Feed on
Posts
Comments

Šiuo metu Citroën nebegamina sunkvežimių, o tik universalius krovininius automobilius (kartu su Peugeot ir FIAT). Paskutiniai sunkvežimiai su Citroën ženklu buvo sukonstruoti 1965 metais, kai pasaulį išvydo automobilis su labai originaliu kėbulu, sukonstruotu Flaminio Bertoni. Siekiant pagerinti matomumą iš vairuotojo kabinos, jos apačioje buvo įrengti du specialūs langeliai, labai panašūs į tuo metu super-populiaraus filmo „Belphegor“ pagrindinio herorjaus veidą, tad ši sunkvežimių serija žinoma ne tiek pagal savo numerius kiek pagal sąlyginį pavadinimą Belphegor. Deja, šis originalus dizainas 1968 metais, perkėlus sunkvežimių gamybą į Automobiles Marius Berliet gamyklą, taupant lėšas ir paprastinant gamybą, buvo pakeistas baisia kampuota dėže.

1965 gruodį išleidžiami nauji sunkvežimiai – 350 ir 600. Abu jie siūlomi su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Naujieji sunkvežimiai naudoja DS tipo hidraulinę sistemą stabdžiams su žaliu LHM skysčiu. 350 Type N: 4 cilindrų 2176cc benzininis variklis (82AG), pakrauto svoris 5.990kg. 350 Type ND Series P: 4 cilindrų 3860cc Perkins dyzelinis variklis (80AG), pakrauto svoris 5.990 kg. 350 Type ND Series M: 4 cilindrų 4690cc MAN dyzelinis variklis (76AG), pakrauto svoris 6.250kg. 600 P: 6 cilindrų 5183cc benzininis variklis (118AG), pakrauto svoris 10.300 kg. 600 PD: 6 cilindrų 5600cc dyzelinis variklis (103AG), pakrauto svoris 10.300kg.

1966 nuo spalio 600P ir PD sunkvežimiai pervadinti 700 Series PY ir PYD. Pakrautų svoris padidinamas iki 10.990kg, įrengiant galingesnius variklius: 134AG benzininį, 108AG dyzelinį.

1967 vasarį pradedamas gaminti universalas 600 PD bazėje: 800 PYD Series R. Naujas automobilis yra cisterna, kurios pilnas svoris 11.900kg. Type 350 pakrauto svoris padidėja iki 6.990kg ir modeliai pervadinami 450 Club ir 450 Confort.
Prie 700 serijos pridedamas vilkikas, kuriame įrengtas oro kompresorius aprūpinti priekabos stabdžių sistemą.
60 DIP autobusas gauna naują vidaus dizainą, kas padidina sėdimų vietų skaičių nuo 36 iki 42.

1970 pradėtas gaminti Type 350 serijos vilkikas N08. Type 450 pakrauto svoris išauga iki 7.990kg benzininei versijai – dabar jau 530 Club – ir iki 8.000kg dyzelinei, dabar C530 K.

1968 kovą Citroën’o sunkiųjų universalių automobilių gamyba perkeliama į Vénissieux gamyklą, priklausančią Automobiles Marius Berliet, kurį taip pat valdė Michelin. Tačiau po 1973 metų naftos krizės Michelin nutarė atsikratyti šitų abiejų kompanijų (Citroën ir Berliet), apsiribodamas vien padangų gamyba. Todėl 1974 metais Berliet buvo parduotas Renault, o Citroën – Peugeot. Renault vėliau sujungė Berliet su Saviem, įkurdamas RVI. Po sujungimo Berliet prekės ženklas buvo panaikintas.

Wikipedijos puslapis apie Belphegor

Citroënët puslapis apie Belphegor

Citroën 350, 370, 450, 480, 600, 700, 800 ir 850 galerija
Į galeriją įtraukiau gamyklos reklaminio katalogo skanus iš specializuoto puslapio

Comments are closed.