Feed on
Posts
Comments

Šio savaitgalio tikras tigras – amerikiečių karinio jūrų laivyno naikintuvas Grumman F7F Tigercat. Tigercat’as buvo skirtas patenkinti laivyno poreikius turėti naujovišką sunkųjį dvimotorį naikintuvą, sirtą kovai dideliais atstumais. Nors ir sukonstruotas Antrojo pasaulinio karo metu, kovose jis jau nebesudalyvavo. Tiesą pasakius, nelabai sėkmingi prototipų bandymai baigėsi tuo, kad buvo pagaminti tik 12 serijinių lėktuvų – viena eskadrilė. Proga parodyti savo sugebėjimus Tigrakatei 😉 pasitaikė Korėjos kare (1950-53). Čia F7F pradiniame karo etape dar buvo tinkamas kai kurioms funkcijoms atlikti, ir netgi numušė 2 Polikarpov Po-2 ryšio lėktuvus, tačiau Korėjos karas jau buvo reaktyvinių lėktuvų era.

P.S. Įdomu gal tai, kad iki 1947 JAV karinės oro pajėgos neegzistavo kaip atskira JAV ginkluotųjų pajėgų rūšis ir buvo dalis sausumos kariuomenės (United States Army); gi karinis jūrų laivynas (United States Navy) su jūrų pėstininkais (US Marines) turėjo savo karinę aviaciją. Lėktuvus kariuomenė ir laivynas užsisakinėdavo atskirai pagal savo skirtingus poreikius, ir labai retai tie poreikiai sutapdavo. Netgi lėktuvų žymėjimas buvo kariuomenėje ir laivyne skirtingas, ir tie patys lėktuvų modeliai kariuomenėje ir laivyne buvo įvardyti skirtingai – pvz., kas domisi aviacija, žino garsųjį transportinį lėktuvą Douglas Dakota (kurio civilinį variantą Douglas DC-3 TSRS gamino pagal licenziją kaip Lisunov Li-2) – kariuomenėje jis buvo įvardytas kaip C-47 Skytrain (vėliau dar pagaminant modifikacijas C-48, C-49, C-50, C-51, C-52, C-53, C-68, C-117 Skytrooper 😉 ), o laivyne kaip R4D. Na o žinomasis Dakota yra Didžiajai Britanijai gamintų lėktuvų britiškas pavadinimas. Tad tiksliai įvardinti nuotraukose nufotografuotus lėktuvus dažnai labai sunku.

Comments are closed.