Feed on
Posts
Comments

2010 metų Citro-Joninės

Taigi, šiemet Joninių proga su citro-klubiokais surengėme tokią nedidelę iškylą Šiluvon, pas vieną iš ten reziduojančių citro-fanų. Dėl laiko stokos sukurpiau labai trumpą reportažą – komentarai nuotraukoms yra prie pačių nuotraukų (apačioje), jas peržiūrint galerijoje. Kadangi nuotraukų daug, tai būkite atsargūs – trafikas irgi nemažas. Šiaip išvyka labai liuks, su tokiu sakraliniu atspalviu 😉

View Untitled in a larger map
Šiluvoje buvo puikus vakaras, pasėdėjome lauke, pafotografavau saulėlydį, paskui nuėjau į centrinę aikštę nufotografuoti bazilikos ir šiuo metu remontuojamos koplyčios, apšviestų besileidžiančios Saulės. Kitą rytą apėjau prie Šiluvos koplyčios esančias kapines – aibės labai gražių senų geležinių kryžių, bus nemažas mano kolekcijos papildymas. Pačioje koplyčioje spragtelėjau tik vieną kadrą – labai jau daug besimedžiančių žmonių.

Mūsų kolega suderino ekskursiją su gidu Tytuvėnų bernardinų vienuolyne, tad nuvažiavome ten ir jį apžiūrėjome. Labai įdomi ir gera ekskursija, tik gaila, kad pats vienuolynas dabar uždarytas remontui – užtai kitąmet ten planuojama atidaryti muziejų, tad tikrai reikės nuvažiuoti dar kartą. Mus įleido ir į už altoriaus eančią tik vienuoliams (pasirodo, jų tebuvo planuota pastoviai turėti tik 14) skirtą koplyčią, kurioje dabar sukrauta daugybė religinio meno ir religinės atributikos. Bevaikščiodamas po vienuolyną prisiminiau savo pažįstamo pasakojimą apie tai, kad neperseniausiai ardant užmūrytą laiptinę, sienoje buvo rasta kažkadaise ten įmūryta ir patapusi mumija vienuolė.
Taip pat apžiūrėjome remontuojamą vienuolyną ir iš išorės – dabar pilnai suvokiau tai, kad esant tik 14 vienuolių (kaip ir daugelyje vienuolynų), visam tam ūkiui prižiūrėti ir tvarkyti reikėjo daugybės papildomų darbininkų.
Rekomenduoju lankantis susitarti dėl organizuotos ekskursijos (30LT gidas + 3LT už žmogų).

View Untitled in a larger map
Paskui sumanėme aplankyti ir Pašakarnio dvarą. Pakeliui užmatėme ant kalvelės stovintį apžvalgos bokštą, tai užsiropštėme. Vaizdai iš ten tikrai gražūs, padariau kelias panoramas.

Paties Pašakarnio dvaro teišlikusi tik dvarvietė – apart informacinės lentos, tėra apžėlusi liepų alėja ir keletas kažkokių sukežusių medinių namų. Vienintelis vertas dėmesio objektas – akmuo su skyle.

Po pietų nuvažiavome į Lyduvėnų bažnyčią. Iš išorės tokia „kaimų-kaimas“ – o viduje – fantastika! Vien ko vertos medinių drožinių lubos ir medinis sietynas. Kadangi važiavome su savo šiluviškiu kolega, tai bažnyčios zakristijonas leido įlįstį į varpinės bokšto apačią už altoriaus, o taip pat užsiropšti į chorus, kur iš arčiau apžiūrėjau tas fantastiškas drožtines medines lubas.