Feed on
Posts
Comments

1928 Paryžiaus Autosalone pristatytas C6 (dar vadinamas AC6), pirmas Citroën automobilis su 6 cilindrų 2442cc varikliu (45AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 14CV, C6 važiuoja 105km/h greičiu ir naudoja 14ltr/100km. Jo dizainas – prancūziško stiliaus amerikietiškas automobilis. Gaminamas su sedano arba 4 vietų su nenuimamu stogu kėbulais. Iki 1929ųjų gruodžio pagamintas 11.521 C6.

1929 balandį išleidžiamas C6E, 7cm ilgesnis už C6 ir proporcingai platesnis. Kaip standartas, pradedami įrengti bamperiai ir „Securit“ saugus stiklas. 2442cc variklis (42AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 14CV, C6E važiuoja 105km/h greičiu ir naudoja 14ltr/100km. Iki 1929ųjų gruodžio pagaminta 5.090 C6E.
Rugsėjį pristatomas C6F, dar platesnis, erdvesnis, geriau įrengtas ir gražiau išdailintas su 2442cc varikliu (45AG/3000apm). Įvertintas 14CV, jis važiuoja 105km/h geičiu ir naudoja 14ltr/100km. Tarp 1929ųjų rugsėjo ir 1931ųjų liepos pagaminti 37.119 C6F.

1931 vasarį Citroën pristato C6 CGL, tikrai prabangų modelį, kuris laimi eilę konkursų dėl savo grynos elegancijos. Ne mažiau įspūdingos ir techninės charakteristikos – galingas 2650cc 6 cilindrų variklis (50AG/3200apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 15CV, jis važiuoja 103km/h greičiu ir naudoja 14 ltr/100km.
Paryžiaus Autosalone taip pat pristatomas pagerintas C6G – 2650cc variklis (50AG/2700apm), 3 bėgių pavarų dėžė ir maksimalus 110km/h greitis. Tarp 1931ųjų rugsėjo ir 1933ųjų spalio pagaminti 17.694 C6G su sedano ir šeimyninio automobilio kėbulais.

C4F ir C6F panaudoti kaip bazė pusvikšriams, kurie dalyvavo ekspedicijoje Croisière Jaune („Geltonasis pervažiavimas“). Juose įrengtos Kegresse-Hinstin važiuoklės, duraliuminio kėbulai ir brezentiniai tentai.

1932 balandį pasirodo C4G ir C6G, pirmieji automobiliai su minkšta variklio pakaba, kad sumažinti vibracijas. Šis patobulinimas simbolizuojamas gulbe, skrendančia tarp Citroën ženklo dvigubų ševronų.


Vienas įdomesnių C6 pritaikymų buvo specialus automobilis popiežiui, vadinamsisi papa-mobilis.
Visi, kas yra stebėję Šventojo Tėvo keliones po pasaulį, atsimena papa-mobilį – specialų automobilį su įstiklinta šarvuotais stiklais „būdele“. Toli gražu ne visada papa-mobilis buvo toks, kokį mes jį matome šiandien. Buvo laikas, kai jis atrodė kaip „normalus“ auto. Ir buvo laikas, kai Citroën pagamino ir padovanojo popiežiui savo gamybos papa-mobilį.
Tai įvyko 1930aisiais, kai popiežius Pijus XI buvo išvaduotas nuo „Vatikano kalinio“ statuso (XIXa. vienijantis Italijai, Romos popiežiai buvo prieš tai. Todėl 1878-1929 popiežiai buvo „įkalinti“ Vatikane be teisės išvykti). Ta proga Citroën Italijos filialas Milane padovanojo tamsiai vyšninį limuziną Lictoria, vienintelį tokį pagamintą. Popiežius Pijus XI 1930-06-09 apvažiavo šiuo automobiliu Vatikano sodus ir po to papa-mobilis, pažymėtas SCV 5 numeriu, praktiškai nebuvo naudojamas – spidometras 1996aisiais terodė 156km. Popiežiui labiau patiko važinėtis Graham-Paige, padovanotu Amerikos katalikų brolių Grahamų.
Lictoria, pagamintas C6E bazėje, turėjo 2442cm3 6 cilindrų variklį, 3 pavarų greičių dėžę, pasiekdavo 105km/val greitį ir tuo metu buvo automobilizmo viršūnė. Viduje buvo įrengtas sostas ir 2 prašmatnūs foteliai, viskas dekoruota raudonu velvetu, rankenėlės auksinės. Lubose buvo ištapyta balandžio pavidalo Šventoji Dvasia.
Po 4 metus užtrukusios rekonstrukcijos, Romos Citroën atstovybei ir Romos amatininkams tam sugaišus 438 dienas, 1996-10-03 atrestauruotas Citro-papa-mobilis pristatytas publikai. Jis eksponuojamas Vatikano Muziejuose Karietų ekspozicijoje kartu su karietomis ir kitomis popiežių transporto priemonėmis.

Trumpas Vikipedjos straipsnis prancūziškai
Specialus puslapis, pašvęstas AC4/C6 ir AC6/C6

2 Responses to “Savaitės Citroën’as: Type AC6/C6 [1928-1932]”

  1. scania parašė:

    Papamobilis auksu blizga. Chromas nepabrėžtų tikrosios vertės 😀 Chromas – banalus ir masiškas, o auksas – popiežiams ir … naujesiems rusams 😀

  2. grumlinas parašė:

    Na, naujarusiams toks awto nedarytų įspūdžio – ne mersas juk 😉