Feed on
Posts
Comments

…nes ją varžo perdaug niekam nereikalingų sudėtingų dalykų.

Senasis gerasis džipas išardomas ir sudedamas per 4 minutes. Kuris iš dabartinių automobilių pasiektų tokį rezultatą?

23 Responses to “Šiuolaikinė inžinerija niekada nebepasieks buvusio efektyvumo…”

  1. praeivis parašė:

    Kaip lengva nurašyti šiuolaikinę techniką parodžius video su butaforiniu džipu pas kurį nei vanduo iš radiatoriaus nebėga, nei benzinas ir bako nelaša. Pažiūrim video ir padarom eilinį garsų pareiškimą 😀

    • grumlinas parašė:

      -> praeivis – pasiklausk bet kurio automobilių remonto MEISTRO (o ne mazgų pakeitėjo, kurie dabar dirba firminiuose servisuose), ką jis galvoja apie šiuolaikinių automobilių aptarnavimą ir patikimumą…
      Dyzeliniui mersui nieko ypatingo nebūdavo 2mln.km be kapitalinio variklio suvažinėti, dabar max. 0,5mln… Ford Mondeo norint pakeisti lemputę, reikia nuimti buferį… Kai kuriems auto, norint pakeisti paskirstymo diržą, reikia iškelti variklį…

  2. Minis parašė:

    Pasiklauskim programuotoju apie siuolaikiniu programu sudetinguma palyginus su pries 10 metu daromomis, pasiklauskim ko norim, visi pasakys ta pati – viskas pasidare sudetingiau, bet ar tai geriau ? ar tikrai visi noretu grizti prie dzipu, o kodel sustot ties dzipais ? gal geriau griztam prie vezimu, kuriuos galima isardyt ir surinkt per kokia minute ar dar greiciau ? Ir jie tokie efektyvus visai nenaudodami benzino gali apvaziuot zemes rutuli. Mano mazda (2.3 L variklis) pries avarija nuvaziuodavo apie 350 myliu su 15 galonu benzino, dabar turiu honda (panasaus dydzio, variklis 2.4L) nuvaziuoju 420 myliu su 13 galonu benzino. Metu skirtumas 7 tarp abieju automobiliu. Ne daug kas pasikeite viduje, bet efektyvumas, mano galva padidejo gerokai. Cia as taip is vartotojo puses ziuriu, nesu automobiliu meistras ir man neidomu kas ir per kiek ka gali isardyt – koks skirtumas. Skirtumas man svarbus tada kai automobilio vartojime as galiu zinot, kad jis yra patikimesnis (tikrai patikimesnis uz ta dzipa video klipe, apie kuri skaiciau kaip nepatikima, bet greit remontuojama) automobilis nei pries tai buve.

    • grumlinas parašė:

      -> Minis – nepainiokim funkcionalumo su efektyvumu.
      Tai, kad naujesnis automobilis naudoja mažiau kuro ar jį lengviau vairuoti ar ten daugiua mygtukų – puiku. Tačiau tai pasiekiama vis sudėtingesnių sistemų sąskaita. Pabadyk tokiu automobiliu pervažiuoti per dykumą – dauguma gedimų jam būtų mirtini, kaip ir kuro kokybė (daugelis žinom, kuo baigiasi pigaus baltarusiško dyzelino panaudojimas moderniose įpurškimo sistemose) etc.itd.. Tuo tarpu taip paties ir praeivio niekinamas džipas gali būti suremontuotas eilinio mechaniko, o ir kuro kokybė jam didelės įtakos nedaro.
      O kaslink vežimų ar asilų – juk yra vietų, kur tas transportas veikia efektyviau, nei automobilis – tiesiog viskas turi būti savo vietoje.

      Buvo laikas, kai programos tilpdavo į 48kB atminties ir išspręsdavo keliamus uždavinius (žinau, programavau). Į Mėnulį buvo nuskrista su kompiuteriu, kurio galingumas – kaip dabartinio mikrokakuliatoriaus. Dabartinės programos gi iš software’o pavirto fatware’u. Pats puikiai žinai, kad reikia vis daugiau ir daugoau kompo resursų, kad patemptų vis gražesnį ir gražesnį geometrine progresija storėjantį interfeisą, kai tuo tarpu funkcionalumas teauga aritmetine progresija.

      • Minis parašė:

        Kada paskutini karta teko paciam per dykuma vaziuot?

      • praeivis parašė:

        Niekinamas džipas? Aš gi apie jus o ne apie džipą rašiau. Tas džipas geras, bet jis viską ką jis gali tai atvažiuoti į kadrą ir paskui iš jo išvažiuoti. Daugiau niekam jo neužteks, nes reikia primontuoti kuro baką ir t.t. Apie ką tamsta net nesusimastote, bet užtai eilinį kartą padarėte garsių pareiškimų. Pasakysiu atvirai – jau nė juokas nebeima…

  3. voldemaras parašė:

    Paantrinsiu Grumlinui: viena vokiečių „įmonėlė“ 1983m. turėjusi 100mln. markių
    apyvartą, buhalteriją tvarkė su vienu (!) 286 kompiuteriu…(ko gero ne visi net nėra
    girdėję apie tokį)

    • grumlinas parašė:

      -> Voldemaras – esam, esam 😉 Ir net turėjom 🙂

      • Eimantas parašė:

        Girdėjom ir naudojom. O va Britų Imperiją su visom kolonijom karalienė Viktorija valdė išvis be jokių kompiuterių, na ir ką? Visad galima sakyt, kad seniau gyvenom paprasčiau. Be abejo. Ar geriau? Labai abejoju.

        • grumlinas parašė:

          -> Eimantas – gyventi paprasčiau kai kada geriau, kai kada blogiau, čia viskas nuo žmogaus ir situacijos priklauso.
          Šiaip džipo pavyzdžiu aš norėjau teparodyti, kad šiuolaikiniai reikalavimai nebeleidžia spręsti inžinerinių problemų taip efektyviai, kaip kad anksčiau, nes viskas apaugę krūvomis (kai kada ir nereikalingų, ir beprasmių) reikalavimų. O gavosi oro drebinimas apie butaforinį džipą 😀

  4. scania parašė:

    Brač, naujos mašinos… Na, kai kurios vietos padarytos lyg ir geriau, lyg ir mažiau kuro reikia; gal ten kokia ekologija geriau; bet remontas – kur kas brangesnis 😀
    Šeštadienį mačiau mašinų – mano bendraamžių. Kuri iš dabartinių 40 metų riedės?! 😀
    Saugumo sistemos? Jos visos atsisuka atgal.
    Tai verta atskiro įrašo.
    Ir galvoti, kad kompiuteris pakeis inžinieriaus mintį – na, nebrandu.
    Beje – tai, ką galima išardyti ir sudėti per kelias minutes, galima suremontuoti per kelias valandas; bet jei koks kompiuteriukas kur lauke numirs – ate, mašinėle, kinkyk arklius 😀

    • grumlinas parašė:

      -> scania – jaunimėliui, temokančiam sukioti vairą ir spaudyti gazą/stabdį, tokie dalykai nesuvokiami

  5. Rytis_m parašė:

    Greitai jie čia sukasi, bet būkim biedni bet teisingi, priekinio tilto kardano tai nėra. Kažin ir ar pati skirstymo dėžė palikta. Šitas automobilis tai reik manyt gerokai patobulintas, kad viskas būtų greit išardoma, bet originalūs džipai irgi buvo ne ką sudėtingesni- originali konsepcija buvo pigus automobilis, kuris galėtų pakeisti motociklą su priekaba neleido prigalvoti visokių sudėtingų ir brangių sprendimų.

    • scania parašė:

      Gerokai patobulintas – čia tu per švelniai 😀

    • grumlinas parašė:

      -> Rytis – koncepcija buvo gera – jais dar visas Vietnamo karas atvažinėtas

      • Rytis_m parašė:

        Vietname jau pagrindinis džipas buvo MUTT
        http://en.wikipedia.org/wiki/M151_MUTT
        Atrodo panašiai, bet jau visai kitas paukštis- kėbulas laikantysis elementas, nepriklausoma visa pakaba. Bet kai pasižiūri video kaip per bandymus tie MUTT virsta tai šiurpas nukrato, nors atseit tie virtimai buvo ne tiek nuo prastos konstrukcijos, kiek nuo netinkamo naudojimo.
        http://www.youtube.com/watch?v=N309xX663cY&feature=related

        • grumlinas parašė:

          -> Rytis_m – esmė buvo pati nedidelio lengvo visureigio koncepcija. Humvee, nežiūrint jo privalumų, yra didžiulė sunki griozdiška karvė, kuriai reikia ir atitinkamo aviatransporto, ir atitinkamos kėlos tiltų, ir atitinkamo pločio kelių…