Feed on
Posts
Comments

Baltija

16 Responses to “Baltija”

  1. Minis parašė:

    Man si nuotrauka visai neidomi, greiciausia nuobodi. Gal ji tau primena ka nors grazaus, del to ir grazi tau. Bet siaip ji niekuo neisiskiria is kitu atsitiktiniu papludimio nuotrauku – nera jokio stipraus elemento, kuris sia nuotrauka darytu idomia ir trauktu aki.

  2. Minis parašė:

    Sakai, nera universalaus grozio ? Kazkaip nelabai tikeciau. Nors, zinoma esi teisus, kas ka nori tas ta mato 🙂

    • grumlinas parašė:

      -> Minis – žodis „universalus“ nereiškia nieko, nes kiekvienas žmogus turi SAVO skonį. Deja, gan dažnai tas skonis įtakojamas mados ar papročių, svetimos įtakos ar vidinių apsiribojimų. Tad ir žvelgdami į tą patį peizažą, mes galime matyti skirtingus vaizdus. Tau ši nuotrauka banali ir nuobodi, bo tokių daugybė. Man asmeniškai tas kontrastas tarp tuščias didžiulio PLIAŽO ir mažytės baltijos patiko tiek, kad aš tai nufotografavau 😉

      • Minis parašė:

        Taip, kaip ir anksciau sakei, kiekvienam savo ir nepuolu gincytis, kad butent tau si nuotrauka kazka reiskia. Taip as tokiu nuotrauku maciau begale (didzioji dalis mano paties nufotografuotu). suprantu, kad si blog’a rasai daugiausia sau, bet jei skelbi nuotraukas galvoju tikiesi ir is kitu kazkokios reakcijos, kuri nebutinai gali sutapti su tavo emocijomis vienai ar kitai nuotraukai.
        Universalus nera bereiksmis zodis, nes jei taip butu jis butu isgyvendintas is kalbos, kaip daugelis kitu bereiksmiu ir nevartojamu. Tikiuosi, sutiksi, kad yra klasikinis grozis, kuris universaliai priimamas visose kulturose ir visais laikais, nebutinai vaizduojamajame mene, bet ir kitose meno srityse. Universaliai zmones gali verkti skaitydami antikines tragedijas ir siais laikais (nors zinoma sunkiau holivudo atbukintiems), kaip ir juoktis is grynai japonisko filmo apie septynis samurajus (na tu vietu kurios juokingos tame filme). Tokiu pavyzdziu galima rasti daug ir visur, nemanau, kad mada ar paprociai yra ribojantys siuos per laika einancius zmonijos kurinius. Todel manau, kad tikrai galima surast kazka universalaus juose. Galima bandyt atkartot, pritaikyt, gincytis su tais kuriniais ir kurt kazka kitko. Bet kaip sakai, kiekvienas supranta savaip viska ir tik laikas parodys, kas isliks o kas bus uzmirsta.
        Tikiuosi ne per daug ikyriu su savo nuomonem, kurios tik rodo, kad negaliu likt abejingas fotografijai.

        • grumlinas parašė:

          -> Minis – na taip, aš tikiuosi kitų (įvairios) reakcijos į savo publikuojamas nuotraukas 😉 Ir jei ta nuomonė negatyvi – bandau paaiškinti, kodėl tos nuotraukos atsirado mano bloge.

          Kaslink universalaus grožio, kuris nėra tas pats ks klasikinis grožis.
          Klasikinis grožis MŪSŲ supratimu tai europietiškoji istorinė kultūra, tačiau tai tik menkas visos pasaulio kultūros gabalas, ne visai sąžiningai iškeltas virš kitų kultūrų (pvz, japoniškos ar indiškos).
          Unoversalus grožis būtų kaip ir dabartinis grožio etalonas? Tačiau paimkim moters figūrą. Renesansas, brokas etc. – moteriškės turi normalias figūras, tuo tarpu dabar vakarietiškoje kultūroje masiškai vyrauja moters-pakabos drabužiams etalonas. Tačiau jei paimsime arabiškojo pasaulio kultūrą – ten moteris tebėra išlaikiusi klasikines formas. Tai kuris grožio etalonas universalus?
          Galime kalbėti apie ribotą universalumą. Kaip ir ribotą klasiką 😉

          • Minis parašė:

            Kaip tik ir nenorejau imti moters kuno kaip pavyzdzio – pirmiausia tai per daug seksistiska, net jei ir kai kurioms moterims patinka ziuret i kitas moteris, manau, didzioji dauguma butu automatiskai atmesta – o kai atmeti puse visuomenes nebegali kalbet apie universaluma. Vyrai niekada nebus abejingi nuogam moteriskam kunui, bet kurios rases, kuno sudejimo ir t.t. Bet tai ne del to, kad moterys yra universaliai grazios.

            Noreciau dar siek tiek patikslinti, ka turejau omeny sakydamas „klasikinis menas“. Kaip galejai is mano duotu pavyzdziu spresti nelaikiau tai vien tik europinio meno.
            Ribotas universalumas – truputi oxymoron-iskas issireiskimas 🙂 Universalumas ir yra neribotas. Kazkodel daugeli prancuzu impresionistu paveikslu ispirko japonai (mano kompanija net muzieju turi Tokijo centre). Ar tai del to, kad jie buvo vien tik brangus (nors galetum gincytis kad jie pasidare brangus del to, kad juos visus pirko) ar del to, kad juose buvo kazkas universaliai grazu? Kazkodel filmas apie karini laiva Potiomkin laikomas vienu is visu laiku geriausiu filmu, taip pat kaip ir anksciau mineti septyni samurajai.
            Nueinu i Klyvlendo meno muzieju ir matau, kad jame eksponuojama ne vien tik europietisko meno ekspozicija (neradau nuotraukos man patinkacios moters skultureles, kuri buvo sukurta pries beveik 5000 metu, taciau ji patraukia savo abstraktumu, kai surasiu, pas save, idesiu i savo bloga), yra labai daug azijietiskos bei amerikoniskos (na tos iki europieciams cia atvykstant). Visos ekspozicijos savaip grazios ir universaliai pritraukia zmones. Matyt vis tik yra kazkas universalaus tuose atskirai kuriamuose meno dirbiniuose. Kaip manai?

            • grumlinas parašė:

              -> Minis – priešybių kova ir vienybė 😉 Be „gėrio“ nėra ir „blogio“.
              Taip ir su tuo universalumu – yra dalykai, kurie yra universalūs visame pasaulyje – tėvų meilė vaikams, vaikų pagarba tėvams, vyro pagarba moteriai (nors dabar tolerastija ir genderizmas stengiasi tai sunaikinti) etc.itd. Tačiau tas universalumas vėlgi turi tam tikras ribas, už kurių prasideda unikalumas.
              Kaslink grožio – pvz, mes žavimės žmonių skultūromis, tuo tarpu islamas jas naikina, nes tai yra stabmeldystė. Regis, meninė išraiška nepakito, o pažiūra totaliai priešinga. Tuo tarpu ornamentas priimtinas ir mums, ir jiems. Taigi, mes ir vėl esame ribotame universalume.

  3. Minis parašė:

    P.S. suradau ta skulpturele kuria minejau. Man neatsidaro gerai, bet tai trecia is desines nuotrauka pirmoje eileje.

  4. scania parašė:

    Kodėl ši nuotrauka sulaukė kritikos?
    Grumlinas kaltas – pagailėjo nuotraukai vardo!!!
    „Išeinanti Baltija“
    „Tirpstantys pėdsakai“
    „Žmogaus čia nereikia“
    „Siaura ir platu atvirkščiai“
    Na, man iki Grumlino dar toli gražu, betgi nuotrauka jau kitokia?! 😀

    • grumlinas parašė:

      -> scania – na taip, graži kepurikė irgi šįbeitą reiškia 😉

    • Minis parašė:

      Na nezinau. Man nuotrauku pavadinimai mazai ka reiskia. Galvoju, kad kurinys turi pats save pristatyti. Nors kartais (bet retai) idomu ka kurejas turejo galvoje.