Feed on
Posts
Comments

Vakar viename pasisėdėjime, besišnekučiuojant su vienu jau senokai vairuojančiu pažįstamu, kiek nustebau sužinojęs, kad jis vargsta su automobilio langų šarmojimu. Tai ta intencija keletas labai jau paprastų patarimų Kanados ekologams (tiems, su žaliu lapu), kaip bent mažumėlę pasilengvinti sau vairavimą žiemos sąlygomis (patyrę vairuotojai toliau neskaito, bo jie tikrai tuos triukus žino ir seniai naudoja).

1. Norint, kad automobilio langai po naktinio stovėjimo kieme mažiau apšarmotų iš vidaus – atvažiavus į kiemą, išlipame ir paliekame atidarytas bent 5 minutėms porą durelių (geriausiai priešingose pusėse), kad iš mašinos išsigaruotų karštas drėgnas oras. Rūkoriai per tą laiką ramiai surūko cigaretę, kiti kruopščiai išsikrapšto nosį.

2. Teigiama, kad važinėjimas su įjungtu kondicionierium žiemą taip pat padeda, nes irgi sugeriama drėgmė. Efektyvumo negarantuoju, nors pats būtent taip ir važinėju.

3. Norint prailginti valytuvų tarnavimo laiką – jei numatoma, kad šals – atlenkiame juos ir taip paliekame. Žinau, kad atrodo idiotiškai kaip kokie vabalai su ūsais, bet tada valytuvai tikrai neprišąla prie stiklo. Ne mažiau svarbu – atvažiavus įė vietą – išjungti valytuvus, nes jei jie prišals prie stiklo, tai įjungus degimą, gali tektri atsisveikinti su jais

4. Nepatingėkite karts nuo karto nusivalyti valytuvus skudurėliu, sumirkytu langų apiplovimo skystyje – ant šluotelių susikaupęs purvas tikrai nepadeda valyti langų.

5. Valytuvus rekomenduoju paikeisti prieš žiemą, nes būtent žiemą jų efektyvumas tikrai yra kritinis

6. Jei langai užledijo/užšarmojo – įjungiame variklį, pečiukas MAX, ventiliatorius MAX, galinio stiklo apšildymas ON ir ramiai kuičiamės aplink kokias 10min. Tada ledo luobelis gramdosi be didesnių pastangų.

7. Aprasojusiems langams valyti efektyviausios yra tokios zomšinės pagalvėlės

8. Jei mašinoje nėra centrinio užrakto su distanciniu valdymu – nepamirškite kišenėje nešiotis skysčio spynelėms atitirpinti.

9. Nepatingėkite nusivalyti sniego nuo automobilio stogo, kapoto, bagažinės ir galinio stiklo. Ir važiuoti bus saugiau bei maloniau, ir visa tai vėliau nepavirs ledo luobu, kuris ištirps tik pavasarį. Tiesa – tas sniegas labai padeda deginti papildomą kurą, jei ką.

10. Dujininkams: turėkite omenyje, kad ir reduktoriaus pašildymas (kad dujos garuotų), ir salono pečiukas (kad jums šilta būtų) matinami tuo pačiu aušinimu skysčiu. Tad per didelius šalčius rinkitės – arba šiltas salonas ir trūkčiojantis bei dujas ryjantis awto, ar normaliai (18-20C) šildomas salonas ir normaliai veikiančios dujos.

11. Dujininkams: parvažiavus namo, perjungiame iš dujų į benziną ir tik po to gesiname variklį. Tada, kad neužmiršti ryte, perjungiame vėl „ant dujų“. Kam tos glupstvos reikia? Per naktį variklyje sušalusios dujos ryte žvėriškai kankins jūsų awto starterį „te-te-te-te-te“, kai jis turi daryti „brum“ 😉

12. Prieš žiemą kokiuose „Senukuose“ nusiperkame glicerino arba silikono ir, sumirkydami juo skudurėlį, pereiname per visas durų gumas. Tikrai padeda sumažinti durų prišalimo tikimybę.

13. Dyzelininkams: žiema kur kas griežčiau nei kokia nors techninė apžiūra eilės tvarka patikrina jūsų mašiniuko: kuro kokybę; kuro filtrą; akumuliatorių; pašildymo žvakes; variklio tepalą. Bent vieno iš šių komponentų fault gali reikšti važiavimą mikriuku.

14. Dyzelininkams: senas patikrintas metodas vesti, kai tikrai šalta: įjungiame degimą, palaukiame, kol užges pašildymo indikatorius „spiralė“ ir pradedame vesti, bet neužvedame iki galo – tiesiog pamaišome orą cilindruose. Išjungiame degimą, vėl įjungiame ir tada po pašildymo užvedame variklį. Kai kada galima tokį „falš-startą“ su nepilnu užvedimu daryti ir porą kartų.

Tai maždaug tiek. Įdomu būtų sužinoti kitų patyrimą šiais klausimais ir šiaip gerų minčių 🙂

UPD. Na va, šiek tiek papildymų

15. Prie vesdami variklį, įjungiame šviesas ir kitus elektros prietaisus – tai kažkiek pašildo akumą, jis efektyviau suka. Išjungti šviesas vedant galima, bet kai jau labai silpnas akumas – normaliu atveju šviesos priogesinamos, radijas išjungiamas etc.

16. Automobiliams su mechanine greičių dėže: įjungiame neutralią pavarą ir vedant išspaudžiame sankabą – palengvinkime darbą varikliui, kad jis tuščiai nemaltų sušalusio tepalo greičių dėžėje.

17. Užpakaliniais ratais varomiems automobiliams: gal verta prisiminti žiguliukų laikų – bagažinėje maišelis su kokiu 20 kg smėlio? Galima ir plytų keletą įsimesti, bet smėlis tinka ir pasibarstyti, jei kas. Pasibarstyti gali ir priekiu varomieji, nedraudžiam 😉

18. Atvažiavus į parkavimosi vietą, kur yra daug puraus sniego, rekomenduojama pasivažinėti pirmyn-atgal, kad susitrambuoti sniegą ir pasidaryti vėžes išvažiavimui. Papildomai truputį ataušinamos padangos, kurios, būdamos šiltos, mažumėlę patirpina sniegą, susidaro puikios mažytės duobutės, kuriose esantis vanduo suledyja ir… 🙁

UPD.2. Antra krūva papildymų

19. Yra rekomenduojančių rudenį į visas spyneles pripurkšti WD40 (ir tipo nereikės kišenėje atitirpinimo nešiotis). Pakartoti tai per kievieną atodrėkį (arba kai būna bent 0 laipsnių).
Dėl šito patarimo negarantuoju, nes man žinomi tikri atvejai, kai WD40 sėkmingai išplautas brudas susitelkdavo kažkur spynelių užkaboriuose, atėjus šalčiams, užšaldavo, ir tada padėdavo tik spynelės išardymas ir išplovimas. Bėda dar ir ta, kad jis išplauna tepalą iš spynelės ir skatina koroziją. Vienžo, jūsų pačių apsisprendimas. Aišku, avariniu atveju galima jį naudoti, bet po to vertėtų sutepti spynelę grafintiniu tepalu.

20. Bagažinėje turėti ne tik smėlio, bet ir kastuvėlį, kirvuką ir buksyravimo virvę – jei nulėksi į griovį, tai kas sustos – niekas neturės virvės. O traukti reikia tave 😉

21. Parkuoti automobili žiemą reikia taip, kad nereikėtu naudoti stovėjimo stabdžio (klaidingai vadinamo rankiniu stabdžiu). Didžiausias pravalas žiemą – rūkstantys ratai dėl prišalusio stovėjimo stabdžio mechanizmo.

22. Esant galimybei, žiema naudoti ne „lietnykus“, o skardinius ratlankius. Lietnykai greičiau deformuojasi esant žemoms temperatūroms, įlėkus į duobę, slystant daužomi į bordiūrus ir gali trūkti. Be to, lietnykuose prišąla sniego, kuris išbalansuoja ratus.

23. Kiek įmanoma, mažinti greitį ir stabdyti pavaromis – stabdžiai naudotini tik pačioje pabaigoje. Ir nestabdyti išmynus sankabą ar išjungus pavarą – taip greičiau prarandamas sukibimas su slidžiu keliu. O tokiu atveju atleidus sankabą ar įmetus bėgį, galima paigrožėti, kaip užpakaliniai rataia aplenkia priekinius 😉

24. Džentelmeniškas rinkinys bagažinėje:
a) sulankstomas kastuvėlis (o jei telpa – ir šiūpelis sniegui)
b) kirvukas
c) 30x30cm dydžio ir 4-5cm storio tvirta lentutė pasidėti po domkratu, jei įkliūsite į purų sniegą (ar vasarą į smėlį), kad po ratais pakišti ką nors tvirto tipo šakų ar lentų (ar pasikeisti ratą)
d) domkratas
e) balionraktis aka raktas ratams nusukti
f) pompa
Atsarginio rato neminiu, bo kaip ir aišku

UPD.3. Trečia krūva papildymų

Kolegos rekomenduoja, kad reikia: „Susirast tuscia aikstele ir is dusios pasiardyti ant slidzios dangos koki pusvalanduka (staigus stabdymai, apsisukimai, staigus pajudejimai, pajudejimai be praslydimu, tyciniai nuslydimai ir ju pagavimas). Gali atrodyt, kaip auto gadinimas, gali atrodyt is sono idiotiskai, bet labai padeda prisijaukinti slidzia danga ir ateity isvengt incidentu kelyje. Tik reikia labai neisijaust, nes esu mates ne viena tokia „traniruote“ pasibaigusia jodinejimu bordiurais ir rato keitimu 🙂
Aš gi galiu pridurti, kad slydimo kontravimas turi tapti refleksu net nesusigaudant, kas čia vyksta 😉
Pajudėjimas ant ledo (tipo nuo šviesaforo) irgi vertas atidirbti dalykas.

24a. Džentelmeno rinkinį „Nr.24“ dera papildyti;
g) pusmaišis (arba dabar labai patogiai statoile parduodamu kibiras) žvyro
h) buksyravimo virvė
i) sena striukė, stora antkoldė arba lovos uždangalas (kurių negaila sudraskyti) – labai tinka pasikišti po varančiaisiais ratais užklimpus. Iš bėdos galima naudoti ir buksyravimo virvę, bet ji savo kabliu gali išmalti posparnį

25. Jei sinoptikai žada -30C ir šalčiau – nepatingėt ir užvest automobilį pusvalandžiui 2-3val. nakties. Tada ryte tikrai užsives (čia kai nėra alternatyvos viešajam transportui).

26. Esant žemoms temperatūroms, tiesesnėms rankoms ir senesnio modelio mašinukui – užvedimą palengvina (o kartais ir išgelbsti) eterio garai į oro padavimo sistemą (už oro filtro). Itin gelbsti dyzeliams.
Visada pasiteisinantis – tandemo sprendimas: vienas purškia, kitas tuo metu suka starterį. Užvedimo tikimybė 99% net ir labai šaltu oru. Parduodama degalinėse, aerozoliniuose flakonuose su įmantriais pavadinimais „Easy start“ ir pan. Sudėtis pas visus +/- panaši.

27. Kad nereikėtų gramdyti apledėjusių langų – yra specialūs skysčiai, kuriais papurškus ledas nuo stiklo nutirpsta pats.

28. Kad nešarmotų langai iš vidaus (jei negelbėja pravertų durelių ventiliacija) – yra langų valymo skystis, neleidžiantis kauptis drėgmei ant stiklo („anti-fog“ ar pan. vadinasi).

29. Prieš nuokalnes derėtų pasitikrinti stabdžius – ar gerai veikia. Nes slidžioje nuokalnėje visko nutinka

30. Geras patarimas važiuojantiems į rajoną, kur gali įkliūti nevalytame kelyje – turėti ką nors pasišildymui (senoviškas būdas – gerai įpakuota molinė plyta, išmirkyta žibale. – tokią šaltyje uždegus, ji gana ilgai ir kaitriai vienodai dega) arba kokį primusą. Elementariai turėti šiltą vilnonį apklotą. Neblogai turėti termosą su šiltu skysčiu, žibintuvėlį, šiek tiek maisto. Jeigu tik rasite pirkti – nepamainomas dalykas yra grandinės padangoms.

60 Responses to “Keletas absurdiškai paprastų patarimų vairuojantiems žiemą”

  1. scania parašė:

    Dyzelių pakaitinimo žvakės dirba ir po lemputės užgesimo. Kiek jos dirba išsiaiškinam stebėdami kitas skydelio lemputes: užgeso geltona spiralė, skaičiuojam sekundes (mintyse, aišku, ne pagal laikrodį 😆 ) kol kitos lepmutės sušvinta ryškiau – reiškia pakaitinimo žvakės baigė savo misiją. Tai gali būti ir, tarkim, 8 sekundės.
    Kam to reikia?
    Ogi pakaitimo žvakių lemputė užgeso, atskaičiavom 7 sekundes – ir tik tada pasukus starteriu motoriukas kaip mat pasako burbt 😀

    • grumlinas parašė:

      -> scania – dėl pakaitinimo žvakių darbo po lemputės užgesimo žinau. Bet kaip žmogų priversti palaukti tas 7-8 sekundes? 😉 Tad toks dvigubas pašildymas nori-nenori maždaug sukuria geriau pašildytą atmosferą variklyje 😉

      • scania parašė:

        Kaip priversti? 😀 Ogi kai nesikuria – stovėti šalia liepti taip padaryti 😉 Ir kai suveikia – tos 7 sekundės kaip mat tampa įpročiu 😀 O šiaip jo, teoriškai visi tik palinksės virtualiai galvas ir niekas taip nedarys 😀

  2. Taškas parašė:

    Geri patarimai – ypač 1.
    Reiks kada pabandyti 7.
    Dėl 3 – taigi, būtent taip pažymiu kaimyną, nekaip pastačiusį savo auto. Kol kas lempon negavau.
    Kadais lyg skaičiau, kad praktiškieji vokiečiai ant stiklo uždeda laikraštį- po valytuvais. Gal sapnavau 🙁 ?????

    Dar – jau mano keletas trigrašinių:
    * gal verta prisiminti žiguliukų laikų – bagažinėje maišelis su kokiu 20 kg smėlio?
    *pastačius auto kieme, kur sniego apstu, pavažinėjus pirmyn-atgal „prasistumdyti“ sau kelią

    • scania parašė:

      Smėlis bagažinėn daugiau naudos duoda galu varomiems 😉 Aišku, po ratais pasipilti irgi tinka 🙂
      Langams valyti arba zomša, arba mikrokažkokia šluostė. Bet geriau netrinti niekuo langų – kartas nuo karto garaže išvalius, pastatytą mašiną išvėdinus priekinio stiklo nebereikia skudurais mozoti, užtenka pečiuko 🙂
      Beje, pečiukas, net ir pūsdamas šaltą vėją nuo lango nupučia aprasojimą; tik ne taip efektyviai 🙂

    • grumlinas parašė:

      -> Taškas – dėl laikraščio nzn – mane maždaug 1997/8(?) metais būtent fokiečiai ir nustebino atlenkais valytuvais Miunchene

  3. Minis parašė:

    Amerikoj 16 punktas netinka (arba automatiskai taikomas) nes neisspaudus sankabos automobilis neuzsiveda isvis net ir karsciausia vasaros diena.
    2 punktas priklauso nuo kondicionieriaus efektyvumo, pas mane veikia kaip turi buti, tik po kurio laiko nuo per sauso oro pradedu koseti.
    Priedas prie 3 punkto – isjungti valytuvus sustojus, nes jei prisala ir valytuvai o ijungti uzsivedus auto valytuvai pradeda bandyt valyt ir arba guma pasiduoda arba dar blogiau – pats valytuvas luzta.

  4. robertas parašė:

    Seną lovos užtiesalą rekomenduoju -puikiai tinka kišti po ratais užklimpus sniege.
    Dizelistams : esant ypač žemai temp., kai kelionės metu net ir geriausias kuras ima tirštėti, siūlau į pilną baką dizelino įpilti vieną litrą benzino. Bėdos dingsta. Patikrinta 😉

    • grumlinas parašė:

      -> robertas – yep, galim anetgi 3ltr benzo į pilną baką. Jei neturi žibalo, bo ans biškį geriau.

  5. Voldemaras parašė:

    Laikraštis ant priekinio stiklo nelabai, nes permirkęs lijundroje gali prišalti-tada buterbrodas, bet labai gerai pakavimo kartonas arba faneros lapas, tada su sniegu tik nuimi ir važiuok. Problema tik ta, jei paliksi -tai ate…

  6. proffanas parašė:

    Tata, nedrąsiai spėju, kad xren kas tiksliau už mane patars, ką ten dyzelistui reikia turėti ir daryti žiemą, bet ir neprieštarauju nė vienam išvardintui punktui, nors kai kurie punktai tinkamesni žiguliatoriams, nei dyzelistams… 😉
    Bet pridėsiu dar vieną punktą: jei važiuoji plikledžiu patamsy, vingiuotu rajoniniu keliu, esant protarpiais susiformavusiam tankiam rūkui, kai nematai nė posūkių- verčiau nevažiuok. Nevažiuok vabše.
    Prisivažinėjau; atsargiai, ant 60. Ble… Va dabar vienu XMu ant svieto tikrai mažiau 🙁

    • grumlinas parašė:

      -> proffanas – spėk drąsiai, nieks nesiginčys, tik čia kalba eina ne vien apie ziurzelius, bet išvis apie elementarius dalykus, kurie praverčia žiemą.

      O tai kada tu čia ir katrą iš XMų? Užuojauta, aišku 🙁

  7. Vytautas parašė:

    23 punktas. Ar stabdant pavaromis nesusidaro tokia situacija: stabdai varikliu, stabdo tik priekiniai ratai, galiniai nestabdo, o važiuoja ankstesniu greičiu, ko pasekoje galas važiuoja greičiau nei priekis, auto galas pradeda linguoti į šonus – auto nebevaldomas. Pats esu lipęs iš griovio po tokio pavairavimo. Brunza irgi taip per radiją šnekėjo.

    • grumlinas parašė:

      -> Vytautas – stabdant varikliu nereikia iškart nuimti viso gazo, nes tada tikrai gausi varomųjų ratų užblokavimą. O jei tai priekis – tada užpakalis ir bando aplenkti priekį. Kitas dalykas – žiemą važinėti viena pavara žemiau už vasarą – mažinant gazą, iškart gražiai lėtėja

  8. Taškas parašė:

    Oho, kiek naudingų patarimų, tad dar keli iš žilos senobės, mano senelio, gavusio teises 1914 metais Petrapilyje – jei kelionėje vairuojant marina miegas:

    – po smakru prisitvirtinti šepetį. Užsnūdus – šeriai duria barzdon ir pažadina. Tiesa, šepetys turi būti iš šerno šerių, o vairuotojas tvarkingas – nusiskutęs.
    – jei tai nepadeda – ant liežuvio paimti du laidus nuo akumuliatoriaus. Tiesa, tada jie būdavo 9 voltų.
    – privažiavus nuokalnę, būtinai pastabdyti ir įsitikinti, kad stabdžiai veikia.
    – automobilio pašildymui turėti gerai įpakuotą molinę plytą, išmirkytą žibale. Tokią šaltyje uždegus ji gana ilgai ir kaitriai vienodai dega.

    Va, taip, ponai šoperiai 🙂

  9. Aurelijus parašė:

    akurat /dyzelininkams p. 13/ – praėjusi žiema privertė pakeisti akumą, šita – kaitžvakes.

    • grumlinas parašė:

      -> Aurelijus – nihil novi sub sole 😉
      Kai dar aktyviau reikšdavausi citrofanų forume – kasmetinė tema buvo „oj-ij-oj, mano zyzlius atšalus užlinko…“ 😉 Tiesiog pabandžiau krūvon elementarius dalykus suvesti, o jų pasirodo susidaro kažkiek

  10. Giedre parašė:

    30 punktelį reikėtų išplėsti iki termoso su šiltu skysčiu, žibintuvėlio, vilnoninio apkloto, šiek tiek maisto ir grandinių padangoms. Mano kolegoms tai elementarus rinkinėlis prisnigus.
    Geri patarimai! Dėkinga!

    • grumlinas parašė:

      -> Giedre – na taip, išsiruošus į atokesnę vietovę, tai labai pravartu. Ačiū, reiks įrašyti 🙂

      • Eimantas parašė:

        Termoso ir žibintuvėlio mašinoj neprilaikysi žiemą…. O va tušinukas būtinas 🙂

      • Giedre parašė:

        a tai grandines sunku rasti pirkti? Vokietijoj yra specialios moterims 😀 užsidėti vienas juokas, lengviau nei pėdkelnes 😀

        • grumlinas parašė:

          -> Giedre – nzn, nesu matęs pirkti Lietuvoje va taip paprastai – visi pažįstami skolindavosi vieni iš kitų. Matyt, kdangi pas mus dygliuotos padangos, fgrandinės ne tokios populiarios

  11. Taškas parašė:

    Tai va, šiandien įsitikinau praktiškai- smėlis bagažinėje būtinas ir dar su kokiu nors patogiu semtuvėliu.
    Nebegalėjau pajudėti iš vietos kieme, nors ir sniego ne tiek daug. Auto pastovėjęs trejetą parų, gal užpakaliniai ratai prišalo? Nepadėjo ir iš po balkonų prigraibytas saujomis smėlis.
    Jei ne trys ponaičiai , kurie pastūmė- šakės.

    Bet nėr to blogo, kurs neišeitų į gerą. Per tą beveik pusvalandį langai atšilo, o buvo nenugramdomi 🙂

  12. Rytis I parašė:

    Nu va, žmonikė padarė pravalą… Berods 21 punktas ;( Dviem mėnesiams paliko citronuką šalčiuosne, ir ant stovėjimo stabdžio… Nebepasikelia mašina, nei iš vietos. Turbūt chana. Ir nenutempsi, tralo turbūt reiks. Blemba, specialiai daviau dar šituos patarimus daviau paskaityti…

    • scania parašė:

      Dėl rankinio – turi pasikelt 🙂
      Rankinis į priekinius ratus – susukus vairą svirteles galima atlaužti.
      Nepasikelia – užkurk ant nuleistos padėties, turėtų slėgio lempukas užgest neilgai pabirbinus. Tada ir pasikels 🙂

    • grumlinas parašė:

      nuvablenxpzdc… 🙁 Pasikelt šiaip turėtų, užkurk, palaikyk, pabandyk pastatyti ant max, palaikyti įjungtu varikliu, paskui palaikyti ant min – gal prasidročys traukės
      O buksyruoti nuleistą… trintuką į dantis, kad liežuvio nenusikąstum 😉
      Jei vistik kviesi evakuatorių – su nuliedžiama platforma, nes užtraukiantys dugną gali apgadinti

    • Rytis I parašė:

      Dėkui, pabandysim. Nesu automotoliubilielius, nieko nežinau net apie tą stabdį 🙁

      • scania parašė:

        Pasukus vairą iki galo iš priekio turėtų matytis tokia lenkta svirtelė, kurios viršuje įkabintas trosas. Tą svirtelę trosas traukdamas ir užspaudžia stabdį – taigi, reikia atleisti 🙂
        Žiemą ne kartą taip dariau ir su BX, ir su XM – tik reikia turėti omeny, kad atleidus stabdį – mašinėlė gali riedėti 😉

        • Rytis I parašė:

          Pesliukas totalus… Nieks nepadeda. Kaip įkasta. Rytoj bandysiu da palysti po ratais, kiti darbai laukia. Savo bendro suvokimo ribose galvoju, jog arba trosiukas kažkuris užrūdijo arba prišalęs, pakolkas naktimis minusinė temperatūra. Tiesa, o pas tokį raritetą, kaip Saxo – rankinis stabdis priekyje? Visiem priekiniai? Dar dundukiškesnis klausimas būtų toks – tas stovėjimo stabdis tai tos pačios kaladėlės kaip ir stabdžio pedalo? Šiaip gal būtų daugiau galios (o čia 1,1) – nebūtų problemos… Keistai, bandant važiuoti atgal, užpakalis labai pasikelia, o bet įspūdis, kad užpakaliniai ratai mažiau pajuda nei priekiniai, atrodo jie kaip ir blokuojami.

          • scania parašė:

            Parašei nepasikelia – pagalvojau, hidraulinis koks, ksantuškė ar ksėmas 🙂
            Geras 😀 😆
            Rankinio kaladėlės pas saxo tos pačios galinės, kaip ir darbinės, o kitų mašinų – nebūtinai 😉
            Pirmyn – atgal pajudink atleidęs rankinį, gal atšoks 🙂

          • grumlinas parašė:

            😀 😀 😀 o čia mudu su scania kaip kokie citro-hidro-rasistai tau patarinėjam. stabsžių kaldėlės saxui gale, kiek žinau, tai bandyk kaip forume
            You might want to try just giving it a little nudge in reverse and in first.
            So start the engine then select reverse and just nudge the car backwards. Then select first and nudge forward. This might release the pad from the hub (if your lucky).

            • Rytis I parašė:

              Niu nesu hidra iš vandenynų išlipusi 🙂 Bet ir dar sykį dėkui. Seniai gal reikėjo pasikeisti… Reiškias teorija apie užpakalinius ratus pasiteisina, ir manau, jei nepavyks „pirmyn – atgal“ kad kas tiesiog trūkteltų. Po žiemos tsakant, vitaminų trūkumas 🙂

        • Rytis I parašė:

          Čia panašiai ir dariau 🙂
          http://www.youtube.com/watch?v=0Q3YfLBzTGI&feature=related

          • Rytis I parašė:

            …tiesa, pamiršau parašyt, na jei įdomu, kuom baigėsi saksės išskėstukės stumdymas.
            Kadangi darbų link pagrindinai transportas šlepetės (jei sabaka neužrezervuoja), tai kažkaip tos temos labai nedusinau. Nenori važiuot, nereikia. Burzgia, pypsi, vairas sukasi, nu neblogai… Tiesa, su plaktuku bandžiau kai kur per padus, nepadėjo, bet atrodo buvau netoli to sprendimo.. O baigėsi kaip tame anekdote, tipo – už ką 100? Pastuksenote tai tik už 5… – Taip, bet 95 už tai, kur…

  13. Sveiki kolegos. Gal pasikartosiu apie dyzelio uzvedima ziema. Turiu darbini Transporteri. Pries uzvesdamas varikli visada is eiles pakaitinu zvakes min 2 kartus. Tikrai geriau kuriasi.

  14. […] …tačiau ji dar gali ateiti. Ir ji ypač netikėta komunalininkams Prisiminiau, kad prieš metus buvo surinkta (berods) nebloga kolekcija patarimų vairuojantiems žiemą […]

  15. toSKA parašė:

    Aciu, kad dalinates.
    Nuoroda idejau i svedisku automobiliu klubo „Autovikingai“ foruma. http://www.autovikingai.lt/tema/autopatarimai-ziemos-metui/8903?pid=229381#post_229381
    Galbut ten dalyvaujantys zmones papildys Tamstos surinktus patarimus kita naujai uzmirsta sena naudinga informacija 🙂

  16. scania parašė:

    Dar vienas patarimas: išvalyti nuo vandens priekinio XM aukščio korektoriaus apsauginį dangtelį. (Atlaisvinti du varžtelius, 11 mm rakteliu, kiek pavertus nusiima – užsideda)
    Per pirmus šalčius užšąla – jau antram iš eilės ksėmui 😀 😆 :mrgreen:

  17. Denis parašė:

    A jo, prisimenu šį straipsnelį. Iš visų patarimų naudoju šiuos: vedinimas atvažiavus, dvigubas kaitinimo žvakių jungimas prieš vedant ir kastuvėlis 🙂

  18. RascalLT parašė:

    ciklopas – ziebtuvelis laikomas ant kaktos – manau butinas dalykas masinoj, lygiai kaip ir liemene avarine. ziema i komplektuka siulau itraukti senas pirstuotas storesnes pirstines. arba krapstyti sniega nuo varztu prie -20 plikom rankom aisku irgi galima. is elektros srities – akumuliatoriu pries ziema pasitikrinti daznu atveju galima ten pat, kur keicia padangas, o jei jau prisireike kurti su znyplem nuo kitos masinos – paprasykit donoro pagazuoti tuo metu, kai suksit starteri, kad veiktu jo generatorius pilna eiga.

  19. […] tai gal kam pravers kažkada publikuoti ir komentuoti patarimai vairuojantiems žiemą: 1) bendro pobūdžio patarimų rinktinė 2) šisbeitas konkrečiai […]

  20. Marcus parašė:

    Norėčiau papildyti 26 punktą: nenorintiems klausytis tratančių vožtuvų (ypač dyzelistams) – rekomenduočiau naudoti aerozolinį panelių valiklį. Veiksmingumas mažumėlę mažesnis, bet ne taip stipriai žaginamas variklis. Eteris labiau tinkamas benzininiams varikliams.

  21. scania parašė:

    Vakar buvau užšaldęs kurą 😀 Per rūpesčius iš galvos išlėkė, kad kuro šildytuvas atjungtas… O dyzelis bake – vis dar vasarinis, su „patentuotais“ priedais, „visi fūristai naudoja“ 😀
    Teko prijungti kuro šildytuvą, užtaisyti jo nesandarumą (XM!) ir išvalyti bronzinį filtriuką, kuris yra kuro filtro išėjimo štuceryje 🙂
    Grynai kaip blondinė pavariau – žinau viską iš anksto; bet darau po paskum 😀
    P.S. Jaunystės klaidų kartojimas pačios jaunystės negražina – vakar įsitikinau 😀

    • grumlinas parašė:

      Nusišnekat tamsta apie vasarinio dyzelino užšalimą. Va pas mane G+ vienas rašo:
      Saulius Ivinskis 3:20 AM (edited)
      Briedus rašot ponai kažkokius, dyzelis nesikuria tik dviem atvejais: neprasuka (blogas akumas, ne tas tepalas), arba nėr kompresijos (žiedų). Dėl dyzelino, tai puikiai ir su vasariniu prie minus trisdešimt kurias, jei dyzelinas ne baltarusiškas, rudenį keitėt kuro filtrą, bake nėra kondensato, ir kuro siurblys ne miręs.
      Vaje, net pamiršau, patartina kad kaitinamosios žvakės irgi veiktų 🙂

      • scania parašė:

        Che, dabar pas mane vasarinis nebeužšąla 😀 O štai be šildytuvo mirtis po alyvomis – niekas netirpdo parafinų 😉
        Tikrai žiemą vasarinis nėra bėda, jei tik tą kurą kas nors šildo.
        Ksėmo šildytuvas – nuo motoro galvos, o draugas mazdukei buvo pasidaręs kamine gyvatuką. Esu girdėjęs net apie elektrinius šildytuvus 🙂
        Taip kad Saulius Ivinskis – katro nežinau, ir iš esmės, nepasigendu 😉 – turbūt rašo tiesą. Tik nepasakydamas, kaip būtent jam neužšąla 😉

  22. Vedinimas parašė:

    Na man žiemą langai taip pat labai šarmoja, bet kažkaip net nebuvau pagalvojęs, kad čia kažką dėl to daryt reikia 😀 tai vat šiemet susimąstysiu 🙂

  23. Rasa parašė:

    Jau antrą kartą , su antra mašina panašūs cirkai. Tik žiemą. Užvedu, važiuoju, stabdau-viskas gerai, mieste dažnai tenka stabdyti, Staiga kokį kartelį sudreba stabdžio pedalas, dar po kiek laiko beveik dingsta stabdžiai.Tenka stabdyti rankiniu.Tiesiog keletą kartų vos nesuvažinėjau pėsčiųjų. Gedimų meistrai jokių nerado. Mašina 4 metų senumo. Pasikeičiau į metų senumo.Dar su ja žiemą nebuvau važinėjus. Šiandien prasidėjo žiema. Vėl, kai sudrebėjo po padu stabdžio pedalas, pajutau grėsmę. Taip ir atsitiko-dingo stabdžiai. Gerai, kad greitis buvo nedidelis ir pagrindine gatve, į kurią įvažiavau, niekas nevažiavo. Sako, kad gali būti kaltas rankinis stabdis, kurį iš papratimo nuolat užtraukiu ar žiemą, ar vasarą.Tačiau važinėjau 3 metus taip, ir viskas buvo ok. Jokių problemų. Gelbėkit!

    • grumlinas parašė:

      Sudreba stabdžio pedalas – suveikia ABS. Jei su ABSu – laikyk užspaudus pedalą ir vairuok – atsitrenksi ten, kur nuvairavai, o ne ten, kur nuneštų be ABS 😉 Turėk omenyje – su ABSu stabdymo kelias ilgesnis.
      Šiaip nėra tokio dalyko, kaip „rankinis stabdis“ – yra „stovėjimo stabdis“, jei ką. Aš asmeniškai jį užtraukiu net kolkį 10 kartų metuose, visad palieku „ant bėgio“, tai neprišąla kaladėlės, kaip kad būna mėgėjams užtraukinėti
      Šiaip labai informatyvi informacija – „mašina metų senumo“ 😉