http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Meridian , bet anglai šiaip-ar-taip buvo rimčiausia laivuojanti tauta

• scania parašė:

O! Ta mintis dėl atskaitos taško, pasirodo, sena ir gana populiari! 😀
        Tarp kitko, tai dėl tų vakarų rytų kiekvienam atskirai – kiekviena šalis (na, keletas) turi vakaruose po gentį, kurios tapusavy turi bendrų bruožų – Ukrainos vakaruose benderos, Lietuvoje – žemaičiai, Anglijoje – Velsas, Prancūzijoje – Bretanė… Taigi – kiekviena šalis turi savo vakarus. Ir rytus! 😀 O va nulinį meridianą – tik britai?! 😀
        P.S. Būtinai nusifotografuočiau ant tos linijos 😀

• grumlinas parašė:

Jooo, ta linija turi savotišką magiją, kai suvoki jos esmę 😉
          O vakariečiai tikrai visur yra vakaresni už rytiečius.

3. R parašė:

ten berods is namelio dar zalias lazeris sviecia kuris ore nurodo ta meridiana 🙂