Feed on
Posts
Comments

…Lietuvoje pamažu tapo kasdienybe. Prisimenu, kaip dar prieš šešetą-septynetą metų (ByXeliuko metu) sakydavau: „Šią savaitę mačiau Xantia!“. Šiandien, jei stovėdamas prei šviesaforo nepamatai bent kelių Xantių – kažkas ne taip. Analogiškai ir su pežais bei renukais. Prancūzai – citrinos, pežai ir renukai – jau sudaro didelę dalį automobilių mieste. Aišku, kaimuose awdzinės beigi folksvagenai vis dar pagarboje – mentalitetas kinta lėtai…
Kažkaip pagalvojau, kad pats jau nebereklamuoju citrinų (kaip kad prieš penketą-šešetą metų), net bandau atkalbėti, bet giminės ir pažįstami perka juos.
Tad man kai kada darosi įdomu, kodėl gi keičiasi mūsų pasirinkimas?
Vokiškiems auto detalės pigios, nes gaminamos Kinijoje. Nors iš kitos pusės – tai vistik minusas, nes pigumas reiškia nepatvarumą. Tad kiek gi galima keisti tas pačias detales (pvz, guolius kas 5kkm, tipo „nėra kada čia važinėti, kai galima pigiai visąlaik remontuoti“ ;)? Mano supratimu – susidėvėjus neeksploatacinei detalei (ne filtrai, tepalai, dirželiai ir pan.), jį pakeitusi turi laikyti iki dėvėto auto eksploatacijos pabaigos. Taip ir yra su originaliomis citrinų detalėmis. Tačiau pigių detalių metas praeina, atjaunėjant autoparkui – trejeto-penketo metų auto detalės vienodai kainuoja tiek vokiečiams, tiek prancūzams. Auto sudėtingėjimas vienodina detalių kainas.
Vokiškų auto remontas pigus, nes jį gali atlikti daugelis garažinių šaltkalvių, tačiau tas irgi pamažu pareina – modernus auto toks sudėtingas, kad garažiniai meistriukai arba turi stipriai kelti kvalifikaciją ir įsigyti modernią diagnostikos ir remonto įrangą, arba likti senų trantų krapžtinėtojais. Nemažą įtaką tam daro auto totali elektronifikacija – be gilių elektrotechnikos ir elektronikos žinių nėra ką daryti, atidarius modernaus auto variklio gaubtą.
Turbūt nemažą pasirinkimo balą sudaro tai, kad vokiški auto praktiški. Tik kai kada tas praktiškumas nebeturi ypač didelės vertės, nes prancūziški auto žymiai malonesni vairuoti ir už tuos pačius pinigus daug-daug komfortiškesni.
Na ir pabaigai – grynai asmeniška – IMHO plačiaserijiniai vokiečiai neturi stiliaus (išskyrus BMW, kurie savęs nelaiko vokiečiais, o bavarais, ir visada išssikyrė iš šventos trejybės mersas-awdzi-folkswagenas), o tik etaloninį kokybiškos gamybos būdą. Nematau įsimintinų awdzi, folkswageno ar merso plačiaserijinių modelių – dizaino požiūriu jie man kažkokie pilki ir vienodi.
Žemos prancūzų kainos turbūt lemia tai, kad citroenščikai tampa nebe ta išskirtinių mazochistinio polinkio vairuotojų grupe, kokia buvo prieš dešimt metų, o stipriai atskiedžiami pacuko lygmens vairuotojų, kurie nesugeba įpirkti išsvajoto golpo, tačiau įperka Xantią. Ir tai mane liūdina… 🙁
Na o pačiai pabaigai: šauksmas į Lietuvą ir lietuvius:
Žmonės, nepirkit citrinų! Nes taip jūs keliate kainas ir mažinate pasirinkimą, o man reikės kada nors pakeisti Kibiruxą! 😉

4 Responses to “Prancūziški automobiliai…”

  1. scania gti parašė:

    Visiškai pritariu. Gaila, kad ne aš pirmas tokį straipsnį parašiau 🙂
    Beje, apie kaimus. Aukštaitijoje kaimuose pastebimai daugiau prancūziškų automobilių, nei kitur Lietuvoje. Vienas ex žiedų valdovas pukiai pakomentavo savo persėdimą į reno:
    – Dešimt metų su audi, jau viskas, daugiau nebegalima…
    Ir dėl ksantuškių daug tiesos. Jos gražios, ir daug visiškai atsitiktinių vairuotojų prisipirko kaip bulkučių… Tik kai pažiūriu, kiek iš jų klišakojės, tikiuosi, kad citroenai vis tik pigs…

  2. grumlinas parašė:

    Va-va. Čia mes turime tam tikrą įdomią situaciją: klišakojės xantios greit atmuš golpuškininkų norą jas pirkti (bent aš taip tikiuosi), susidūrus su remontu, ir tada padėtis stabilizuosis. O kol kas – xantia tarp dalies pacukų pamažu roolez 🙁
    O dėl Aukštaitijos kaimo – jo, prancūzai, ypač renuškės tipo 19 ar megane kaime plinta – tas pats golpukas/moskvičiukas, tik su rombu 😉
    O straipsnis – toks sugeneralizuotas pamąstymas, nosr jis greičiau į GRUMLT tiktų pagal tematiką.

  3. marius parašė:

    slėpkites jūs su savo tom xantiom 😀 kai subyra iskart parduot – nes nesinori kisti tiek lesu i vargana masina… vokietis liks vokieciu, kurio kaina visais laikais bus didesne uz kitus.. kodel? cia jau pamastymui.. kodel reno , pezo ir kita prancuziska gavno pasaulyje paskutinese vietose? del savo subtilaus ir neskoningo dizaino?pasenusiu technoilogiju?Inzinieriu kompetencijios stoka? etc peugeot Haldex? vaziuojat bile vaziuot, kol vaziuoja,tol gerai, bet visi sie gavno turi tendensija pazirti kelyje neispejus :DDD

  4. grumlinas parašė:

    -› marius – nesinori su tavim ginčytis, nes tada reiktų nusileisti iki fokiškos kokipės garbintojų lygio. Važinėju francūzais jau dšimti metai ir nematau jokių problemų.
    Šiaip, pamąstymui – awdzi draiverio su keliolikos metų stažu nuomonė: „remontuoju pigiai, bet dažnai“ 😉