Feed on
Posts
Comments

Tiems, kurių nesužavėjo gofruotos Type G prototipo skardos, savo išvaizda Type H turėtų įvaryti širdapuolį. Tačiau šis labai savotiškos išvaizdos, bet nepaprastai funkcionalus universalaus automobilio modelis buvo gaminamas virš 30 metų.

1948 birželį pradedamas gaminti H, 1.200kg keliamosios galios universalus automobilis. H siūlo naują struktūrinę koncepciją – šasi su platforma ir gofruoto plieno kėbulu, aprūpinti 1911cc varikliu (50AG/3800apm. Įvertintas 11CV, H važiuoja 78km/h greičiu ir naudoja 13ltr/100km. Tarp 1948ųjų birželio ir 1981ųjų gruodžio pagaminta 490.156 H (478.743 pagaminti Javel ir Aulnay-sous-Bois gamyklose bei 10.016 Olandijoje).
1949 išleistas sumažintos iki 850kg krovos modelis HZ.
1958 Type H pakeistas HY, padidinat krovą iki 1.500kg.
1961 išleisti modeliai HY DI ir HZ DI su 4 cilindrų Perkins 1621cm3 talpos dyzeliniu varikliu (42AG/3600apm), įvertinti 7CV. 6V elektrinė sistema pakeista į 12V.
1963 pabaigoje išleisti HY-72 ir HZ-72, aprūpinti nauju benzininiu 1628cm3 varikliu (45AG/4200apm).
1964 dviejų dalių priekinis stiklas visiems modeliams pakeistas vienos dalies. Perkins dyzelis pakeistas Indénor 1816cm3 varikliu (50AG/4000apm), modelius pavadinant HY-IN ir HZ-IN.
1966 išleisti HY 78 ir HZ 78, aprūpinti 1911cm3 varikliu (58AG/4500apm). Maksimali HZ 72 IN ir HZ 78 IN krova padidinta iki 1.000kg, padidinus Indénor variklio talpą iki 1946cm3 (57AG/4000apm).
1969 išleistas naujas modelis HX IN2, kurio pilnai pakrauto svoris padidėjo nuo 3.100kg iki 3.200kg, 1969 pervadinant HW IN2. 1969 šiek tiek pakeista išvaizda, užpakalinių ratų arkas padarant stačiakampes, įrengiant naujas priekines gabaritines lempas, o taip pat įrengiant priekyje du amortizatorius vietoje keturių. Olandijoje gaminami modelių kairiosios durelės aprūpintos priekyje įrengtais vyriais (vietoje „savižudžio“ durelių).
1972 modelį HW buvo galima įsigyti su hidropneumatine pakaba gale ir su greitosios pagalbos kėbulu.

Citroënët puslapis apie Type H

Wikipedia straipsnis apie Type H

Citroën Type H galerija

2 Responses to “Savaitės Citroën’as: Type H [1948-1981]”

  1. scania parašė:

    Šitas – tikrai gražus. Svajoju pamatyti gyvą 🙂

    • grumlinas parašė:

      Vasarą jie pravažiavo per Lietuvą, man fotkes atsiuntė vienas vyrukas. Tunise nemačiau anei vieno, nors francūzų ten pilna 🙁