Feed on
Posts
Comments

Ilgą laiką vienintelis Citroën modelis su nepriklausoma hidropneumatine pakaba buvo DS/ID, skirtas vidutinei ir aukštesnei naudotojų klasėms (SM buvo skirtas sportinių automobilių segmentui užpildyti). „Prastuomenė“ turėjo tenkintis modeliais su torsijoine pakaba – 2CV/Dyane/Ami. Siekiant praplėsti hidropneumatinės pakabos naudotojų gretas, buvo atliktas nesėkmingas bandymas su M35, o taip Projet F, iš esmės antrąkart subankrutinęs Citroën. Žymiai sėkmingesnis buvo bandymas su GS modeliu, kuris davė pradžią tradicinei dviejų klasių automobilių su hidropneumatine pakaba gamybai:
vidutinė klasė: BX -> Xantia -> C5
aukštoji klasė: CX -> XM -> C6
Pats GS iš esmės nebuvo pratęstas kaip klasė, o skilo į dvi dalis: „pagerintą“ hidropneumatinį variantą BX ir „supaprastintą“ torsijoninį variantą ZX.

1970 Paryžiaus Autosalone pristatomas GS: 4 cilindrų plokščias 1015cc oru aušinamas variklis (55.5AG/6500apm), 4 bėgių greičių dėžė, 6CV, 149km/h, 9.68ltr/100km, 4 diskiniai stabdžiai su dvigubos sistemos stiprintuvu ir pilnai nepriklausoma hidropneumatinė pakabos sistema. Gamintas 4 vietų 4 durų sedanas ir 5 durų universalas. Tarp 1970ųjų rugsėjo ir 1981ųjų liepos pagaminti 1.896.742 GS.

1971 GS gauna „Metų automobilio“ titulą.

1972 rugsėjį pradėtas gaminti GS 1220: 1222cc variklis, 7CV, 151km/h. Automobilis gamintas su sedano, universalo ir krovininiu kėbulais.

1973 Paryžiaus Autosalone pristatomas GS Birotor, prieš pradedant jo gamybą 1974 kovą. Bandymai, atlikti su M35, leido sukonstruoti naują Comotor Vankelio variklį, šįkart su 2 rotoriais; 1990cc, 3 bėgių pavarų dėžė, 107AG/6500apm. Įvertintas 11CV, automobilis važiuoja 175km/h greičiu ir naudoja 12.8ltr/100km. GS Birotor yra tylesnis ir eiklesnis nei standartinis GS. Tarp 1973ųjų kovo ir 1975ųjų kovo pagaminti 847 GS Birotor.

1974 Paryžiaus Autosalone GS linija praplėsta GS Pallas, GS X ir GS X2.

1978 kovą ribota 1.800 automobilių serija išleidžiama GS Basalte.

1979 rugsėjį GS Club, Pallas ir X3 pakeičiami GSA Club, Pallas ir X3: 1300cc variklis (65AG/5500apm), pasirenkant paprastą ar automatinę pavarų dėžes, naujas 5 durų kėbulas ir naujas vidaus įrengimas. Tarp 1979ųjų ir 1984ųjų pagaminta 576.757 GSA.

1981 liepą pradėtas gaminti GSA Special su 1300cc ekonomiškai suderintu varikliu.

1982 liepą GSA X1 pakeičia GSA Club.

1984 spalį ribota 1.200 egzempliorių serija išleidžiama GSA Chic, pagaminta GSA Special bazėje.

Citroenet straipsnis apie GS ir GSA
Citroenet straipsnis apie GS Birotor

Wikipedijos straipsnis apie GS

Citroën GS ir GSA galerija

4 Responses to “Savaitės Citroën’as: GS ir GSA [1970-1984]”

  1. scania parašė:

    GSA gyvo taip ir nemačiau, nors draugas tokį ir turėjo 🙂
    O tas „vėliavuotas“ – mačiau ir kitose nuotraukose, patiko nesimetriškas tiunigas, puiki mintis 🙂
    Čia, brač, ne liepsnos su kaukolėmis, visur vienodos, it kinietiški lipdukai 🙂

  2. voldemaras parašė:

    Man GS patiko. Juntama DS įtaka, iš tikrųjų vis dar „citroeniškas“…