Feed on
Posts
Comments

Šiandien, begrįždamas iš studentų kvotimo, galvos pravalymui susimąsčiau apie reklamą Internete. Pabandžiau prisiminti, kada paskutinį kartą nuspaudžiau reklaminį banerį, kad paskaityti reklamą detaliau. Ir neprisiminiau, nors tu ką… 😀

Keli metai o gal ir visas desėtkas kaip minimum. Į šitą neįskaičiuoju prievartinio reklamų rodymo, kai kokia nors failų saugykla (pvz., ifolder.ru) už nemokamą failų parsipūtimą reikalauja kokią pusę minutės ar minutę žiūrėti reklamas. Tada iš kelių galimų pasirinkimų spaudi pirmą pasitaikiusį (vistiek rusiškos ar angliškos reklamos mums kaip žuviai lietsargis) ir eini toliau savo darbelių daryt, kol ta reklama fone sukasi. O jei pop-up’as iššoka – iškart tekšt jam per ragus [x] 😀
Kodėl taip yra? Gal todėl, kad man reklamos esmė vienintelė – informuoti žmogų apie produktą. Ir ji turi būti ne mėtoma kairėn-dešinėn tol, kol visiškai užknisa. Ir kuo didesnis garsiakalbis, rėkiantis apie produktą, tuo mažiau šansų, kad jis bus mano išgirstas – visa bla-bla nufiltruojama kaip triukšmas, o kraštutiniu atveju, kai rėkiama ypač garsiai, daug ir dažnai – traktuojama kaip kenksmingas triukšmas.
Jei mane sudomins gaminys – nueisiu į gamintojo puslapį ir pasižiūrėsiu. Ką ir darau, kai prireikia. Bet ne todėl, kad baneriais mane bombina (gal greičiau atvirkščiai – kuo labiau bombina, tuo mažiau šansų, kad pasirinksiu). Nes jei kažkas mane sudomino – visų pirma ieškau informacijos iš tų, kurie jau susidūrė su tuo produktu arba bent jau gali jį objektyviai įvertinti. Nes komersantai kuo toliau, tuo labiau piktnaudžiauja reklama, bandydami įrodyti savo produkto privalumus. Vietoje to, kad daugiau lėšų skirtų kokybiškesnio produkto kūrimui ir pusfabrikačio tobulinimui. Nes kuo toliau, tuo dažniau susiduri su tuo, kad produktas nepateisina į jį dėtų lūkesčių bei sumokėtų pinigų. Tada automatiškai generuojasi reklamos atmetimas. Nes aš jau turiu geresnių būdų gauti informacijos apie mane dominantį produktą. Man asmeniškai reklama nebereikalinga, nes aš ja vistiek netikiu. Ir nesidomiu. Juk ne veltui yra sakoma “Geram daiktui ir reklama nereikalinga”. Tsakant, reklama lai eina pro šalį… 😉

19 Responses to “Reklama lai eina pro šalį”

  1. scania sako:

    Čia apie reklamą jau kalbėjom :) Pasakysiu ir dar – kartais kai kurios reklamos veikia griežtai priešingai. Jacobs kavos nebegaliu gerti. O prasidėjo paprastai – pirma, pradėjo jacobs reklama erzinti, paskui pykdyti, dabar kava neskani :)
    Jei yra pasirinkimas – stengiuosi nepirkti reklamuojamų daiktų 😀

  2. grumlinas sako:

    Mjooo, ir mano mintys į jūsų piktą antireklaminę diskusiją pritiktų, nes pozicijos daug kur sutampa 😀 Na o dėl per-reklamuotų produktų – dar iš tarybinių laikų nie cierpię visur buvusių monotoniškai burbančių radijo taškų ir garsiai kvykiančių gatvinių garsiakalbių, kurie entuziastingai aiškindavo apie socializmo pergales ir mūsų vis gerėjantį gyvenimą. Nuo to laiko visi viešai giriami dalykai man kelia įtarimą – ar tai būtų kokia ypatingai kavinga kava, ar naujas Lietuvos gelbėtojas 😉

  3. scania sako:

    Apie tarybinę antireklaminio poveikio kilmę nepagalvojau… Bet tikrai taip – iš tarybinių laikų geriau matosi melas vardan… (pardavimų, politikos, dar balažin ko) Potarybiniams reikės dar praeiti tą supratimo kelią.
    Kiekvienas reklamuotojas, kuris nors truputį perdeda, ar kitaip meluoja – kerta tą šaką, ant kurios jie visi sėdi. Ir net jei 99% reklamistų būtų sąžiningi – nieko nepakeistų, net ir vienas procentas melo – ir sistema nepatikima.

  4. grumlinas sako:

    Na mums, eks-tarybiniams 😉 tas ištisinis oficialaus melo pasaulis žinomas. Blogiau, kad jis persikėlė ir į Nepriklausomą Lietuvą ir galbūt net kažkiek sustiprėjo – anksčiau buvo vienas didelis komunistinis melagis, dabar dešimtys mažų šūdpartijėlių aiškina, kaip jos vienintelės Lietuvą myli :(
    Na bet ne apie politikierius kalba, o apie per-reklamuotus produktus/gaminius/paslaugas 😉 Esi teisus dėl šaukšto deguto medaus statinėje – susidūrus su akivaizdžiu melu, visa sistema pradeda kelti įtarimą. Nors man asmeniškai visa šita reklamos be sąžiningos informacijos sistema labiau primena deguto statinę, kurios šaukštu (teisingos informacijos) medaus nepagerinsi 😀

  5. scania sako:

    Seniau buvo populiarus pokštas – reklamos vertimas:
    jei sakoma, kad automobilis sportiškas – reiškia kuro daug ryja,
    jei taupus – reiškia netraukia,
    jei gražus – tai nepatogus.
    Ir panašiai :)
    O naivūs seni laikai! Dabar iš reklamos ničnieko nesuprasi, jie ten taip supina, kad net golfas atrodo gerai 😀

  6. grumlinas sako:

    Na taip – nebuvo tiesioginio neigimo, tiesiog pozityviai savybei prikabinama „nagruzka“ – kai mokiausi Maskvoje, ten taip būdavo pastoviai – perki paketą su gera knyga+koks nors niekalas; kavos pupelės+prasta arbata; rūkyta dešra+žuvies konservai

  7. Eimantas sako:

    leiskit kiek iš kitos pusės pasižiūrėt – o kur jūs matot tą reklamą internete? Nieko nuostabaus, kad numeris vienas įskiepis pasauly yra AdBlock.

  8. grumlinas sako:

    @Eimantas – Man dažnai paprasčiau „nematyti“ šiukšlyno-reklamyno, nes kapstytis su filtrų nustatymais yra BAISIAI įkyrus dalykas. Juolab, kad ir tie filtrai nėra panacėja, nes visų reklamų neužblokuosi 😉 Pvz., Google tekstinės kontekstinės reklamos man tėra foninis elementas iš raidelių 😀

  9. Eimantas sako:

    kodėl neužblokuosi? labai net užblokuosi. Google reklama erzintų tiek pat – pvz, skaitant laiškus gmaile. Tiesiog porą minučių reik skirt konfigūravimui, šiek tiek reik supratimo, kaip informacija dedama WWW saituose ir voila – matai tai, ką nori, puslapiai užsikrauna greičiau ir ne taip blaškomas dėmesys..

  10. grumlinas sako:

    @Eimantas – tokia smulkmenėlė – naudoju Operą 😉 pasiūlymai pakeisti į Ugnialapę nedomina. kita smulkmenėle – pabandžiau Operoje pagal http://my.opera.com/Tamil/blog/ad-block susitvarkyti filtravimą – veikia. Taip veikia, kad man užblokavo privalomą reklamulkų peržiūrą, norint parsipūsti failus iš ifolder.ru, o tada nėra ir pūtimosi 😉 Tad man tas žaidimas su blokavimais-atblokavimais kaip rakštis vienoje vietoje 😉

  11. Mantas sako:

    Reklamų blokavimas jau toks daiktas. Daugumai padeda, bet kai kam ir trukdyt pradeda :)
    O konkrečiai, kuri filtro dalis užblokuoja tas reikalingas ifolder.ru reklamas? Galima viską sutvarkyt galbūt.
    Paprasčiausias variantas būtų pridėt išimtį:
    @@*ifolder.ru*

    Va, blogai, kai man niekas nepraneša, apie problemas su filtru, nes, kol aš per google netyčia surandu, tai daug laiko praeina :)

  12. grumlinas sako:

    @Mantas – kiek suprantu, paties sukurta Adblock Plus Lithuania skirta darbui su Firefox. Aš gi dirbu su Opera, tad klausimux – ar Adblock Plus Lithuania dirbs su ja?

  13. Mantas sako:

    Atsisiunčiau aš tą Operą.
    Filtras veikia dalinai. Reklamos blokuojamos pagal taisykles, bet ne veikia paslėpimo funkcija. (sunku paaiškint, iš esmės didžioji dalis reklamų užblokuojama).

    Kol kas tik nepavyko man išimties tam ifolder.ru padaryti.
    Kai turėsiu laiko daugiau pasigilinsiu. Gal reiks ir į blogą parašyt kada nors 😉

    1. Išjungi Operą
    2. Atsisiunti http://sites.google.com/site/mantasmalcius/Home/urlfilter.ini?attredirects=0
    3. Įkeli čia C:\Documents and Settings\Administrator’s\Application Data\Opera\Opera\profile

    Kol kas tiek žinių. Laikas spaudžia, egzaminas poryt. Neturiu laiko šiuo metu gilintis.

  14. grumlinas sako:

    @Mantas – ačiū už pastangas, lauksim patiuninto varianto po sesijos :) Sėkmės egze!

  15. Mantas sako:

    Negarantuoju, kad kas nors ten daugiau iš viso įmanoma. Visgi ne operai pritaikytas tas blokavimas :)

  16. grumlinas sako:

    @Mantas – aišku, nesuk sau galvos. Išgyvensime :)

  17. […] pasiekia tokių pačių rezultatų kaip anksčiau. Taip pat šia tema šneka ir Cafe Blogas bei Grumlinas. marketingas, reklama, seth godin, […]

  18. […] liko nuskriausti kitų naršyklių mėgėjai. Aš tuo tarpu prisižadėjau paieškot kokių nors būdų ir reklamų blokavimui […]