Šiandien, begrįždamas iš studentų kvotimo, galvos pravalymui susimąsčiau apie reklamą Internete. Pabandžiau prisiminti, kada paskutinį kartą nuspaudžiau reklaminį banerį, kad paskaityti reklamą detaliau. Ir neprisiminiau, nors tu ką… 😀

Keli metai o gal ir visas desėtkas kaip minimum. Į šitą neįskaičiuoju prievartinio reklamų rodymo, kai kokia nors failų saugykla (pvz., ifolder.ru) už nemokamą failų parsipūtimą reikalauja kokią pusę minutės ar minutę žiūrėti reklamas. Tada iš kelių galimų pasirinkimų spaudi pirmą pasitaikiusį (vistiek rusiškos ar angliškos reklamos mums kaip žuviai lietsargis) ir eini toliau savo darbelių daryt, kol ta reklama fone sukasi. O jei pop-up’as iššoka – iškart tekšt jam per ragus [x] 😀
Kodėl taip yra? Gal todėl, kad man reklamos esmė vienintelė – informuoti žmogų apie produktą. Ir ji turi būti ne mėtoma kairėn-dešinėn tol, kol visiškai užknisa. Ir kuo didesnis garsiakalbis, rėkiantis apie produktą, tuo mažiau šansų, kad jis bus mano išgirstas – visa bla-bla nufiltruojama kaip triukšmas, o kraštutiniu atveju, kai rėkiama ypač garsiai, daug ir dažnai – traktuojama kaip kenksmingas triukšmas.
Jei mane sudomins gaminys – nueisiu į gamintojo puslapį ir pasižiūrėsiu. Ką ir darau, kai prireikia. Bet ne todėl, kad baneriais mane bombina (gal greičiau atvirkščiai – kuo labiau bombina, tuo mažiau šansų, kad pasirinksiu). Nes jei kažkas mane sudomino – visų pirma ieškau informacijos iš tų, kurie jau susidūrė su tuo produktu arba bent jau gali jį objektyviai įvertinti. Nes komersantai kuo toliau, tuo labiau piktnaudžiauja reklama, bandydami įrodyti savo produkto privalumus. Vietoje to, kad daugiau lėšų skirtų kokybiškesnio produkto kūrimui ir pusfabrikačio tobulinimui. Nes kuo toliau, tuo dažniau susiduri su tuo, kad produktas nepateisina į jį dėtų lūkesčių bei sumokėtų pinigų. Tada automatiškai generuojasi reklamos atmetimas. Nes aš jau turiu geresnių būdų gauti informacijos apie mane dominantį produktą. Man asmeniškai reklama nebereikalinga, nes aš ja vistiek netikiu. Ir nesidomiu. Juk ne veltui yra sakoma “Geram daiktui ir reklama nereikalinga”. Tsakant, reklama lai eina pro šalį… 😉