Feed on
Posts
Comments

Iki 1970ųjų Citroën nekūrė specialių prabangių automobilių. Pirmas toks bandymas yra liuksusinis kupe SM, kuris ne tik nustebino ir sužavėjo Europos automėgėjus, bet ir buvo vienas iš nedaugelio sėkmingai pardavinėjamų europietiškų (prancūziškų!) automobilių labai reiklioje JAV autorinkoje.
Sukurtas kaip dviejų durų kupe, specializuotos kėbulininkų firmos Chapron jis greit buvo perdarytas į keturių durelių variantą Opéra, skirtą vežiotio ne tik turtuoliams, bet ir Prancūzijos prezidentui, tuo pratęsdamas Traction Avant 15 Six ir DS tradicijas.
Deja, antrasis Citroën bankrotas, po kurio firmą perėmė Peugeot vyrukai ledinėmis akimis ir su begaliniu pinigų troškuliu širdyje, bei pasaulinė naftos krizė nužudė šį prabangų bet mažą paklausą beturėjusį limuziną, kuris tapo vienu iš geidžiamų klasikinių automobilių.
Lietuvoje yra vienas gyvas važiuojantis SM.

1970 kovą išleidžiamas SM, liuksusinis coupé, sukurtas pagal 1968ųjų susitarimą su Maserati. Maserati 2670cc variklis (179AG/5500apm), 5 bėgių pavarų dėžė, hidropneumatinė pakaba su automatiniu aukščio reguliavimu ir 4 diskiniai stabdžiai su nepriklausomomis priekio ir užpakalio stiprinimo sistemomis. Stabdžių galingumas derinamas prie automobilio svorio ir pasiskirstymo, kai vairo stiprintuvas veikia visiškai nauju principu: automatinis ratų centravimas (net stovint) ir jėga priklausomai nuo greicio. ŠŠešios lempos turi automatinį gulsčiavimą. Įvertintas 15CV, SM važiuoja 200km/h greičiu ir naudoja 12.5ltr/100km. SM yra serijinis automobilis, derinantis didelį greitį su saugumu. Tarp 1970ųjų kovo ir 1972ųjų gruodžio pagaminti 7.808 SM.

1972 vietoj versijos su karbiuratoriumi pradedama gaminti SM verisja su elektroniniu kuro įpurškimu: 2670cc (178AG/5500apm), 15CV, 228km/h, 11.22ltr/100km. Tarp 1972ųjų spalio ir 1975ųjų rugsėjo pagaminta 3.500 SM su įpurškimu.

1973 rugsėjį išleidžiamas SM Automatic, su padidintu 2965cc varikliu (standartinis elektronio įpurškimo variklis siūlomas su automatine pavarų dėže), 190AG/6500apm, 17CV, 205km/h, 13.48ltr/100km.Tarp 1973ųjų rugsėjo ir 1975ųjų rugsėjo pagaminti 1.612 AM Automatic.

Citroenet straipsnis apie SM

Wikipedijos straipsnis apie SM

Citroën SM galerija

11 Responses to “Savaitės Citroën’as: SM [1970-1975]”

  1. scania parašė:

    Kosmosas! 🙂

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Blog'ų metraštis. Blog'ų metraštis said: Savaitės Citroën’as: SM [1970-1975]: Iki 1970ųjų Citroën nekūrė specialių prabangių automobilių. Pirmas toks ba.. http://bit.ly/92QOkJ […]

  3. voldemaras parašė:

    Grąžūs automobiliai. Ypatingai SM Opera. Deja , be amerikonizmų neapseita…

    • grumlinas parašė:

      -> voldemaras – amerkonizmai buvo tiksliniai, nes taikė JAV rinkai, kur DS/ID visia nieko ėjo. Bet paskui pasikeitė amerikonų teechreikalavimai ir anftos krizė prisidėjo

  4. Taškas parašė:

    Geriausia – tas SM mėlynas. Tipai, kaip iš Felinio filmų. Čia fotomontažas? Nors ne, tai normali spalvota fotkė, tik gyvenimas toks pilkas… Liuks 🙂

  5. Taškas parašė:

    Jei Gaspadorius rašytų apie mustangus ar ferarius – yra žirgų fotkių gerų.

    https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=gmail&attid=0.1&thid=1286f72ffccd4ff5&mt=application/vnd.ms-powerpoint&url

    • grumlinas parašė:

      -> Taškas – na ferariams ir mustangams iki citroenų toli mano vertybių skalėje. Kitas dalykas – mane veža auto iki kokių 1949-1955 metų. Kai jie dar buvo kuriami, o ne projektuojami.

  6. Andu parašė:

    Mylima mašinytė….