Feed on
Posts
Comments

Type A buvo labiau įžanginis modelis, skirtas atkreipti dėmesį į naują automobilių gamintoją.
1921ųjų birželį vietoj Type A pradėtas gaminti 9CV Type B modelis B2. Kaip ir jo pirmtakas, jis parduodamas pilnai įrengtas. B2 turi daug galingesnį 1452cc variklį (20AG/2100apm), aprūpintas 3 bėgių pavarų dėže, išvysto 72 km/h greitį ir naudoja 8ltr/100km. Dėl patvarios konstrukcijos ir taupumo, B2 greit patiria sėkmę. Tarp 1921ųjų gegužės ir 1926ųjų liepos pagamintas 89.841 B2.
Iš standartinių Type A ir B2 1921aisiais pradėti gaminti pusvikšriai, aprūpinti Citroën-Kégresse-Hinstin važiuoklėmis. Juose įrengti B2 1452cc varikliai (20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėžės ir dvigubos užpakalinės vikšrinės važiuoklės. Gaminami trys modeliai: „sniego“ (labai sėkmingas modelis), „be kelių“ ir „tolimų atstumų“. Iš viso pagaminti 1.134 pusvikšriai. Tai pirmieji automobiliai, pervažiavę Sacharą, o taip pat atlikę Croisière Noire („Juodajį pervažiavimą“) per Afriką.
1922ųjų spalio mėnesį pristatomas Caddy: pirmas sportinis automobilis, sukurtas iš standartinio serijinio modelio. Lengvesnė, galingesnė B2 versija, Caddy varomas 1452cc variklio su lengvo lydinio stūmokliais (22AG/2100apm). Įvertintas 9CV, padidinto galingumo ir perprojektuoto kėbulo dėka jis pasiekia 90 km/h greitį. Tarp 1922ųjų liepos ir 1925ųjų spalio pagaminta maždaug 226 Caddy.
Citroën taip pat sukuria du lengvus komercinius automobilius B2 važiuoklės ir mechaninių dalių bazėje: Boulangère (nenuimamas stogas) ir Normande (atviras viršus). Abu turi 1.40m ilgio ir 1.20m aukščio krovinių skyrių, o taip pat užpakalines kovinių skyriaus pločio duris. Tarp 1922ųjų lapkričio ir 1925ųjų gruodžio viso pagaminti 10.856 komerciniai automobiliai.
1924ųjų spalį Citroën pristato Type B modelį B10. Naujasis automobilis turi tą patį šasi ir mechaninius komponentus, kaip ir B2, tačiau jo kėbulas – plieninis vietoj buvusios įprastinės maišytos medžio ir plieno konstrukcijos. B10 kėbulas pagamintas iš suvirintų plokščių, kurios pagamintos šalto presavimo būdu, jis daug atsparesnis smūgiams. Užbaigiama atviro turistinio automobilio epocha (kai jie sudarė 80% gamybos nuo 1919 metų), pradedami gaminti uždari sedanai. Visi naujai po B10 sukurti automobilai turi plieninius kėbulus. B10 įrengtas 1452cc variklis (20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 70 km/h greičiu ir naudoja 8ltr/100 km. Tarp 1924ųjų spalio ir 1925ųjų gruodžio pagaminti 17.259 B10.
1925ųjų spalį pristatomas Type B modelis B12 plieniniu kėbulu su 1452cc varikliu (20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 75 km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. B12 siūlo tuo metu didžiulę naujovę – stabdžius ant visų keturių ratų.
Pirmas dvigubos paskirties automobilis B12 Commercial su atviru turistiniu kėbulu, vežančiu 1.000kg krovinį, su keturiomis durimis ir užpakalinėmis durelėmis.
Nuo 1925ųjų spalio iki 1927ųjų sausio pagamintas 38.381 B12 (kartu su Commercial).
1926ųjų Paryžiaus Autosalone spalį pristatomas Type B modelis B14, su 1539cc varikliu 22AG/2300apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 80km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Masinės gamybos automobilis su prabangia įranga (tokia, kaip modernus, pilnai įrengtas prietaisų skydas su netiesioginiu apšvietimu), B14 tampa žinomas kaip „Nenuilstantis“ ir tampa viena didžiųjų tarpukario metų motorizacijos sėkmių. Jis gaminamas su sedano, atviro universalaus turistinio automobilio, 2 ar 4 vietų su nudengiamu stogu, 2 durų, 4 vietų „coach/karietos“, šešių langų limuzino ir 7 vietų šeimyninio automobilio kėbulais.
1925ųjų rugsėjį pristatomas B15. Tai pirmas Prancūzijos krovininis automobilis su uždara kabina B14 mechaninėje bazėje, vežantis 1000kg krovinį. Tarp 1926ųjų rugsėjo ir 1928ųjų rugpjūčio pagaminti 12.566 B15.
1927ųjų kovą vietoje Type B modelio B14 pradėtas gaminti B14F su žymiai patvaresniu varikliu bei keturių ratų stabdžiais su vakuuminiu stiprintuvu.
Nuo 1926ųjų rugsėjo iki 1927ųjų gruodžio pagaminti 60.526 B14 ir B14F.
Tų pačių metų Paryžiaus Autosalone Type B modelis B14G pakeičia B14F su 1539cc varikliu (22AG/2300apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 80km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Jis gaminamas su atviro turistinio automobilio, sedano, su nenuimamu ir su nuimamu stogu, kėbulais. Nuo 1927ųjų rugsėjo iki 1928ųjų spalio pagamintas 59.391 B14G.
1927ųjų gruodžio mėnesį pristatomas Type B modelis B18, speciali B14G versija su platesne vėže. Nuo 1927ųjų gruodžio iki 1928ųjų rugpjūčio pagaminti 5.707 B18.
B14 taxi pakeičia Type A ir B2 taxi versijas. Aprūpintas 1539cc varikliu (22AG/2300apm) ir 3 bėgių pavarų dėže, įvertintas 9CV, automobilis važiuoja 80km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Gaminami trijų tipų kėbulai: limuzinas, sedanas, su nuimamu stogu. Dauguma dažomi geltonai ir juodai. Viso pagaminta 4.659 B14 taxi.
1928aisiais Type B modelis B14G Caddy, atviras 3 vietų sportinis turistinis automobilis, naudoja tą pačią šasi ir mecahninius komponentus, kaip ir B14, tačiau jo charakteristikos geresnės.

1928aisiais Type B modelį pakeitė du skirtingų klasių modeliai – C4 ir C6.

Vikipedijos straipsniai (prancūziškai, deja) apie skirtingus modelius:
Type B2
TypeB10
Type B12
Type B14
Puslapis apie senuosius Citro

6 Responses to “Savaitės Citroën’as: Type B [1921-1928]”

  1. scania parašė:

    O kas tas yra „įvertintas …CV“?

  2. grumlinas parašė:

    CV yra kilęs nuo „Chevaux vapeur“ – „arklio jėgos“, tačiau tai reiškia apmokestinamas arklio jėgas http://en.wikipedia.org/wiki/Tax_horsepower . Iš esmės tai automobilio apnokestinimo koeficientas, skaičiuojamas pagal gana sudėtingas formules http://fr.wikipedia.org/wiki/Cheval_fiscal
    Realiai sudaromos automobiulių modelių+variantų ir atitinkamų CV lentelės
    Pvz, įdomu tai, kad (jei gerai atsimenu) ex-mano Amazonė Xantia 2.01i ir Xmindės Jorgette XM 2.1D turėjo tą patį 7CV įvertinimą

  3. scania parašė:

    Na, dabar jau aiškiau 🙂
    Reiškia, tuomet Type B su 9CV yra galingesnis automobilis, nei dabar Xantia 2.01i su tik septyniais CV 😉

  4. grumlinas parašė:

    Na, viskas kiek sudėtingiau, nes CVai skaičiuojami konkrečiu istoriniu momentu 😉

  5. scania parašė:

    Būsiu vėl minties neužrašęs suprantamai 😀
    Tada straipsnyje minimas buvo 9CV, o dabar, pavyzdžiui – XM 2,1D, tik 7 CV
    Anuomet Type B buvo vertinamas kaip stipresnis, nei XM dabar 😀

  6. grumlinas parašė:

    Taip, tuo metu jis buvo gana aukštos klasės. Ne veltui buvo kuriami ir pigesni auto – juk Traction Avant iš pradžių buvo kuriamas kaip 5CV, tačiau vėliua išaugo iki 7CV