Feed on
Posts
Comments

365 žodžiai – 161

Iš trinamų juodraščių

Kažkada pasidomėjau, kada gi Lietuvoje pradėti naudoti valstybiniai automobilių numeriai. Pasirodo – Lietuvoje valstybinius numerius automobiliams pradėta teikti 1921-aisiais, o nuo 1932-ųjų įsigaliojo valstybiniai numeriai su registracijos vietos nuoroda – ant numerio užrašytos viena arba dvi raidės reiškė šalies miestą arba apskritį, kurioje transporto priemonė registruota. Numeriai buvo balti su juodais skaičiais. Prezidento automobilio valstybinis numeris buvo „K 1“ („Kaunas 1″).

Na ir tada pasidarė įdomu, kokius gi limuzinus naudojo tarpukario Lietuvos prezidentai. 1920-aisiais Lietuvos prezidentu tapus Aleksandrui Stulginskiui, vyriausybiniam garažui nupirktas „Delaunay-Belleville 12 CV“ su 4 litrų darbinio tūrio varikliu, nuo kitų to meto automobilių išsiskyręs itin maža vibracija ir tyliu jėgos agregatų darbu. Šiais laikais mažai kam žinomo prancūzų gamintojo „Delaunay-Belleville“ automobiliai XX a. pradžioje buvo vieni iš prestižiškiausių pasaulyje ir turtuolių geidžiamiausi. Jais važinėjo Rusijos caras Nikolajus II, Graikijos karalius Jurgis I, Ispanijos karalius Alfonsas XIII.

Delaunay Belleville Modeles 12 14-16 et 25-30 cv

Delaunay-Belleville 12 CV

Šį automobilį su atviru stogu naudojo ir Antanas Smetona, ir Kazys Grinius, o taip ir kariuomenės vadai. Be to, Respublikos prezidentas Antanas Smetona įvairiais laikotarpiais važinėjo  „Fiat 519“, „Lincoln Series K“.

Fiat_519_Series1_Coupe-de-Ville_1922

Fiat 519

36-Lincoln-K

Lincoln K

Comments are closed.