1929

 Firmos istorija:

Paryžiaus Autosalono metu Citroën vėl organizuoja „atvirų durų dienas“ Quai de Javel gamykloje.

 Gaminami modeliai:

Balandį išleidžiamas C6E, 7cm ilgesnis už C6 ir proporcingai platesnis. Kaip standartas, pradedami įrengti bamperiai ir „Securit“ saugus stiklas. 2442cc variklis (42AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 14CV, C6E važiuoja 105km/h greičiu ir naudoja 14ltr/100km. Iki 1929ųjų gruodžio pagaminta 5.090 C6E.
Rugsėjį pristatomas C6F, dar platesnis, erdvesnis, geriau įrengtas ir gražiau išdailintas su 2442cc varikliu (45AG/3000apm). Įvertintas 14CV, jis važiuoja 105km/h geičiu ir naudoja 14ltr/100km. Tarp 1929ųjų rugsėjo ir 1931ųjų liepos pagaminti 37.119 C6F.
1929aisiais pasirodo pirmasis Prancūzijos greitasis sunkvežimis – C61. Su 6 cilindrų C6F varikliu (42AG), jis veža 1.800kg krovinį (pakrautas sveria 3.800kg) ir turi pilnai uždarą plieninę kabiną.

 Pagaminta automobilių – 102.891




C6E Conduite intérieurie sedanas




C6F Coupe de ville




C61 sunkvežimis



1930

 Firmos istorija:

Kalvystės gamykloje Clichy įrengiama liejimo sekcija.
Oslo, Norvegijoje, įkuriama dukterinė komopanija Norsk Citroën A/S.

 Gaminami modeliai:

Pradėtas gaminti C4 universalus automobilis: 500kg krovinio, 1628cc variklis (30AG/3000aps.min), 9CV įvertinimas. Jis važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 8.8ltr/100km. Universalus modelis sukurtas C4 šeimyninio automobilio bazėje, jame įrengtos nuimamos užpakalinės sėdynės ir dviejų dalių užpakalinės durys.
Paryžiaus Autosalone vietoj C4 pristatomas C4F. Kėbulas yra toks pats, tik trumpesnis 7cm. Viskas yra nauja – 1628cc variklis ant keturių guminių pagalvių (30AG/3000apm), 3 bėgių pavarų dėžė, karbiuratorius, sankaba. Įvertintas 9CV, C4F važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 9ltr/100km. Platesnė šasi naudojama gaminti sedano ir šeimyninio automobilio kėbulams. Tarp 1930ųjų rugsėjo ir 1931ųjų liepos pagaminti 47.576 C4F.
C61 sunkvežimo keliamoji galia padidėja iki 2.000kg, bendras svoris iki 4.000kg.

 Pagaminta automobilių – 77.788




C4 universalus automobilis




C4F šeimyninis automobilis




C61 sunkvežimių gama



1931

 Firmos istorija:

Įkuriama Société Anonyme des Transports Citroën.

 Gaminami modeliai:

Vasarį Citroën pristato C6 CGL, tikrai prabangų modelį, kuris laimi eilę konkursų dėl savo grynos elegancijos. Ne mažiau įspūdingos ir techninės charakteristikos – galingas 2650cc 6 cilindrų variklis (50AG/3200apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 15CV, jis važiuoja 103km/h greičiu ir naudoja 14 ltr/100km.
Vietoj B14 taxi pradedama gaminti C4F taxi ant platesnės C4F 1930ųjų šasi su 1628cc varikliu (30AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 9ltr/100km. Automobiliai gaminami su 4 vietų sedano kėbulu.
Paryžiaus Autosalone C4F pakeičiamas C4G, kuris yra geresnio dizaino. 1767cc variklis (32AG/2700apm), 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 10CV, jis važiuoja 95km/h greičiu. Tarp 1931ųjų rugsėjo ir 1933ųjų spalio pagaminti 55.788 C4G.
Autosalone taip pat pristatomas pagerintas C6G – 2650cc variklis (50AG/2700apm), 3 bėgių pavarų dėžė ir maksimalus 110km/h greitis. Tarp 1931ųjų rugsėjo ir 1933ųjų spalio pagaminti 17.694 C6G su sedano ir šeimyninio automobilio kėbulais.
C4F ir C6F panaudoti kaip bazė pusvikšriams, kurie dalyvavo ekspedicijoje Croisière Jaune („Geltonasis
pervažiavimas“). Juose įrengtos Kegresse-Hinstin važiuoklės, duraliuminio kėbulai ir brezentiniai tentai.
Levallois gamykloje pgamintas pirmais autobusas – C6 G1 – su plieniniu kėbulu, 6 cilindrų varikliu, talpina 22 sėdinčius keleivius. Tarp 1931ųjų rugsėjo ir 1932ųjų pabaigos pagaminti 1.600 C6 G1.

 Pagaminta automobilių – 71.932




C6 CGL 7 vietų Familiale




C4F taxi




C4G sedanas




C6G Berline




Ugniagesių automobilis C6F bazėje su Kegresse-Hinstin važiuokle




C6F



1932

 Firmos istorija:

Tarp 1931 balandžio ir 1932 sausio Haardt ir Audouin-Dubreuil pradeda trečią didžiąją ekspediciją –
Croisière Jaune („Geltonasis pervažiavimas“). Keturiasdešimt žmonių ir 14 pusvikšrių įveikia 12.000 kilometrų nuo Beiruto iki Pekino per Himalajus, Gobio dykumą ir Kiniją, kuri draskoma revoliucijos spazmų.

 Gaminami modeliai:

Balandį pasirodo C4G ir C6G, pirmieji automobiliai su minkšta variklio pakaba, kad sumažinti vibracijas. Šis patobulinimas simbolizuojamas gulbe, skrendančia tarp Citroën ženklo dvigubų ševronų.
Paryžiaus Autosalonas pristato elegantišką 8CV automobilį su „vienos dalies“ kėbulu, kuris netgi stipresnis už plieninį variantą. Pajėgus išlaikyti autobuso su 22 keleiviais svorį, šis modelis įeis į istoriją kaip „Rosalie„.
Jis turi „plaukiantį“ 1452cc (32AG/3200apm) variklį, 3 bėgių pavarų dėžę su sinchronizuotomis antra ir trečia pavaromis. Įvertintas 8CV, automobilis važiuoja 90km/h ir naudoja 9ltr/100km. Gamintas su atviru turistiniu, sedano ir 2 ar 4 vietų atverčiamu arba neatverčiamu stogu kėbulais. Tarp 1932ųjų spalio ir 1935ųjų sausio pagaminta 38.835 Citroën 8.
Vietoj C4 pradedamas gaminti 10 modelis. Žymiai tvirtesnis 1767cc variklis su šoniniais vožtuvais (36AG/3200apm), 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 10CV, jis važiuoja 100km/h greičiu ir naudoja 9ltr/100km. Citroën 10 gaminamas su sedano, atverčiamu ar neatverčiamu stogu, su 2 arba 4 vietomis ir sudedama užpakaline sėdyne arba bagažine, arba atverčiamu ar neatverčiamu stogu „karieta/coach“ kėbulais. Tarp 1932ųjų spalio ir 1935ųjų sausio pagaminti 49.249 Citroën 10.
Vietoj C6G pradedamas gaminti 15, panašus į 8 ir 10, tačiau su 6 cilindrų „plaukiančiu“ 2650cc varikliu
(56AG/3200apm). Įvertintas 15CV, jis važiuoja 100km/h greičiu ir naudoja 14ltr/100km. Citroën 15 gaminamas su sedano, atviro turistinio, šeimyninio automobilio ar miesto kupe su atverčiamu stogu kėbulais. Taip pat pagaminta daug „karietų/coach“ ir kabrioletų modifikacijų. Tarp 1932ųjų spalio ir 1935ųjų sausio pagaminti 7.228 Citroën 15.
Lapkritį pasirodo 10L, kur Citroën 8 kėbule įmontuotas 1767cc variklis iš Citroën 10. Tuo pat metu išleidžiamas 15L, kur Citroën 8 kėbule įmontuotas 6 cilindrų Citroën 15 variklis.

 Pagaminta automobilių – 48.027




Croisière Jaune




C4G sedanas




C6G Berline




„Plaukiančio“ variklio ženklas




Rosalie 8




Rosalie 8 Berline – sedanas




Rosalie 10A




Rosalie 10 2 vietų kabrioletas


>

Rosalie 15




Rosalie 15 4 vietų kabrioletas



1933

 Firmos istorija:

Pasaulinė ekonominė krizė stipriai veikia Prancūzijos automobilių pramonę ir gamyba krenta. Bet André Citroën laikosi savo principų – didina gamybą, kad sumažinti kaštus – ir numato ateitį. Planuojama padidinti kasdieninę gamybą iki 1.000 automobilių ir pradėti gaminti naują automobilį priekiniais varomais ratais („traction avant“) – sukurtą André Lefebvre ir jo komandos projektavimo skyriuje.
Quai de Javel gamykla turi būti išgriauta ir rekonstruota per penkis mėnesius. Kol vyksta rekonstrukcija, gamykla kasdien gamina 360 automobilių.

 Gaminami modeliai:

Kovą pasirodo 15 GL, geriau įrengta 15 versija, su sedano ir šeimyninio automobilio kėbulais.
Kovą nustatomas naujas greičio rekordas. 8CV „Petite Rosalie“ – su specialiu kėbulu – Montlhéry autodrome sumuša pasaulio nuotolio rekordą, nuvažiuodama 300.000km vidutiniu 93km/h greičiu.
Rugsėjį nauji Type 29 ir 45 sunkvežimiai pakeičia C61: normalus, ilgas arba su žema šasi.
Type 29 gaminami su 2650cc (53AG) 6 cilindrų varikliu, veža 2.900kg krovinį ir pakrautas sveria 4.900 kg. Jo bazėje taip pat gaminamas autobusas.
Type 45 gaminami su originaliu 4.580cc (73AG) 6 cilindrų varikliu, veža 4.500kg ir pakrautas sveria 7.600kg.
Pirmą metų pusmetį beveik 40% universalių Prancūzijos automobilių yra Citroën’ai.

 Pagaminta automobilių – 71.472




15 GL




8CV „Petite Rosalie“




Type 29 sunkvežimio bazė




Autobusas Type 29S




Type 45 sunkvežimis



1934

 Firmos istorija:

Traction Avant gamybos neužtenka pataisyti rimtas finansines Citroën problemas, ir kompanija nepajėgia patenkinti savo finansinių įsipareigojimų.
Prancūzijos vyriausybė prašo Michelin – pagrindinio kreditoriaus – perimti finansinę kontrolę ir vėl pastatyti biznį ant kojų. Citroën toliau pardavinėja automobilius, tačiau atleidžiami 8.000 darbininkų.

 Gaminami modeliai:

Rosalie serijos modeliai 8, 10 ir 15 modernizuojami, gaminant labiau aerodinamiškus kėbulus ir tą pažymint NH (Nouvel Habillage arba nauja apdaila) – 8NH, 10NH ir 15NH.
Balandį pradedamas gaminti 7A – pirmas iš Traction Avant modelių, kurie bus gaminami iki 1957ųjų.
Jis nustulbina automobilizmo pasaulį savo stulbinančia specifikacija: aerodinamiškas kėbulas, vienos dalies plieninis kėbulas be pakojų, nepriklausoma pakaba su torsioninėmis juostomis priekyje ir užpakalyje, priekiniai ratai varomi ir vairuojami, todėl automobilis puikiai laikosi ant kelio, ir hidrauliniai stabdžiai. „Plaukiantis“ 4 cilindrų su viršuje išdėstytais vožtuvais 1303cc variklis (32AG/3200apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 7CV, jis važiuoja 95km/h greičiu ir naudoja 9ltr/100km. Jis gaminamas tik su sedano kėbulu.
Gegužę pasirodo 7S, didesnio galingumo 7 versija, kurioje įrengtas „plaukiantis“ 1911cc variklis (42AG).
Birželį pradėtas gaminti 7B su 1529cc varikliu.
Rugpjūtį vietoj 7B pradedamas gaminti 7C.
Tarp 1934ųjų balandžio ir 1941ųjų birželio pagaminti 88.066 7 modelio egzemplioriai. Bendra Traction Avant gamyba tarp 1934 balandžio ir 1957 liepos pasiekė 759.123 egzempliorius.
Paryžiaus Autosalone buvo pristatytas 22CV, automobilis su V8 3822cc varikliu (100AG) ir 3 bėgių pavarų dėže. Jis važiavo 140km/h greičiu ir naudojo 16ltr/ 100km. Paskelbtas greičiausiu ir saugiausiu
pasaulio serijiniu automobiliu, jis teliko prototipas.
Dar vienas naujas modelis, pristatytas Autosalone, buvo 11: iš esmės tas pats kėbulas, kaip ir 7, tačiau 14cm platesnis ir 40cm ilgesnis. 11 buvo gaminamas šešių versijų ir tarp 1934ųjų rugsėjo ir 1954ųjų liepos pagaminti 620.455 egzemplioriai.
Komercinių automobilių srityje Type 32 pakeitė 29. Kėbulas liko identiškas 29, bet jame įrengtas „plaukiantis“ 4 cilindrų 3053cc su viršuje išdėstytais vožtuvais variklis (56AG). Automobiliu galima vežti 3.200kg ir bendras pakrauto automobilio svoris 5.200kg.
Sausį Type 45S autobusas dalyvavo Monte Carlo rali su 29 keleiviais. Type 45B pakeitė 45S.

 Pagaminta automobilių – 56.123




10NH




7A




7S




22CV




11




Type 45S autobusas



1935

 Firmos istorija:

Pirmininku-Generaliniu direktoriumi tampa Pierre Michelin.
Liepos 3 po sunkios ligos André Citroën miršta.
Uždaroma Italijos surinkimo gamykla – naujos 1934ųjų muitinės taisyklės padaro perdaug sudėtingą automobilių surinkimą Italijoje. Dukterinė pardavimo kompanija veikia toliau.

 Gaminami modeliai:

Modelių gama stabilizuojasi po 1934ųjų ekonominių katastrofų.
Rugsėjį pradėtas gaminti Type 23 sunkvežimis. Įvertintas 11CV, su 4 cilindrų 1911cc Traction Avant varikliu (42AG), jis veža 1.500kg krovinį ir pakrautas sveria 3.500kg.
Kėbulų gamintojai už kompanijos ribų sukuria Type 32B autobusą, kuris gaminamas iki 1948ųjų.

 Pagaminta automobilių – 30.579




Pierre Michelin (1903 – 1937)




André Citroën laidotuvės




7 5 vietų Berline




7 Faux cabrio




7 Cabrio




11 6 vietų Berline




11 9 vietų Familiale




11 Cabrio




Type 23




Type 32B



1936

 Firmos istorija:

Citroën įkuria dukterię kompaniją Saigone (Vietnamas), „Société Automobile d’Extrême-Orient“.

 Gaminami modeliai:

Citroën gimsta idėja apie žemos kainos automobilį su labai mažu varikliu, ateityje pavadintą 2CV.
Projekto pranešimas skamba: „Keturi ratai po skėčiu, saugus ir ekonomiškas automobilis, kuriame komfortabiliai tilptų 4 žmonės ir 50kg bagažo“.
Gegužę visi Traction Avant modeliai aprūpinti krumpliastiebiniu vairu.
Paryžiaus Autosalone Citroën pristato pirmus dyzeliu varomus lengvus universalius automobilius:
500DI (500kg dyzelis), 850DI (850kg dyzelis) ir 23DI (1.500kg dyzelis). Automobiliai įvertinti 7CV, juose įrengtas aukštos spaudimo netiesioginio įpurškimo 4 cilindrų 1767cc varikliai (40AG/3650apm).

 Pagaminta automobilių – 41.587




850 DI



1937

 Firmos istorija:

 Gaminami modeliai:

Vasarį Traction Avant11 pervadintas 11B ir 11 Légère – 11BL.
Paryžiaus Autosalone pristatytas 11CV sunkvežimis, planuojant jo gamybą nuo 1938ųjų.
Autosalone pristatomos ir sunkvežimių dyzelinės versijos: Type 32 – 4 cilindrų 3053cc variklis (55AG) – ir Type 45 – 6 cilindrų 4580cc (76AG). 6 cilindrų variklis naudojamas kompanijos sunkiųjų
automobilių gamoje iki 1971ųjų.

 Pagaminta automobilių – 61.136




11 B




Type 45



1938

 Firmos istorija:

Pirmininku-Generaliniu direktoriumi po Pierre Michelin mirties tampa Pierre Boulanger.

 Gaminami modeliai:

Paryžiaus Autosalone pristatomas 15-Six, Traction Avant su 6 cilindrų 2867cc varikliu (77AG/3800apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 16CV, automobilis naudoja 13ltr/100km. Erdvus, komfortabilus, greitas (135km/h) ir lengvas vairuoti, ypatingai geras laikymasis ant kelio – visa tai pelnė 15tam pavadinimą „Kelių karalienė“.
Gamintas kaip sedanas ir šeimyninis automobilis, 15-Six nuo 1939ųjų rugsėjo iki 1956ųjų liepos tiražuotas 50.602 egzemplioriais, iš jų tik 2.000 prieš karą.
Traction Avant yra pats populiariausias savo laikmečio automobilis.

 Pagaminta automobilių – 68.109




Pierre Jules Boulanger (1885 – 1950)




15-Six


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *