Feed on
Posts
Comments

Taigi, šiemet nutarėme nebevažiuoti į pietinę Lenkiją, o daugmaž pakartoti 2005 metais vykdytą žygį lenkų kraštan. Šiemet su mumis išsiruošė ir pusseserė su vyru ir sūnumi. Aišku, bachūras iš pradžių nebuvo sužavėtas perspektyva šešias dienas trintis su keturiais sEniais, bet paskui priprato 😉
Idant labai nepavargti, buvome numatę važiuoti į dieną ne daugiau 350km, tad pirmos dienos kelionės planas buvo nuvažiuoti iš Kauno į Fromborką. Pradėjom iš ankstybvo ryto, Via Baltika, sustojome išgerti kavos ir užkąsti paskutinėje Statoil degalinėje Lietuvos teritorijoje. Čia apturėjome nedidelį nuotykį, kai pusseserės audi padūmijo akumuliatorius, nes užsitrumpino kontaktai. Na bet viskas baigėsi lengvu išgąsčiu 🙂 Plius susitikau profesijos kolegą iš Vilniaus, tad pravedžiaua trumpą instruktažą, kaip elgtis laukinėje Lenkijoje.
Numynėme iki Suvalkų, nes per visus rūpesčius taip ir nesugebėjome apsirūpinti lenkiškais pinigais, tad teko užpulti bankomatą, kad atsispaudinti auksinų. Šiaip Lenkijoje būtina turėti grynų, nes realiai kortele turistaujant galima atsiskaityti tik didžiuosiuose prekybos centruose ir „baltose“ degalinėse. O kadangi planavome nakvoti privačiame sektoriuje, o ir dujas piltis „kur pigiau“, tai be grynųjų ni-ni.
Keliai Lenkijoje važiuoti nesunkūs, dauguma jau sutvarkyti (šlovė Evrosojūzui!), be to, laikėmės ne pagrindinių kelių. Pakeliui dar sustojome išgerti kavos prie Mamrų ežero, o paskui sau smagiai nuvažiavome iki Framborko.
Miestas ant Vislos įlankos kranto, garsus savo kopernikiška praeitimi. Sugebėjau rasti tą patį namą, kuriame buvome apsistoję 2005aisiais, tad tokia biškį nostalgija apėmė. Įsikūrę ėjome pasivaikščioti po miestą, o ir pavalgyti buvo laikas. Miesto centre užeigų yra, maistas skanus ir palyginti nebrangus. Pavalgius susiruošėme aplankyti pagrindinės atrakcijos – pilies su 700 metų senumo katedra. Praėjusio vizito metu nespėjome aplankyti katedros (atvažiavome jau vakarop), tad šįkart nutarėme programą įvykdyti pilnai. Priėjus pasirodė, kad už įėjimą į katedrą reikia mokėti. Na ką, susimokėjome, įėjome. Ir ne veltui, nes ten vyko labai įdomus vargonų koncertas, tik jam pasibaigus, mūsų paprašė valandai išeiti iš katedros, nes ten turėjo vykti laidotuvių mišios. Išeidami kaip sykis sutikome laidotuvių procesiją. Šiaip įdomu – procesija gana nedidelė, neatrodo, kad svarbus asmuo būtų, bet mišios katedroje ne kiekvienam gi rengiamos.
Kol vyko mišios, buvo laiko paslampinėti po pilį, o beslampinėdami nuėjome į planetariumą. Planetariumas mažesnis nei Vilniaus, kuriame nekart teko lankytis vaikystėje/paauglystėje. Išklausėme tikrai įdomią paskaitą apie meteoritus.
Dar paslampinėjau-pafotkinau po visą pilį. Pasibaigius mišioms, perėjau katedrą, pafotkinau. Kažkaip netyčia gavosi katedros vitražų nedidelė galerija.
Šiaip laibai puiki ekskursija gavosi, jei būsite – rekomenduoju užeiti.
Po pilies aplankymo nuėjome į vietinį uostą. Per miestelį eina geležinkelio linija, bet labai jau apleista. Pačiame uoste nemažai gražių jachtų. Uoste dar išgąsdinau pulką kažkokių jūrpaukščių. Grįžtant atgal, atkreipiau dėmesį į kompiuterijos parduotuvę a la Egipte, sukėlusią šypseną. Na ir dar vienas įdomus momentas – kažkokia užeiga, gavusi mažytį žemės plotelį, staliukams sustatyti plotą įsirengė virš kanalo.
Na, ir tada grįžome namučio, pakeliui apsipirkdami „Biedronkoje“ (tai toks vietinis „Centas“). Rytojus buvo numatytas įtemptas 😉