Feed on
Posts
Comments

Type B ir Type C gamybai artėjant į pabaigą, buvo pradėti kurti jų įpėdiniai. Tuo metu kaip sykis buvo atnaujinta variklių gama ir sukurti du nauji varikliai – 4 ir 6 cilindrų. Atitinkamai buvo nutarta gaminti du bazinius modelius – vieną su 4 cilindrų varikliu (bazė mažesniems automobiliams), o kitą – su 6 cilindrų variklių (bazė limuzinams, sunkvežimiams, autobusams). Atitinkamai buvo sugalvoti ir pavadinimai – AC4 ir AC6 – pagal cilindrų skaičių. Kiek vėliau buvo pradėti naudoti ir supaprastinti pavadinimai C4 ir C6.

1928 Paryžiaus Autosalone pristatomas C4 (dar vadinamas AC4), kuris pakeitė B14G. Šasi ir varikliai nauji ir žymiai tvirtesni, nei anksčiau. Automobilyje įrengtas 1628cc variklis (30AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 10CV, jis važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 8.8ltr/100km. C4 gaminamas su atviru turistiniu, 4 vietų sedano, 6 langų limuzino, 6 vietų šeimyninio, 2 ir 4 vietų su nenuimamu stogu kėbulais. Tarp 1928ųjų rugsėjo ir 1930ųjų gruodžio pagaminti 139.835 C4.
1930 pradėtas gaminti C4 universalus automobilis: 500kg krovinio, 1628cc variklis (30AG/3000aps.min), 9CV įvertinimas. Jis važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 8.8ltr/100km. Universalus modelis sukurtas C4 šeimyninio automobilio bazėje, jame įrengtos nuimamos užpakalinės sėdynės ir dviejų dalių užpakalinės durys.
1930 Paryžiaus Autosalone vietoj C4 pristatomas C4F. Kėbulas yra toks pats, tik trumpesnis 7cm. Viskas yra nauja – 1628cc variklis ant keturių guminių pagalvių (30AG/3000apm), 3 bėgių pavarų dėžė, karbiuratorius, sankaba. Įvertintas 9CV, C4F važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 9ltr/100km. Platesnė šasi naudojama gaminti sedano ir šeimyninio automobilio kėbulams. Tarp 1930ųjų rugsėjo ir 1931ųjų liepos pagaminti 47.576 C4F.
1931 Paryžiaus Autosalone C4F pakeičiamas C4G, kuris yra geresnio dizaino. 1767cc variklis (32AG/2700apm), 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 10CV, jis važiuoja 95km/h greičiu. Tarp 1931ųjų rugsėjo ir 1933ųjų spalio pagaminti 55.788 C4G.
1932 balandį pasirodo C4G ir C6G, pirmieji automobiliai su minkšta variklio pakaba, kad sumažinti vibracijas. Šis patobulinimas simbolizuojamas gulbe, skrendančia tarp Citroën ženklo dvigubų ševronų.

C4F ir C6F buvo panaudoti kaip bazė pusvikšriams, kurie dalyvavo ekspedicijoje Croisière Jaune („Geltonasis pervažiavimas“). Juose įrengtos Kegresse-Hinstin važiuoklės, duraliuminio kėbulai ir brezentiniai tentai. Apie pusvikšrius, kuriuos Citroën konstravo kartu su Hinstin firma, planuoju parašyti atskirą postą. Pusvikšrio automobilio tipas buvo labai populiarus tarpukariu ir daugybė tokio tipo automobilių dalyvavo Antrajame pasauliname kare. Jų ypač daug gamino vokiečiai (kurie taip pat panaudojo ir trofėjinius prancūziškus pusvikšrius) ir amerikiečiai.

Trumpas Vikipedjos straipsnis prancūziškai
Specialus puslapis, pašvęstas AC4/C6 ir AC6/C6

19 Responses to “Savaitės Citroën’as: Type AC4/C4 [1928-1933]”

  1. scania parašė:

    Kažkaip buvau praleidęs pro akis tą gulbę po stogu 🙂
    Beje, jei jau dabar motorai irgi kabinami minkštai, tai gal visai legalu būtų logotipą pagulbinti? 🙂

  2. grumlinas parašė:

    Na, dabar variklio pagalvės jau standartas, o tuomet gi Citroen pirko licenziją iš jų sukūrėjų – Chrysler – ir tuomet turėjo išimtinę teisę naudoti Europoje

  3. scania parašė:

    Dar viena išsilavinimo spraga, maniau pagalvės citroišradimas 🙂

  4. grumlinas parašė:

    Citroenas tarpukariu pirkdavo naujausių technologijų licenzijas, kaip kad ir torsionus nusipirko iš Porshe 😉
    Superoriginalus yra būtent jų hidroneumatinės pakabos sprendimas

  5. scania parašė:

    Yra ir kitas originalumas – tai siekis gaminti „100 patentų“ automobilius. Dabar kiek priblėsęs šis bruožas, bet…
    Citroen nemažai pagamino tikrai drąsių modelių. Tuo, manau, irgi išskirtinis ženklas 😉

  6. grumlinas parašė:

    Sakoma „Vienu užpakaliu visų kampų neapvarysi“, todėl reikia rinktis esmines kryptis, kuriomis vystysi technologijas, o kitur pirkit patentus. paimk dyzelinius motorus – būtent PSA savo laiku padarė proveržį šitoje srityje, o tik tada kitos firmos pasileido iš paskos, pamatę perspektyvą, ir dabar ten technologijų lenktynės.
    O Citroen turi progreso požymių 😉 http://grumlt.citrina.lt/CitroPasakos/CitroPropaganda.html

  7. xminde parašė:

    Ir šiais laikais bent jau koncepcijų siryje Citroen vis dar sugeba pasiūlyti orginalius ir progresyvius aparatus, smagu, kad PSA šio Citroen potencialo prievarta neperskiepyjo į Peugeot grupę.

  8. grumlinas parašė:

    Turbūt didžiausias PSA vadų indėlis ir pagalba Citroen – kai jie nesikiša į Citroen 😀

  9. scania parašė:

    Dar nedaėjom iki mums artimesnių citroenu – DS, CX, BX ir vėlesnių, bet jau ruošiamės paskutinei diskusijai – tai kas ta citroen dvasia; Kuris modelis yra labiausiai Citroen ir ar dabartiniai citroen yra Citroen 🙂

  10. grumlinas parašė:

    Ir kodėl gi ta disksija paskutinė? 😉
    Šiaip forume buvo panaši diskusija http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=18756 , bet mano nuomonė kiek kitokia – viskas priklauso nuo žmonių: http://grumlt.citrina.lt/CitroPasakos/citrogerbejai.html 😉

  11. scania parašė:

    Paskutinė todėl, kad tai būtų logiška serijos pabaiga 🙂
    Perskaitom apie visus citroenus, ir paskui aptariam bendrai 🙂

  12. grumlinas parašė:

    Hmmm… grubiai skaičiuojant, beveik po metų tai įvyks 😉
    O dėl Citroen dvasios – gal kada sugeneruosiu postą ta tema

  13. xminde parašė:

    Nekenčių aš tokių diskusiją, tai prilygsta tokiai demagogijai kai pradeda golfą su XMų lyginti. Visame kame yra savotiškas žavesys, tai kas buvo kažkada jau istorija, šlovinga istorija su pakylimais ir nuopoliais. Aš neesu kokio nors vieno modelio fanas, man įdomus viskas, kuom gyvena CITROEN :). O vienintelis visapusiškai revoliucinis Citroen kūrinys tai DS/ID :).

  14. scania parašė:

    @Grumlinas – metai? Kaip tik laiko ir užteks, kad tik spėtume 😀
    @Xmindė – man tikrai nuoširdžiai įdomu, kas sudaro tą citroaurą 😀 Nesergu nei citro aukštinimu, nei golfų žeminimu, va, tik meserdesams aš alergiškas 😀 Užtat BMW – jaučiu natūralią pagarbą (ypač nuo 5 klasės ir aukščiau).
    Nėra citroenai nei itin geri, nei itin gražūs, nei itin patikimi… Ne kiekvienas gali važinėti citroenais. Užtat žinau ne vieną istoriją, kai vienas citroen – ir visi kiti tik citroen! 😀
    Dėl mano smegeninės specifikos, man tai rūpi apmąstyt bendraujant su kitais mąstančiais 😀
    Gaila tik, kad tema – tikrai citrodemagogiška 😉

  15. grumlinas parašė:

    xe-xe-xe… mes galime kęsti/nekęsti tokių diskusijų, tačiau jos nuolat gimsta žmonių, nedaug teįsigilinusių į Citroen istoriją, galvose 😉

  16. xminde parašė:

    Citroen arba myli arba nekenti :).
    O kas dėl BMW, Algis Greitai, yra pasakęs – kiekvienas tikras citroenistas, širdyje svajoja apie BMW… Ir man BMW patinka… Bet, lyginant su Citroen, tai nėra šeimyninė mašina ;), tačiau Citroen lyginant su BMW, nėra sportiškas automobilis ;).

  17. scania parašė:

    @Xmindė – tada aš pirmasis su citroen, kuris nedega tikra meile 😀 Ir man jo inžineriniai sprendimai gražesni už išorę 🙂
    O ir BMW tikrai man netinka, visiškai. Net kai buvo proga išbandyti 5 su gamykliniu M paketu – paprašiau, kad mane pavežiotų, pats nenorėjau vairuoti 😀
    Ciotroenas turi kažkokią mįslę. Net ir nesantechniniai turi. Kas blogiausia, nerandu kokią 😀

  18. xminde parašė:

    Va būtent, kad CITROEN verčia tobulėti 🙂

  19. grumlinas parašė:

    Nu jooo, man bumuvu nėra dreamcaras, tad ir aš musėt netikras citrofanas palyginti su kai kuriais 😉